به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۴۰۴۷۱
جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

فعلا هيچ خبري از برف و باران نيست!

گروه جامعه: کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را پیش بینی می‌کنیم.
معصومه احمدی درباره آخرین وضع شرایط جوی کشور افزود: ­در کلان شهرها و مناطق صنعتی مثل تهران،کرج، قم، قزوین، اراک، اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی می شود. وی گفت: وزش باد و ماندگاری هوای سرد را برای امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی بخصوص شرق و جنوب شرق کشور خواهیم داشتم بخصوص در برخی مناطق جنوب شرق ممکن است به خیزش گرد و خاک نیز منجر شود. کارشناس هواشناسی افزود: برای استان کرمان و مناطق زلزله زده در جنوب شرق کشور پیش بینی ما ماندگاری هوای سرد و وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات است.

وی گفت: تا روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی از مناطق غربی کشورمان ابتدا در نیمه غربی شامل غرب، شمال غرب و دامنه جنوبی زاگرس به تدریج بخش های از مرکز و برای پایان هفته در بخش های شمالی کشورمان نیز شاهد بارش برف و باران، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید خواهیم بود. احمدی افزود: روز چهارشنبه با تشکیل توده ای از گرد و خاک و انتقال ان به بخش غربی کشورمان خیلی دور از انتظار نیست که برای غرب و جنوب غرب آسمانی غبار آلود داشته باشیم. وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی امروز ماندگاری هوای سرد را داریم، در بیشتر مناطق شمال و شرق کشورمان اما از فردا به تدریج روند افزایش دما را در بیشتر مناطق نیمه شمالی و شرقی کشورمان پیش بینی می کنیم که بخصوص در دو استان گیلان و اردبیل همراه با وزش بادهای گرم جنوبی خواهد بود. کارشناس هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف، گاهی نیمه ابری و همراه با غبار محلی است و دمای بیشینه در گرم ترین زمان به حدود 11 درجه می رسد.