به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۴۰۲۱۷
الهلال ۵۵ جام برد و به فینال آسیا رسید

کار در پرسپولیس، ذهن قوی می‌خواهد

گروه ورزشی: سرمربی کروات پرسپولیس می‌گوید که دوست دارد چندین سال دیگر در باشگاه مربیگری کند و فعلا تمایلی به کار در تیم‌های ملی ندارد.
کار در پرسپولیس، ذهن قوی می‌خواهد
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت وکرنیجی کرواسی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حضور خود در این تیم توانسته است نتایج خوبی را به دست بیاورد. تیم او در حال‌ حاضر در صدر جدول  لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته است. ‌به همین خاطر خبرنگار سایت وکرنیجی با حضور در تهران ضمن مصاحبه با برانکو ایوانکوویچ از شرایط این مربی در فوتبال ایران آگاه شد که در زیر می‌خوانیم:
برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران بسیار معروف است. این را می‌شود  از برخورد عادی مردم متوجه شد. قرار بود مصاحبه ما با ایوانکوویچ یک ساعت به طول انجامد، اما آن قدر در طول مصاحبه هواداران نزد او آمدند و عکس گرفتند که این مصاحبه نزدیک به سه ساعت طول کشید. هواداران ایوانکوویچ و پرسپولیس او را هدیه خدا برای خود می‌دانند چرا که او توانست باشگاه بزرگ پرسپولیس با ۴۰ میلیون هوادار را احیا کند. برانکو همچنین به خاطر حضور در جام جهانی همراه ایران شهروند افتخاری تهران هم محسوب می‌شود.
* چند سال قصد دارید در فوتبال ایران بمانید؟
من در مقطعی سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بودم و در دومین مقطع که اکنون می‌شود، برای سومین فصل پیاپی است که در تیم فوتبال پرسپولیس حضور دارم. من این جا احساس خیلی خوبی دارم. خودم و اعضای کادر فنی به این جا عادت کرده‌ایم و مردم ما را قبول دارند. دستیار اول من سرتن چوک، مارکو استیلینوویچ، مربی بدنساز و همین طور ایگور پانادیچ  مربی دروازه‌بان‌ها و البته یک دروازه‌بان دیگر به نام بوژیدار رادوشوویچ در این جا شرایط خوبی داریم. ما در باشگاه بزرگی کار می‌کنیم که دارای ۴۰ میلیون هوادار است و به همین خاطر انتظار زیادی هم از تیم ما می‌رود و ما از این انتظارات آگاه هستیم. ما از شرایط زندگی و کاری در این جا هیچ ناراحتی نداریم. به همین خاطر بود که تصمیم گرفتیم قراردادمان را تمدید کنیم.
* آیا حضور در پرسپولیس اولویت شما برای ادامه‌ همکاری با این تیم است؟
همان طور که گفتم این جا در حال‌ حاضر شرایطمان خیلی خوب است. علاوه بر این توانسته‌ایم انتظارات را بر آورده کنیم، به‌ هر حال ما حرفه‌ای هستیم و باید به فکر خانواده‌ خود نیز باشیم. پیشنهاداتی از کشورهای دیگر به دستم رسیده و باید ببینیم بهترین گزینه کدام خواهد بود که هم برای باشگاه و هم برای خودمان و هم برای هواداران خوب باشد.
* شما پارسال قهرمان لیگ ایران شدید. از این قهرمانی برای ما بگویید.
بله. ما قهرمانی مقتدرانه‌ای در فصل گذشته لیگ فوتبال ایران داشتیم و تمام رکوردها را از آن خود کردیم. چهار هفته‌ قبل از پایان رقابت‌ها تقریبا قهرمانی‌مان را مسجل کرده بودیم. علاوه بر این ما توانستیم با بازی‌های جذاب دل هواداران را شاد کنیم و ایرانیان اعتراف کردند که ما روح و سنت فوتبال ایران را  تغییر داده‌ایم. در لیگ قهرمانان آسیا از پیشرفت خیلی خوبی برخوردار بودیم و تا نیمه نهایی نیز صعود کردیم ولی برابر تیم فوتبال الهلال، یکی از تیم‌های پر افتخار آسیا بازی را واگذار کردیم. الهلال بیش از ۵۵ جام را کسب کرده که به فینال آسیا رسید و آنها باید به این جایگاه دست یابند. ما در بازی با الهلال شکست خوردیم چرا که چهار بازیکن اصلی خودمان را در اختیار نداشتیم. علاوه بر این باید بگویم که ما در این فصل چهار بار برابر الهلال بازی کرده‌ایم که سه تای آن با تساوی به پایان رسیده است. با این حال من این حضور را تجربه‌ای موفق برای تیم فوتبال پرسپولیس می‌دانم.
* از شرایط این فصل خودتان در لیگ بگویید؟
خوشبختانه در این فصل هم از شرایط خوبی برخوردار هستیم و در بین مدعیان قهرمانی قرار داریم. خیلی‌ها ما را مدعی نخست می‌دانند. متاسفانه یکی از مشکلاتی که داشتیم این بوده که یکی از بهترین بازیکنان ما در طی دو فصل گذشته (مهدی طارمی) از سوی فیفا جریمه شده و ما بدون او بازی می‌کنیم ولی باز هم شرایط خوب خودمان را حفظ کرده و توانسته‌ایم نتایج خیلی خوبی را کسب کنیم. یک بازی عقب افتاده در پرونده داریم که روی برد آن حساب کرده‌ایم و می‌توانیم با پیروزی در آن بازی اختلافمان را بیشتر کنیم.
* آیا تاکنون شما و اعضای کادر فنی اولتیماتومی هم از طرف مدیریت باشگاه دریافت کرده‌اید و آیا مشکلی وجود داشته است که بخواهید آن را در این جا ذکر کنید؟
بله. مشکلاتی وجود داشته است. در این چند روز رییس باشگاه از سمت خود کناره‌گیری کرده و هنوز مشخص نیست که او به چه دلیلی از سمت خود کناره‌گیری کرده است. به‌ هر حال این فضای مبهم  که چه کسی رییس جدید باشگاه می‌شود، روی بازیکنان نیز تاثیر گذار بوده و به همین دلیل در چند بازی اخیر کمی افت داشته‌ایم. در این برهه از زمان طبیعی است که بازیکنان نگران وضعیت خود در باشگاه باشند.
* ما دیده‌ایم که شما در بین هواداران زن پرسپولیس نیز محبوبیت پیدا کرده‌اید و آنها با شما عکس می‌گیرند. از این شرایط برایمان بگویید.
در ایران فوتبال بسیار مهم است و همه آن را دنبال می‌کنند و تمام بازی‌های ما از تلویزیون پخش می‌شود. به همین دلیل تمام کسانی که در فوتبال خصوصا باشگاهی همچون پرسپولیس کار می‌کنند به محبوبیت می‌رسند و تفاوتی هم بین زن و مرد وجود ندارد. در حال‌ حاضر هم تیم فوتبال زنان و هم تیم فوتبال مردان در ایران وجود دارد و کارشان را پیش می‌برند.
* آیا بعد از این همه مدت زندگی کردن در ایران به این جو عادت کرده‌اید؟
من ابتدا به آلمان رفتم و سپس به کرواسی بازگشتم و از آن‌جا به ایران آمدم که یک محیط کاملا متفاوت و جدید بود که فرهنگ و سنت متفاوتی داشت. از ایران به چین رفتم که باز هم دنیای جدیدی بود و سپس به عربستان سعودی رفتم. منظورم این است که ما ورزشکاران و مربیان باید خیلی زود به شرایط عادت کنیم. ایرانیان مردم بسیار مهمان‌نواز و مودب و با احترامی هستند. طبیعی است هر کشوری هم قانون خودش را دارد و ما باید به آن قانون پایبند باشیم. در این جا کاملا زندگی طبیعی است. من و دستیارانم به زندگی در ایران، خیلی راحت عادت کرده‌ایم.
* غذاها در ایران چطور است؟
غذاهای ایرانی عالی است و در جهان بسیار معروف است و به نظرم شباهت زیادی به غذاهای خودمان دارد. بیشتر غذاهای ایرانی کبابی و گوشتی هستند و البته برنج زیادی مصرف می‌شود که کالری بسیار زیادی در غذاهای ایرانی ایجاد می‌کند ولی کلا غذاهای ایرانی بسیار خوب هستند.
* حالا فرض کنید قراردادتان با پرسپولیس تمدید نشود و شما از این تیم جدا شوید. آیا به کرواسی بازمی‌گردید؟
خیر. به کرواسی باز نخواهم گشت چون هدفم این است که برای چندین سال دیگر خارج از کرواسی مربیگری را ادامه‌ دهم. واضح است که همیشه پیشنهادات و چالش‌هایی وجود دارد، چه در ایران و چه در خارج از این کشور ولی هدف من بر این است که برای چند سال دیگر مربیگری‌ام را ادامه‌ دهم و بعد از آن یا به کرواسی بازگردم یا بازنشسته شوم. در حال‌ حاضر انگیزه بسیار زیادی برای کار دارم و دوست دارم که در تیم باشگاهی فعالیت کنم و تمایلی برای حضور در یک تیم‌ ‌ملی ندارم.
* کرواسی که این قدر ستاره دارد چرا در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق عمل نکرد و به پلی‌آف رفت و ما صعود راحتی به جام جهانی نداشتیم؟
خیلی چیزها در فوتبال به ذهنیت و شخصیت قوی بازمی‌گردد. در همین پرسپولیس اگر شما شخصیت و ذهنیت قدرتمندی نداشته باشید نمی‌توانید دوام بیاورید. سخت است که بخواهیم کار آنته کاسیچ (سرمربی سابق کرواسی) را تحلیل کنیم یا مربیان قبل از او مانند استیماچ و کواچ ولی به‌ هر حال خوشحالم که تیم‌ ‌ملی به جام جهانی رسید و معتقدم حضور در جام جهانی به این نسل از بازیکنان کرواسی کمک زیادی خواهد کرد. برای کشور کوچکی همچون کرواسی این‌ها موفقیت بزرگی هستند که ما در این جا در هتلی در تهران بنشینیم و در مورد فوتبال صحبت کنیم. من قهرمان ایران هستم. دالیچ با العین قهرمان شد. ایوان لکو در تیم‌ ‌ملی فوتبال بلژیک قهرمان شد، جوزاک و بیلیکا در لهستان. تیم "تودور" در ترکیه صدرنشین است و در اسلوونی هم یک مربی کروات همین وضعیت را دارد. کواچ هم در بوندسلیگا نتایج خوبی کسب کرده است. کرواسی مربیان بسیار زیاد و قابلی دارد که در حال‌ حاضر در لیگ‌های‌شان صدرنشین هستند. من خودم در کشورهای کرواسی، چین و ایران قهرمانی کسب کرده‌ام و در جام جهانی با ایران حاضر بودم. ما مربیان خیلی خوبی داریم که این می‌تواند به رشد بازیکنان ما در سطح ملی کمک کند.
* شما دستیار بلاژویچ در جام جهانی ۹۸ بوده‌اید. تیم آن زمان کرواسی را با تیم فعلی چطور مقایسه می‌کنید؟
آن تیم، تیم برنده‌ای بود که بازیکنان بزرگی را در اختیار داشت که در باشگاه‌های بزرگی بازی می‌کردند و ما در جام جهانی با تیم‌های بزرگی همچون، برزیل، هلند و فرانسه رقابت کردیم. تیم‌ ‌ملی فوتبال امروز هم تیم خوبی است ولی نمی‌شود این دو را با هم مقایسه کرد.
برچسب ها: برانکو پرسپولیس