کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین شیوه‌های کلاس‌داری در قالب پژوهش عملی

15 آذر 1396 ساعت 11:20




آیا تا به حال با عباراتی چون موضوعات درس پژوهی  و یا نمونه درس پژوهی و درس پژوهی رایگان برخورد کرده اید ؟ این عبارات به تازگی جستجوی بالایی را در موتور های جستجوگر پیدا کرده اند . دلیل جستجوی بالای موضوعات درس پژوهی  در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود بخشنامه های پی در پی و متعدد در این رابطه می باشد. موضوعات درس پژوهی در واقع موضوعاتی هستند که معلمان و دبیران در راستای بهینه سازی تدریس گروهی خود استفاده کرده و یکی از بهترین های آنها را انتخاب می کنند و در کلاس اجرا می نمایند.درس پژوهی کمک بسیار زیادی به ارتقای سطح معلومات معلمان و دانش آموزان می کند. با درس پژوهی معلمان می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و روش ها و راهکارهای تدریس را در قالب موضوعات درس پژوهی و سناریو و الگوی تدریس اجرا نمایند.

نظام کنونی آموزش و پرورش نظامی هوشمند و هدف دار است که سعی دارد دانش آموزان و معلمان را با آگاهی بیشتری در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین راهنمایی کند . برای اینکار نیازمند ابزار هایی ست که از جمله مهمترین این ابزارها پژوهش های عملی مانند درس پژوهی است. و به همین دلیل است که اقشار فرهنگی به جستجوی موضوعات درس پژوهی می پردازند.

آنچه اهمیت دارد این است که دانلود رایگان اقدام پژوهی نیز مانند درس پژوهی فکر و ذهن معلمان را مشغول خود ساخته است. دانلود رایگان اقدام پژوهی به این دلیل است که معلمان محترم و عزیز بدانند سایر همکارانشان تا چه میزانی در راستای بهبود فرایند تدریس خود کوشیده اند. دانلود رایگان اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی و متوسطه موضوعاتی را در اختیار معلمان قرار می دهد که می توانند از آنها الگوبرداری کرده و در راستای بهبود فعالیت های پژوهشی خود از آنها بهره بگیرند.



معلمان و سایر فرهنگیان با دانلود رایگان اقدام پژوهی می کوشند آنچه را که در ذهن دارند به مرحله اجرا درآورند و در این راه از سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند بهره لازم و کافی را ببرند. سایت هایی که به ارائه خدمات دانلود رایگان اقدام پژوهی می پردازند تعداد زیادی هستند ولی سایتی که این خدمات را به صورت ارزنده و تمام و عیار انجام می دهد سایت بانک فایل پژوهشی معلمان است . معلمان می توانند آنچه را که در ذهن دارند از این سایت برداشت نموده و در راستای عملیاتی نمودن تئوری های ذهنی خود به کار گیرند.


آخرین نکته ای که به توضیح آن می پردازیم مسئله گزارش تخصصی معلمان است. اگر تا به حال نام گزارش تخصصی به گوشتان نخورده است باید بگویم گزارش تخصصی تقریبا مانند اقدام پژوهی است با تفاوت هایی بسیار کم است. در گزارش تخصصی نیز مانند اقدام پژوهی معلمان از تجربیات عملی خود در کلاس بهره می برند. گزارش تخصصی به اداره ارسال نمی شود و فقط در سطح مدرسه است. در سطح آموزشگاه مدیران برای دادن نمره ارزشیابی به معلمان و سایر عوامل آموزشی از آنها می‌خواهند 5 نمونه گزارش تخصصی و سه نمونه پیشنهاد ارزشیابی تهیه نموده و به دفتر آموزشگاه تحویل دهند. گزارش تخصصی بر خلاف اقدام پژوهی از صفحات کمتری برخوردار است و الزاما نباید با ((چگونه توانستم )) آغاز شود. معلمان با ارائه گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی هم می توانند خود را محک بزنند و هم امتیاز خود را در ارزشیابی بالا ببرند.

با توجه به آنچه گفته شد بانک فایل پژوهشی معلمان سعی نموده است با ارائه فایل ها و مستندات ارزنده در زمینه موضوعات درس پژوهی ، دانلود رایگان اقدام پژوهی و گزارش تخصصی امکان استفاده را برای معلمان فراهم سازد.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان   
 


کد مطلب: 140531

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/140531/بهترین-شیوه-های-کلاس-داری-قالب-پژوهش-عملی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir