به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۴۰۵۷۷
وزیر خارجه روسیه خبر داد

تصمیم اون برای مذاکره مستقیم با امریکا

گروه بين‌الملل: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، کره شمالی قصد دارد برای حصول اطمینان از امنیت خود، به طور مستقیم با امریکا وارد گفت و گو شود.
به گزارش راشا تودی، وی گفت، با رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا، درباره این مسائل گفت و گو و اعلام کرده است، مسکو آمادگی تسریع کردن انجام این‌گونه مذاکرات را دارد. لاوروف پس از دیدار با تیلرسون در وین گفت: «ما می‌دانیم که کره شمالی در وهله اول قصد دارد برای حصول اطمینان از امنیت خود با آمریکا گفتگو کند». لاوروف و تیلرسون در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
 
لاوروف بار دیگر خاطر نشان کرد تمام طرف‌های دخیل در بحران شبه جزیره کره باید «چرخه معیوب مقابله، بی‌پروایی و تحریم‌ها را بشکنند» و به جای آن، وارد مذاکرات شوند. وی به مانورهای نظامی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره و ادبیات خشن آمریکا اشاره کرد و گفت این‌ها تنها به تشدید تنش‌ها خواهند انجامید. لاوروف به صراحت اعلام کرد: این اقدامات «غیر قابل قبول» هستند.

پیش از این، روز پنجشنبه رئیس کمیته امور خارجه سنای روسیه با سفیر کره شمالی در مسکو به منظور بحث درباره شرایط در شبه جزیره کره دیدار کرده بود. وی پس از ملاقات با سفیر کره شمالی گفت پیونگ یانگ علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها و آن هم آغاز جنگی تمام عیار، ندارد. با این حال، سفیر کره شمالی در روسیه گفت کشورش از جنگ نیز واهمه‌ای ندارد. رئیس کمیته امور خارجه سنای روسیه گفت یک راه منطقی برای حل بحران، برگزاری مذاکرات جامع بین طرف‌های مربوط و انجام اقدامات مشترک به منظور کاهش تنش است. وی گفت: «ما به هیچ وجه علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها و انجام اقدامات نظامی نداریم». وی همچنین افزود: روسیه «تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها انجام خواهد داد».

وزیر خارجه و رئیس کمیته امور خارجه سنای روسیه بار دیگر به برنامه موسوم به «توقف دوجانبه» که از جانب روسیه و چین پیشنهاد شده است، اشاره کردند. در این برنامه انتظار می‌رود به آمریکا و متحدانش در مقابل تعلیق برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ، مانورهای نظامی در شبه جزیره کره را متوقف کنند. این در حالی است که واشنگتن با این برنامه مخالفت کرده است. نیکی هیلی، فرستاده آمریکا در سازمان ملل متحد، این برنامه را «توهین آمیز» خوانده است.