به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۴۰۳۵۵
الجبیر:

تا خلع سلاح حزب‌الله لبنان آرامش نمی یابد

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه عربستان در اظهاراتی گفت که حزب‌الله، لبنان را "ربوده" و این کشور جز با خلع سلاح حزب‌الله هرگز شکوفا نخواهد شد.
تا خلع سلاح حزب‌الله لبنان آرامش نمی یابد
به گزارش خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی در رم در ادامه این اظهارات اعلام کرد "تا وقتی که شبه‌نظامیان مسلح در لبنان باشند این کشور روی صلح را نمی‌بیند." الجبیر با بیان اینکه "بدون خلع سلاح حزب‌الله بقاء و شکوفایی برای لبنان ممکن نیست" گفت اوضاع لبنان "مصیبت بار" است.

وی در ادامه با طرح ادعاهای واهی ایران را به "ایجاد تنش و آشوب در سراسر خاورمیانه" متهم کرده و گفت "از سال ۱۹۷۹ ایرانیان هرچه دلشان خواسته بدون مجازات در منطقه خاورمیانه انجام دادند و باید این مساله متوقف شود." الجبیر همچنین اعلام کرد که کشورش از درگیری‌ها در یمن عقب نمی‌کشد و ممکن نیست که به حوثی‌ها اجازه دهد بر یمن سلطه پیدا کنند.

وزیر امور خارجه عربستان با ادعای اینکه کشورش تنها با ایران و کره شمالی روابط خوبی ندارد گفت: عربستان با اسرائیل که مثل ریاض درباره اقدامات ایران نگران است، روابطی برقرار نخواهد کرد و منتظر توافق صلح با فلسطینیان می‌ماند. همه می‌دانند با توجه به درگیری‌های چند دهه گذشته حل و فصل مساله فلسطین دشوار است اما منتظر پیشنهاد جدید آمریکا هستیم. الجبیر پیش‌بینی کرد که در توافق نهایی میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی مرزهای کشور فلسطین در اراضی ۱۹۶۷ مشخص شود. وی گفت: می‌توان اصلاحاتی را درباره بخش‌های شهرک نشین انجام داد. ۷۰ درصد از شهرک‌نشین‌ها داخل مرزهای سبز (مرزهای ۱۹۶۷) در اراضی اشغالی باقی می‌مانند اما ۳۰ درصد باقی مانده در مقابل غرامت دریافت کرده و برایشان محلی برای سکونت فراهم می‌شود.
مرجع : ایسنا