به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۴۰۱۷۱

سوچی محور تماس اردوغان و سلمان

گروه بین الملل: پادشاه عربستان در جریان تماس تلفنی رئیس جمهوری ترکیه در جریان آخرین تحولات منطقه و در راس آن سوریه قرار گرفت.
سوچی محور تماس اردوغان و سلمان
به گزارش سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شب گذشته تماس تلفنی‌ای از جانب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دریافت کرد و طی آن دو طرف به بررسی روابط دوجانبه، تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در راستای آن پرداختند.

اردوغان، پادشاه عربستان را در جریان تلاش‌ها جهت حل بحران سوریه در چارچوب نشست آستانه و نشست سه جانبه سوچی قرار داد. رئیس جمهوری ترکیه و پادشاه عربستان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی شماری از پرونده‌ها و در راس آن آخرین تحولات سوریه پراختند.

چهارشنبه گذشته در سوچی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران راه‌های همکاری جهت حل و فصل درگیری‌های سوریه بررسی شد. این در حالی است که اردوغان تماسی تلفنی نیز با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه داشت و هر دو بر تمامیت ارضی سوریه و تسلط نیافتن هیچ گروه تروریستی دیگری بر مناطق آزاد شده، تاکید کردند. اردوغان، ماکرون را در جریان "نتایج نشست سوچی" قرار داد و هر دو بر اهمیت برگزاری انتخابات عادلانه در سوریه با نظارت سازمان ملل تاکید کردند.
مرجع : ایسنا