به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۴۰۴۴

جورج؛ نام عضوجديد خانواده سلطنتی بریتانیا

گروه بين‌الملل: کاخ کنزینگتون اعلام کرد که شاهزاده ویلیام و همسرش کیت، نام نوزاد خود را "جورج الکساندر لوئی" گذاشته‌اند.
جورج؛ نام عضوجديد خانواده سلطنتی بریتانیا
به این ترتیب او رسما "شاهزاده کمبریج، جورج" خوانده می‌شود.این نوزاد نفر سوم در صف جانشینان سلطنت بریتانیا محسوب می‌شود. اغلب کسانی که درباره نام نوه ولیعهد بریتانیا شرط‌بندی کرده بودند، نام جورج را حدس زده بودند. پیش‌بینی می‌شد که دوک و دوشس کمبریج، یک "نام سلطنتی" برای پسر خود برگزینند. تا کنون بریتانیا شش پادشاه با نام جورج به خود دیده است که آخرین آنان، پدر ملکه حاضر بریتانیا بوده است. البته نام اول او آلبرت بود و در خانواده او را برتی صدا می‌کردند. لوئی که سومین نام نوزاد سلطنتی است، نام چهارم پدرش شاهزاده ویلیام هم هست و به نظر می‌رسد این نام‌گذاری، در احترام به لرد لوئی مانتباتن، آخرین نایب‌السلطنه هندوستان پیش از اعلام استقلال این کشور در سال ۱۹۴۷ بوده باشد. او عموی پدر شاهزاده چارلز، ولیعهد حاضر بریتانیا بود و در اوت ۱۹۷۹ توسط ارتش آزادی‌بخش ایرلند ترور شد.

نام میانی دیگر نوه ولیعهد بریتانیا، الکساندر، نام سه پادشاه اسکاتلندی در قرون وسطی بوده و همچنین به اسکندر اشاره دارد. نام میانی ملکه بریتانیا هم الکساندریا، صورت مونث این نام است. نام الکساندر، مورد علاقه کیت، همسر شاهزاده ویلیام بوده است. با این حال اگر این نوزاد سرانجام به سلطنت بریتانیا برسد، لزومی ندارد که شاه جورج خوانده شود. او می‌تواند هر نامی که بخواهد، انتخاب کند؛ چنان که پدر ملکه چنین کرد. جورج در عین حال نام یکی از قدیسان مسیحی نیز هست. سنت جورج، یکی از قدیسان محبوب انگلستان است.

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۲۰
فکر نکنم برا خود انگلیسیا هم مهم باشه (96420)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۷
مباركشون باشه ... (96672)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۶
چقدر باید جلوی این غربی ها، آدم خم و راست بشه تا یه درخواست ساده که منجر به نجات مردم میشه رو بخواد و برآورده کنه

آخرش هم هیچ نتیجه ای حاصل نمیشه و آدم می فهمه که غربی ها همش داشتند دروغ می گفتند

حالا نمی گویم این درخواست چی هست چون می دونم بهارنیوز سانسور می کنه

یه بچه به دنیا اومده دنیا رو بهم ریختند و غرب پرستان و چاپلوسان هم از این واقعه خوشحال شدند ولی همین غربی ها به کودگان دیگر کشورها بی توجه هستند

من موندم فرق این بچه بی گناه با بقیه کودکان بی گناه دیگر کشورها چی هست که این عزیزه ولی اونا بی ارزش؟ (96438)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۲۳
آقا امین! نکته اصلی اینست که انگلستان در دنیا کشور مهمی به شمار میرود و نام این کشور همیشه در خبرگزاری های مهم دنیا برده میشود و خود به خود هم وقتی ولیعهد آنجا صاحب نوه میشود هم مهم میشود وگرنه ما هم میدانیم این هم یک بچه س مثل همه بچه های دنیا. در ضمن هرکس به روابط خوب با کشورهای غربی علاقمند باشد به نظر سرکار میشود غرب پرست!؟ ببخشید مثل اینکه شما هم افکار رادیکال دارید! (96497)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۲۲
حرف شما متین ولی اینطوری همه مردم دنیا باید از غصه دق کنن چون هیچ وقت همه یکسان نمی شن. در طول تاریخ خیلی ها از این شعارا دادن ولی بدتر عمل کردن (96687)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۹
چه مسئله بی اهمیتی (96456)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۴۳
به نظر اونا هم جشن ها و اتفاقاتی که تو ایران برای شما مهمه بی اهمیت هستش و اصلا شاید خبردار هم نشن چون ارزش بین المللی نداره . ولی چنین خبرهایی از این کشورها رو تموم دنیا دنبال می کنن.شاید دلیلش این باشه که مردم دنیا مثل ما افسرده نیستن. (96597)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۷
جشن هاي ايران ؟؟؟
آها ... فهميدم منظورت كدوماست ! خخخخخخخ (96674)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۲۰
. . . ،خبر تولد شاهزا ه مسخره است؟؟؟هر حكومت و كشوري ارزش و اهميت خاصي براي برخي مسايل خودش قايل هست. (96492)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۲۴
نماد وحدت ملیه و عموم جامعه شون (بجز اونایی که تو تلویزیون نشون می ده) از این قضیه رو به فال نیک می گیرن. نمی دونم چرا ما همه چیزو باید اونوری ببینیم. فکر کنم تفکرات کیهانی لزوما تو کیهان نیست. (96693)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۱:۲۲
این بنده خدا جمله اش سوالی است. نگفته که این مسئله مسخره است. (96744)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۰:۰۵
نكه خبر هاي ايران خيلي جالب توجهن... (96707)