به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۴۰۳۲
طرح اضافه شدن ۲۰ نماینده به مجلس تا پایان ۹۲ تصویب می‌شود

مجلس قانون انتخابات را مجددا اصلاح مي‌كند

گروه سياسي: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از بررسی طرح تقسیمات کشوری در این کمیسیون و اضافه شدن ۲۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این طرح تا پایان ۹۲ در مجلس تصویب می‌شود.
مجلس قانون انتخابات را مجددا اصلاح مي‌كند
امیر خجسته در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه طرح تقسیمات کشوری و اضافه شدن ۲۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها‌ و امور داخلی کشور قرار گرفته است، گفت: این طرح در اولویت کاری کمیسیون قرار دارد تا در مجلس دهم ۲۰ نماینده به نمایندگان خانه ملت اضافه شود.

نماینده همدان، قهاوند و فامنین در مجلس، تصریح کرد: بر اساس قانون هر ۱۰ سال باید تعدادی نماینده به مجموع نمایندگان مجلس اضافه شود که در حال حاضر ۱۵ سال است که این قانون عملی نشده است و بر این اساس کمیسیون شوراها، طرح افزایش نمایندگان را در دست بررسی قرار داده است. وی ادامه‌ داد: در این مسیر کمیته‌ای تشکیل شده که وظیفه مطالعه و بررسی این طرح را بر عهده دارد و با همه نمایندگان مجلس، وزارت کشور و استان‌ها در حال رایزنی است و پیشبینی می‌شود که این طرح تا پایان سال ۹۲ تصویب شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، همچنین از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس خبر داد و افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی و رفع نواقص قانون انتخابات تشکیل شد که در تلاش است تا با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کشور قانون انتخابات را برای انتخابات آینده در کشور اصلاح کند.

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۲:۳۳
اصلاحات جدید قانون انتخابات در چه زمینه ای است؟ (96352)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۰۱
لطفا به نظر خواهي عمومي بگذاريد همه مردم با رد صلاحيت مخالفند . طوري تنظيم كنيد كه كسي رد صلاحيت نشود (96415)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۱۸
موافقم مکانیسم تعیین صلاحیت ها کاملا غیر منطقی است و تامین کننده نظر مردم نیست. (96488)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۴۰
بهترین اصلاحیه"هرچه مردم بگن،هر چه مردم بخوان" (96532)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۳:۱۶
من نميدونم همه مجلسها درد مردم دارند!!همه دولتيها درد مردم دارند!!همه حكومت درد مردم دارند!!در سخنرانيها وصحبتها همه اش اي مردم اي ملت هست!!ولي موقع كار وتصمصم گيري اين مردم هيج جا نيستند واقعا فكر نميكنيد وقتشه از مردم همه پرسي كنين راجع به اين قوانين منسوخ و ناكارامدتون؟؟؟نظر كي مهمه شما يا ملت!!! (96837)