کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناصری:

دانشگاه از روحانی انتظار بیشتری دارد

16 آذر 1396 ساعت 10:05

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که عملکرد دولت روحانی در قبال جنبش دانشجویی در مقایسه با دولت احمدی نژاد قابل دفاع است گفت: با این وجود انتظار جامعه دانشگاهی از دولت روحانی بیشتر از آن چیزی است که انجام شده است.


عبدالله ناصری در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به اینکه روز دانشجوی یک روز تاریخی و نماد تلاش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان است، اظهار کرد: برگزاری روز دانشجو همانند برگزاری مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه مخاطب خود  معنادار است واین مراسم هر چه با شکوه تر برگزار شود، نشانه پویایی جامعه دانشجویی و نوع نگاه  حاکمیت به دانشجو و دانشگاه است.وی با اشاره به اینکه از سال 84 جنبش دانشجویی در تنگاه‌های جدی قرار گرفت، افزود: وضعیت جنبش دانشجویی مطلوب نیست زیرا زمانی می توانیم از مطلوبیت درباره فعالیت جنبش دانشجویی صبحت کنیم که مدیریت این حوزه  در اختیار نظام آموز ش عالی، وزارت علوم و دانشگاه متمرکز باشد نه این که حوزه های مختلف در برنامه ریزی در این حوزه دخالت کنند. برگزاری روز دانشجو به عهده خود دانشجو است و باید بتواند درچارچوب مقررات، مراسم مورد نظر را برگزار کند، این حالی است که  سایر دستگاه‌ها و نهادها هم در این زمینه دخالت می کنند.

این عضو بنیاد باران  ادامه داد: البته دانشجویان در سایر سنگرهای خارج  از دانشگاه به کنش گری  سیاسی و اجتماعی روی آورده‌اند، مثل حوزه  فضای مجازی، اما این نکته را  باید در نظر گرفت که هرچه نشاط سیاسی دانشگاه‌ها تضعیف شود بر روند توسعه علمی کشور تاثیرمنفی  می گذارد.ناصری در باره وضعیت جنبش دانشجویی در دولت روحانی گفت:  عملکرد این دولت نسبت  به دوره احمدی نژاد کاملا قابل دفاع است، اما با در نظر گرفتن گفتمان  و شعار های انتخاباتی روحانی و نقش بزرگ جامعه دانشگاهی برای  موفقیت روحانی در انتخابات به  خصوص انتخابات اخیر، انتظار از دولت روحانی بیش  از این است. حتما  سختگیری‌ها و هزینه سازی برای جنبش دانشجویی پس  از سال 84 موجب شده جنبش دانشجویی حال و هوای گذرشته را نداشته باشد. در دولت اصلاحات وضعیت جنبش دانشجویی مطلوب بود، هرچند همان زمان هم دانشجویان هم هزینه می دادند؛ دولت احمدی نژاد هیچ اعتقادی به جنبش دانشجویی نداشت و انتظار ار دولت روحانی بیش‌تر از این است. نمونه این انتظار  عکس عمل دانشجویان  نسبت به  نوع برنامه ریزی مراسم  16 آذر در دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور رییس جمهور بود  که نشان داد در مجموع وضعیت، مطلوب و راضی کننده برای دانشجویان نیست.


کد مطلب: 140533

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/140533/دانشگاه-روحانی-انتظار-بیشتری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir