به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۴۰۳۵

فاضلاب بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و غسالخانه‌ها به کارون مي‌ريزد و مردم هم از این آب می‌آشامند!

گروه جامعه: نماینده شادگان در مجلس گفت: فاضلاب بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و غسالخانه‌ها به رودخانه کارون ریخته شده و مردم به علت نبود تصفیه‌خانه از این آب استفاده می‌کنند.
فاضلاب بیمارستان‌ها، کشتارگاه‌ها و غسالخانه‌ها به کارون مي‌ريزد و مردم هم از این آب می‌آشامند!
عبدالله تمیمی نماینده شادگان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: من صدای مردم مظلوم و نجیبی هستم که چوب نجابت خود را می‌خورند، مردم ولایتمدار که تا پای جان از اسلام و انقلاب حمایت کرده و خواهند کرد. بنده نمی‌خواهم خدمات دولت‌های پس از انقلاب را نادیده گرفته، منکر شده و یا سیاه‌نمایی کنم بلکه هدفم نشان دادن محرومیت مردم شادگان و خوزستان است. این نماینده مجلس تصریح کرد: من از خطه شادگان هستم که نوزادان آن در آغاز تولد حتی پیش از استشمام بوی شیر مادر بوی نفت را استشمام می‌کنند، اما از نعمت نفت بهره‌مند نمی‌شوند و بیش از ۳۷ درصد جوانان آن بیکارند و نیروهای بومی این منطقه جذب نمی‌شوند.

نماینده شادگان در مجلس با انتقاد از وضعیت آب شرب این منطقه، گفت: فاضلاب‌های بیمارستان‌ها،‌ منازل، شرکت‌ها، ادارات، کشتارگاه‌ها و حتی فاضلاب غسالخانه‌های اهواز در رودخانه کارون تخلیه می‌شوند و به علت نبود تصفیه‌خانه در حوزه انتخابیه اینجانب مردم برای آب شرب خود از رودخانه کارون به صورت خام استفاده می‌کنند و این موجب بیماری‌های کلیوی برای مردم منطقه شده است. تمیمی همچنین نسبت به عدم توسعه شبکه برق در برخی مناطق به علت عدم تخصیص نقدینگی و قطع مکرر برق به علت کمبود تجهیزات به ویژه در ماه مبارک رمضان و در دمای بالای ۵۰ درجه تذکر داد.

وی همچنین با اشاره به مشکل ریزگردها در استان‌ خوزستان، اظهار کرد: مردم مدت‌هاست آبی آسمان را از شدت ریزگردها به درستی ندیده‌اند و انواع بیماری‌های تنفسی رهاورد این ریزگردها بوده‌اند این در حالی است که تهران با اندکی آلودگی تعطیل می‌شود و خدمات رایگان به مردم ارائه می‌گردد اما باید بدانند ایران فقط تهران نیست. نماینده شادگان در مجلس در پایان نسبت به کمبود پزشکان متخصص و آمبولانس، کمبود بانک خون، خرابی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی و عدم پرداخت اضافه کار به پرسنل بیمارستان به وزیر بهداشت تذکر داد.

ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۲:۱۷
در زمان های نه چندان دور خوزستان آنقدر توسعه یافته بود که بیکاری نداشت و از استانهای دیگر افراد بیکار برای کار به اهواز و بنادر خوزستان مراجعه میکردند(( البته من از بزرگترها شنیدم و سن خودم به آن سال ها قد نمیده)) بنادری مثل آبادان و خرمشهر و سربندر و... ولی حالا به مردم خوزستان برای آب آشامیدنی; آب کارون همراه با فاضلاب بدون تصفیه به خوردشان میدهند.آخر چه کسی این ظلم را قبول میکند. والله من خوزستانی نیستم ولی آدم غصه اش میگیرد. (96344)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۲:۴۰
تصفیه ی فاضلاب ها امروز از هر زمان دیگری مهمتر و فوری تر شده است و باید جزو اولویت های کاری وزارت نیرو باشد. (96353)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۲۱
لب کارون چه گِل بارون میشه ... (96360)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۸
فعلن که ایران یعنی تهران (96381)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۲
" در جمهوري اسلامي ايران حفاظت از محيط زيست كه نسل امروز و نسل هاي بعد بايد در آن حيات اجتماعي رو به رشدي داشته باشند ، وظيفه عمومي تلقي مي‌شود. از اين رو فعاليتهاي اقتصادي و غير آن كه با آلودگي محيط زيست و يا تخريب غير قابل جبران آن ملازم پيدا كند ممنوع است . "
اين متن اصل پنجاه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است بنا براین تمام کارخانه ها و طرح های مغایر با محیط زیست در کشور غیر قانونی و مالکین و حامیان انها چه مقامات بهداشتی و درمانی و صنعتی مجوز دهنده به آنها مجرم و خلاف کارند و طبق قانون باید مجازات شوند زیرا هیچ قانون و ایین نامه یا مجوزی نمیتواند بر خلاف قانون اساسی کشور باشد (96411)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۲
آدم احساس می کنه نسبت به سی و چهار سال پیش که این قانونها نوشته شده پسرفت کردیم.
چون الان اولویت اجرای قانون اساسی نیست، چیزهای دیگه هست! (96459)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۷
امنیتی شدن فضای جامعه کاملا به ضرر محیط زیست تموم شده.
چند وقت پیش صدا و سیمای مازندران برنامه مستندی در رابطه با ریختن زباله های شهرساری در طبیعت و عوارض جبران ناپذیر این مساله روی محیط زیست و جانوران و آلودگی آب و خاک تهیه کرده و آماده ی پخش بود ولی معاونت سیاسی امنیتی استان تهدید کرد اگر این برنامه روی آنتن بره اونها رو اخراج می کنن! (96467)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۰۱
تا کی قراره محیط زیست ما تاوان سیاسی بازی های آقایون رو بده و ملاحظات سیاسی با سلامت نسل آینده ی کشور و سلامت آب و خاک این مردم بیچاره معامله بشه؟؟ (96472)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۲۳
قانون اساسی کیلویی چند برادر فردوسی
چه چیزی تو این مملکت درست اجرا میشه که این بشه
تقصیر خود خوزستانی هاست چون هیچ وقت هیچ اعتراضی به وضع موجود نکردند (96421)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۳
اتفاقا این موارد چون سیاسی نیست مردم بخصوص وکلای دادگستری با حمایت رسانه ها در صورت آگاهی از قوانین میتوانند کاملا پیگیر این فجایع باشند و نسبت به مسئولین بی مسئولیتی که در استان آنها آین آلودگی ها را ایجاد میکنند و یا مقامات بهداشتی و محیط زیست که وظیفه خود را در برخورد با صنایع الوده کننده انجام نمی دهند در دادگاه اعلام جرم نموده و با توجه به اینکه این بیماریها ی حاصل از این آلودگی ها تمام اقشار مردم را گرفتار میکنند نسبت به رای مثبت قضات دادگاهها نیز باید خوش بین بود (96512)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۳
خوشبین نباش! نیروی انتظامی مردمی رو که به دفن زباله ساری در طبیعت اعتراض داشتن چند بار دستگیر کرده و با وجود درخواست های مکرر مردم برای نصب دستگاه زباله سوز برای زباله های شهر ساری و سایر شهرهای شمال هیچ نتیجه ای نداشته و باید منتظر یک فاجعه زیست محیطی باشیم!
دیواری کوتاهتر از دیوار مردم پیدا نمی شه. (96553)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۰۶
راهش داد و فریاد نیست باید شکایت مستند خود را به دادگاه ببرند و موضوع را رسانه ای کنند (96620)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۳۹
این چیزها مدعی العموم می خواد از مردم به تنهایی کاری ساخته نیست. مردم اعتراضشونو کردن.
مشکل اینه که تو این کشور هیچ کس دغدغه آلودگی طبیعت رو نداره.
مسایل زیست محیطی فانتزی محسوب می شه. (96702)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۲۶
جنایت که حتما این نیست ملت رو بگیرن زیر گلوله این نماینده درست گفته من خود به عینه شاهد بودم که تانکرهای تخلیه چاه مستراح هم تو همین کارون تخلیه می کنند البته به شهرداری هم اطلاع دادیم اما افاقه نشد (96423)
افشین
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۴
یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتیم

در میـــــان لاله و گل آشیــانی داشتیم

اون خوزستان ما چی شد؟؟؟ مسوولین فقط به فکر ....؟؟؟!!!! (96434)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۳
در شهر اهواز نیز دهها سال است که چاهای نفت در نز د یکی شهر در حال اشتعال بوده و دود سیاه انها همیشه هاله ای تاریک دورتادور شهر ایجاد کرده و الودگی ایجاد می کند در حالیکه حتی در کشور افریقایی نیجریه هم اینکار از سال ۲۰۰۹ ممنوع شده است و کارخانه های کربن بلاک و فولاد که اکنون دیگر در داخل شهر قرار گرفته اند نیز اطراف خود یعنی اریاشهر - زیباشهر - پادادشهر - سپیدار - باهنر -.... را کا ملا الوده میکنند و به اعتراضهای مردمی نیز بی توجه بوده و سازمان محیط زیست و مسئو لین بهداشت نیز در مقا بله با انها کاملا ناتوان و منفعل بوده و اگر هم اعتراضی داشته اند تاکنون ناموفق بوده که هیچ کارخانه فولاد دیگری در مجاورت کارخانه االاینده اولی ایجاد کرده اند جالب توجه اینکه بسیاری از مدیران این کارخانه ها که در تهران زنده گی میکنند فکر میکنند که خود و خانواده هایشان مصون هستند غافل از اینکه اگر در جامعه ای بی قانونی بخصوص در مورد سلامت مردم باب باشد قطعا این امر در محل زنده گی انان نیز رخ میدهد میزان ا لوده گی هوای ابادان در حدی است که در بسیاری از مناطق شهر بوی بدمواد نفتی بسادگی به مشام میرسد (96447)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۲
یک اماری هم از ریشه های افزایش خیره کننده بیماران مبتلا به سرطان در استان های شمالی تهیه کنید. (96460)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۰۱
قبول داشته باشیم یا نه ، مقصر تمام اینها اداره محیط زیسته و بس......! (96567)
حاجی پور
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۶
برای مشکلی ماننداب خوزستان تاکنون اعتراضاتی هرازچندگاهی توسط نماینده ای می شودولی مسوولین امرتوجهی نمی کنند از انجا که یک دست صدایی نداردبه نظرمی رسد تمام نمایندگان استان خوزستان بایدبه صورت دسته جمعی پیگیر این موضوع باشندومعترض شوند حتی اگرممکن است شروطی ویا ضرب العجلی برای مسوولین امربگذارندوتارسیدن به نتیجه ی مطلوب دست ازتلاش برندارند.استانی که به برکت وجودنفت وگازپردرامدترین استان است وبه لحاظ کشاورزی یکی ازقطبهای کشوراست وبه لحاظ قومیتی یکی ازحساس ترین استانهاست ودرطول دفاع مقدس درصف مقدم دفاع بودندشایستگی دارندتابه مشکلاتشان پیشترازاین رسیدگی می شد (96641)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۲
ارزوی صبر و لطف خدا دارم برای مردم شریف و دلاور خوزستان به ویژه شادگان ما هم در شرق دور در زابل همین بدبختی ها را داریم و ما هم فراموش شده ایم آب هامون قطع شده و هامون مرده است منبع آب سیستاه چاه نیمه ها است که شامل چاه نیمه های 1 و 2و3و4 است که 1 و 2و 3 از ابتدا لابروبی نشده و 4 هم خروجی برایش نساخته اند افغانستان هم اب نمی دهد که چاه نیمه پر شود فقط سر ریز آبشان می اید با این همه بدبختی و بی مدیریتی دارند خط دوم آب شرب به زاهدان را هم ایجاد می کنند در حالی که هیچ برنامه و چشم اندازی از آب سیستان ندارند اینجا هم همیشه ( در تابستان خصوصا) طوفان است و همش خاک بر سر ما می ریزد خدا خودش برای ما فکری بکند که از این مسئولین درایتی و همتی بر نمی خیزد. (96668)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۱۲
8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد تمام شد و قولی که به مردم آبادان و خرمشهر در رابطه آب آشامیدنی داده بود عملی نشد . این بدقولی ایشان را مردم این دیار نمی بخشند . (96681)
شهروند خوزستان
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۱:۲۹
لوله هاى انتقال آب شرب به جنوب استان خوزستان قرار بود توسط لوله سازى اهواز توليد و توسط قرارگاه خاتم الانبيا نصب بشه. اما با دبه اى كه قرارگاه در پرداخت پيش پرداخت به لوله سازى انجام داد كار نصب كارخانه اسپيرال لوله سازى متوقف شده و اصولاً از اونجايى كه زور جن و انس به برادران قرارگاه نميرسه موضوع ساخت لوله ها كماكان در بحران بى پولى لوله سازى اهواز گير كرده .!!!!!!!
احتمالاً هنوز موضوع خريد لوله از خارج !!!!!!! توسط برادران قرارگاه نهايى نشده كه پروژه انتقال آب به جنوب استان خوزستان (طرح غدير) عملياتى نشده.
آقاى تميمى چرا به اصل مشكل نميپردازى برادر من؟؟؟؟؟؟؟ (96829)