به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۰
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۱۴۰۶۳
اعتدال، یعنی اصلاح‌طلبی به توان هزار

روحانی کوتاه بیاید، عرصه را تا آخر باخته است

گروه سياسي: همزمان با انتشار برخي گمانه‌زني‌ها و شايعات مبني بر اينكه رئیس‌جمهور منتخب قصد دارد برخي از فعالان سياسي اصولگرايان سنتي را به عنوان وزيران حوزه سياسي و فرهنگي (كشور و ارشاد) معرفی کند، يك عضو شورایعالی حزب اصلاح‌طلب «همبستگی» گفت: اگر روحانی واقعا در مقابل شانتاژ رسانه‌هاي افراطيون اصولگرا و اظهارات تفکر شریعتمداری کوتاه بیاید، عرصه را تا آخر باخته است.
روحانی کوتاه بیاید، عرصه را تا آخر باخته است
منصور کمالی در پاسخ سوال که نظر شما در خصوص کابینه و موانع احتمالی و اظهارات اخير گفت: اگر روحانی در مقابل شانتاژ رسانه ها و اظهارات تفکر شریعتمداری کوتاه بیاید، عرصه را تا آخر باخته است و هرگز به مطالبات مردم که شعار ایشان بوده پاسخگو نخواهد بود. روحانی باید با توجیهات منطقی و رایزنی‌های متعدد مجلس را متقاعد و با خود همراه کند و کابینه ۱۰۰ تکه ای هرگز او را به هدف نخواهد رساند.

کمالی گفت: امروز بیش از دیگر کاندیداهائی که موفق به کسب آرا نشدند، حسین شریعتمداری ناراحت است و مي‌بینیم که امروز از کمای روزهای ابتدای پس از پیروزی خارج شده و ماشین تخریب کیهان را راه اندازی کرده است و به محض مطرح شدن اشخاصی با تفکر اصلاخ طلبی در صدد تخریب بر مي‌آید البته او هرچه بیشتر بر علیه اصلاخ طلبان بنویسد محبوبیت اصلاح طلبان بیشتر خواهد شد کما اینکه این نوع برخورد ها ی هشت ساله باعث شد تا مردم به تفکر اصولگرایان،"نه" بگویند! ایشان هنوز باور ندارند که تیمی با محوریت هاشمی و خاتمی ۵۱ درصد را کسب و پیروز انتخابات شده اند.

کمالی افزود: معرفی کابینه مي‌بایست توام با مقاومت و پافشاری آقای روحانی باشد و اظهارات کیهان و همفکرانش باعث عقب نشینی از مواضع ایشان نگردد. جناح اصولگرا باید درک کنند که رای به روحانی یعنی پایان دوران اصولگرایی در دولت و حداقل برای هشت سال تا بازسازیی در پیکره و تفکر خود داشته باشند.

کمالی در پاسخ به این سوال که شما فکر نمی‌کنید کلمه اعتدال از اصلاح طلبی فاصله زیادی دارد؟ گفت: تعریف اعتدال به معنی امروز، یعنی اصلاح طلبی به توان هزار! شما باید اعتدال امروز را در مقابل افراط گری‌های هشت ساله گذشته معنا کنید، و نه اصلاح طلبی دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی! از آنجاییکه عصر فراگیر ارتباطات امروز به روشنگری مردم افزوده من امیدوارم فضای آتی با کلمه اعتدال، بستر جامعه مدنی را برای مردم فراهم خواهد ساخت.

هشدار اين فعال سياسي در پي بروز برخي گمانه‌زني‌ها مبني بر اينكه رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهد «علی جنتی» فرزند آیت الله «احمد جنتی» را برای تصدی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمود علوی» عضو مجلس خبرگان رهبری را برای تصدی بر وزارت کشور به مجلس معرفی کند، مطرح شده است.

به گزارش بهارنيوز، سايت پویش متعلق به حزب اسلامي كار نوشته است: در حالی که پیش‌تر نام افرادی همچون «احمد مسجد جامعی» برای قرارگیری در راس وزارت فرهنگ و ارشاد و «مجید انصاری» و «علی یونسی» برای به عهده گرفتن هدایت وزارت کشور در رسانه‌ها مطرح بود ظن آن می‌رود طیف رادیکال جناح راست با فشارهایی که در هفته گذشته به رئیس جمهور منتخب وارد کرده است، موفق شده باشد با ایجاد تغییراتی در ترکیب وزرای پیشنهادی روحانی به مجلس از حضور افراد موثر جریان اصلاحات در دولت یازدهم جلوگیری کند. مطرح شدن نام علی جنتی معاون سیاسی وزارت کشور دولت نهم در دوره وزارت مصطفی‌پور محمدی و محمود علوی رئیس سابق سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای فشارهای مذکور ارزیابی می‌شود.

با پیروزی روحانی در انتخابات، طیف رادیکال جناح راست به افراد موثر و توانمند جریان اصلاحات که حضورشان در کابینه دولت یازدهم با ایجاد تغییر و تحول و تحقق نسبی مطالبات رای دهندگان به آقای روحانی همراه است برچسب فتنه گر یا فعال فتنه می‌زنند تا رئیس جمهور منتخب از معرفی این افراد به مجلس صرف نظر کند. در همین رابطه، هفتهٔ گذشته رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تشبیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به «افعی‌های گرما دیده» گفته بود: «در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال ۸۸ و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام (ره) را بر نمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ایران اسلامی ما جایی ندارد.»

همچنین روز ۱۶ تیر ماه، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشت «رقص مار» که در همین روزنامه منتشر شد با تشبیه معترضان به نتیاج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به «مارهای از رمق افتاده‌ای که نباید آن‌ها را به آفتاب داغ بغداد کشید و جان دوباره بخشید» به روحانی هشدار داده بود!

مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۸:۳۴
lol (96847)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۵۳
من قبلا" این نظر رو توی بهارنیوز گفته بودم و بهارنیوز هم منتشر کرده

من هنوز نفهمیدم اعتدال به چه معناست؟
اعتدال به معنای جمع سازندگی و اصلاحات هست؟
اگر این طوره پس این افراد اصولگرای سنتی چی هستند؟

چرا روحانی می گوید کابینه من فراجناحی هست و من به کسی وامدار نیستم اما مثلا" آقای کمالی اینجا می گویند اعتدال، یعنی اصلاح‌طلبی به توان هزار

شاید برخی ها بگویند تو توهم توطئه داری یا نظرت شبیه شریعتمداری هست! ولی این نظر منه

البته قبلا" هم گفته بودم ولی به نظر من اگر صحبت از اعتدال فقط ژست سیاسی آقای روحانی برای گریز از رادیکال شدن فضا باشه حرفی نیست ولی فکر نمیکنم تو جامعه سیاسی ما جریانی به نام اعتدال گراها وجود خارجی داشته باشه و این عده بوده باشند که به ایشون رای دادن
تو این جامعه دو جریان سیاسی وجود داره اصولگرا و اصلاح طلب و ایشون با رای اصلاح طلب ها رییس جمهور شدن

ولی ایشون مدعی هستند که با رای اعتدالیون رای آوردند

به نظر من اعتدالیون همون اصلاح طلبان بدلی(سبز نیستند) و یا اصولگرایان کمی معتدل و کلا" افراد بدون مشکل (به اصطلاح فتنه گرنباشند) هستند

ولی اصلاح طلبان یکدست هستند و تندرو ومعتدل ندارند و فرقی بین سبزا با بقیه نیست یعنی همه سبز هستند

اصولگرایان هم که هیچ وقت به روحانی رای نمی دن وقتی کاندیدای خودشون هست

به نظر من این کلمه اعتدال برای نابودی بخش سبز اصلاح طلبان هست وگرنه بخش تندروی اصولگرایان که قابل نابودی نیست؟

نابودی بخش سبز هم می شود کنار گذاشتن همه افراد سرشناس اصلاح طلب و می ماند یکسری افراد اصلاح طلب بدلی و سازندگی ها و اصولگرایان معتدل!!!

پس رای اصلاح طلبان عملا" نادیده انگاشته می شود و یا به آن بی توجهی می شود

آیا سر ما کلاه رفته است؟ (96962)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۴۲
پیام تشکر حسن روحانی از جناب آقای سیدمحمد خاتمی



بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی دام ظله

با عرض سلام و تقدیم تحیات

بر خویش فرض و بایسته می‌دانم تا از حسن نظر و قبول خاطر شریفتان نسبت به دوست و یار دیرین خود، عرض امتنان و حق‌شناسی نموده و از تدبیر، تلاش و حمایت همه‌جانبه و مستمری که در عرصه رقابت انتخاباتی فرار رو در جهت انسجام فرهیختگان، جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و دوستداران حقیقی نظام جمهوری اسلامی در قامت جریان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات» مبذول و اهتمام فرمودید، قدردانی ‌نمایم.

آنچه امروز شما را به تکاپوی خستگی‌ناپذیر برای ائتلاف و در نهایت تهیه بیانیه‌ای تاریخی وادار کرده، همان است که مرا به میدان دشوار رقابت‌ انتخاباتی کشانده؛ بی‌شک، دل‌نگرانی از آینده و عبرت از گذشته است.

چالش‌های هشت سال دولت اصلاحات و حوادث هشت ساله پس از آن، عقلا و بزرگان کشور را به این بلوغ فکری رسانده که سیاست‌ورزی، علم مدیریت ممکنات و عبور از خام‌اندیشی‌ها است.

گفتمان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات»، بی‌مبالاتی نسبت به حق و باطل نیست و در حقانیت و توان ملت ایران برای شکستن بن‌بست‌ها، نه‌تنها "تردید" ندارد بلکه بدنبال "تدبیر" است تا مانع بن‌بست‌های خودساخته و دشمن‌ساز بر سر راه پیشرفت عدالت محور شود.

این‌که امروز جنابعالی و دوستان توانسته‌اید بر سر "مناسب‌ترین گزینه ممکن" اجماع کنید برای من مبارک‌تر از آن است که بدانم آن گزینه "حسن روحانی" است.

باور دارم که گفتمان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات» می تواند مطالبات به حق مردم را دنبال کند و به حقوق اساسی ملت، کارآمدی دولت، هماهنگی قوا و تعامل مؤثر با رهبری بزرگوارِ نظام، مدد رساند.

اینجانب بدینوسیله، مراتب تکریم، سپاس و حق‌شناسی خود را نثار جنابعالی و تمامی هم‌اندیشانِ اعتدال‌جویِ جنابعالی در جریانات و احزاب اصلاح طلب، نخبگان حوزوی و دانشگاهی و تمامی قشرهای سرافراز سرزمینم نموده و امیدوارم که به فضل الهی و تکیه بر آرای آزاد تمامی ایرانیان، بتوان در وفا به عهدی که در پیشگاه خداوند متعال و ایرانیانِ سربلند، بسته می‌شود، کامیاب و پیروز گردیم.

برادرتان: حسن روحانی (97159)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۲:۵۵
با بخشی هایی از حرف شما موافقم.

اگر منظور آقای روحانی از اعتدالگرا کارگزارن هست باید شفاف بیان کنند.

در ضمن به من نظر من ما وقتی می گویم افراط و تندروی فقط در مورد اصولگراها صحبت می کنیم اکثر مطلق اصولگراها تندرو هستند فقط در حوزه تندروی با هم تفاوت دارند، مثال آن: در این ور طیف اصولگراها آقای جلیلی در اکثرا حوزه ها به ویژه سیاست خارجی تندروست و در آن ور طیف اصولگراها فردی مانند مطهری در مسائل فرهنگی تندروست.

در ضمن اصلاح طلب رادیکال/افراطی هم به هیچ عنوان نداریم این واژه اصلاح طلب های تندرو/رادیکال/افراطی را اصولگراها به اصلاح طلب ها می چسباند به این دلیل که فقط خودشان در متهم شدن به تندروی و افراطی بودن تنها نباشند و مصداق نداشته باشند. (97308)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۲۵
یعنی باید فقط به حرف شما گوش کنه و نیروهای اصلاح طلب رو تو کابینه بذاره تا برنده باشه ؟ بذارید باد بیاد لطفا ! (97117)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۲
انتظار دارید در وضع مملکت بدون اصلاح طلب ها تغییری ایجاد بشود آنهم با مسئول شدن افرادی که می خواهند آسه بروند و آسه بیایند که گربه شاخشان نزنند، در حالی که در فضای سیاسی ایران با اصولگراهایی سرو کار دارند که سه ویژگی دارند:

1 - نهادهای متعدد قدرت دستشان است و قصد پیاده شدن ندارند و حتی بیشتر هم می خواهند.
2 - تندروی و ادبیات طلبکارانه بسیار در بینشان رایج است.
3 - مردم و رای مردم و از همه محترم خواست مردم برایشان اهمیت چندانی ندارد و دغدغه های خودشان اولویت هایشان است. (97312)
فرید
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۴۵
مطمئنا آقای روحانی چنین اشتباهی را نمی کند چرا که ایشان سیاس تر از این حرفهاست که در برابر سرگیجه های حاصل از مشت ملت بر سر ئ صورت افراطی گری کوتاه بیاید و این گمانه زنی ها هم حاصل دستگاه شانتاژ شریعتمداری هاست وگرنه ایشان حتما در چینش کابینه از مشاوره هاشمی و خاتمی استفاده میکند و این یعنی همین هراسی که دستگاه زر و زور تزویر از آن میترسد...ایران به امید خدا به روزهای آفتابی نزدیک میشود و در این راه مزاحمت چند کوتوله سد قابل اعتنایی نیست باید به روحانی اعتماد کنیم ما اورا به هزار امید انتخاب کردیم و تیم سه نفره روحانی و هاشمی و خاتمی در سایه حمایت های تمام قد رهبری مقام معظم رهبری از هیچ چیز ترسی ندارند یاعلی (97130)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۱۰
مردم مثل ما فکر نمی کنند اکثریت مردم به کسی رای دادند که حرفهای متفاوتی با دیگر کاندیداها زد و هیچ گروهی به جز هاشمی و خاتمی از او حمایت نکردند که بماند بلکه انواع تهمت مثل سازش کار که پرونده هسته ای رو تعلیق کرده نثار روحانی هم کردند حالا لطفا اجازه دهید این دولت که (نه) به وضع موجود بود به روشی جدید کارش را بکند تشکر (97212)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۵۲
اگه روحاني به راي ما خيانت كنه خاتمي رو هرگز نميبخشم چون راي انسان كمتر از ناموسش نيست!! (97247)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۸:۳۴
روحانی اگر تسلیم فشارهای شریعتمداری و رفقاش بشود ۴سال دیگه ۲میلیون رای هم نمیاره (96848)
سبحان
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۱۸
صد در صد موافقم اگه آقای روحانی اینجوری رفتار کنه باید اصلا دوره بعد کاندید نشه چون از غرضی کمتر رای میاره (96898)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۴
احترام نگه داریم

این بنده خدا که هنوز اسمی رو اعلام نکرده

چرا با شنیدن یه شایعه شروع میکنید به تحقبر و تخریب این ادم اخه؟

بابا انصاف داشته باشید قد سر سوزن (97029)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۲۲
شما اشتباه فکر می کنید که روحانی را اصلاح طلبان سر کار اورده اند تعداد قابل توجهی از رای دهندگان که در روستا ها بودند به نظر شما به اصلاحات رای داده اند؟ بیشتر مردم به خاطر اعتمادی که به روحانیت دارند به ایشان رای دادهاند و ما هم که اصول گرایی به ایشا ن رای داده ایم (97062)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۸
شما روستائیان امروز را با30سال پیش فرض میکنید در روستاها 85 درصد جمعیتشان جوانان زیر 30سال ودرس حداقل دیپلم ودانشگاهی خوانده هستند که اغلب بیکار هم هستند ودر حاشیه کشاورزی ودامداری ورانندگی و...روزگار میگذرانند روستائیان نه تنها اصلاحات و.اصلاح طلبی را خوب میشناسند بلکه از طرفداران انقلابی وصادق این جریان هستند من روستایی هستم ودر این جریانات همروستائی های من هم یه جریان اصلاحات رای داده اند ویا نزدیک به اصلاحات . (97211)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۱۷
بشین بینیم با!!! (97213)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۴
پس به آقاي جليلي جونتون كي راي داد ؟ (97220)
یک بام و دو هوا
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۹
اون روستایی هایی که به احمدی نژاد رای دادن چی؟اونا حتما به اصولگرایی رای دادن؟یا سهام عدالت؟ (97224)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۲
تو روستای ما که دقیقا بر عکس این چیزی که شما میگی اتفاق افتاده (97269)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۱:۵۵
شما مطمئنی اصولگرایی؟ شاید توی واژه اشتباه میکنی (97291)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۲
روز 24خرداد علاقمندان به نظام و یک جریان فکری عقلایی به صحنه آمدند و برحرکت در یک مسیر عقلایی واصلاح طلبی پای فشردند تا کشتی انقلاب را در مسیر درستی از تدبیر برای رفع کاستی های هشت سال گذشته وشتاب بخشی به حرکت عمران آبادانی آن درعرذصه داخلی و نیز تقویت ارتباط کشور درعرصه بین الملل به روحانی بسپارند،اینک روحانی باید خود چیدمان تیم اجرایی کشور را داشته باشد مثل هر رییس جمهور منتخب دیگر،نه شکست خوردگانی که خود چون ماری زخمی اندو ضرب المثل مارمی زنند. اینک مردم منتظرند تارییس جمهور منتخب که مورد اعتماد و وثوق رهبر انقلاب نیز هست خود با اختیارکامل کابینه ای کارآمدرا انتخاب کند تا بتوانددرصورت کاستی پاسخگوی کاستی ها باشد و به کشانی که برخلاف رای روشن ملت از جانب ملت حرف می زنندو خط نشان می شکند نیز هیچ بهایی ندهد تا مردم از تدبیر و کارایی مدیریت شیخ خوش اقبال بهره مند شوند . (96853)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۹:۳۵
آقای روحانی!
من فقط منتظرم ببینم خاتمی در مراسم تحلیف هست یا نه. من بخاطر ایشان به شما رای دادم.
اگر برای محافظه او را دعوت نکنید از شما دلسرد میشم. (96855)
بوشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۱۵
از اول هم دلت سرد بوده خبر نداشتی (96896)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۳
مگه هر کی روحانی بخواد میتونه دعوت کنه؟ ؟

یه طوری حرف میزنی که انگار روحانی هرچی گفت همه میگن چشم

چه روزایی سختی پیش رو داره وقتی طرفداراش ماهاییم (97028)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۲۳
بوی فتنه می دی! (97063)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۳۱
ذوست عزیز نباشه بهتره
روحانی بهتره اول یکم این مجلس اصولگرارو نرم کنه تا وزراش رای اعتماد بگیرن (96904)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۰
نه دوست من باید باشه
اگه نباشه یعنی عقب نشینی روحانی
روحانی باید مواضعش رو روشن بیان کنه
روحانی نباید یادش بره اگه عارف بخاطر حرف خاتمی کنار نمرفت نمیتونست رای بیاره
ولی من فکر میکنم روحانی ما رو ازاینکه بهش رای دادیم نا امید کنه
کاش عارف میموند
الان مثل تیم بحران زده ای هستیم که بازی اولش با تیم رقیبشه که خیلی امادست اگه ببازیم دیگه هم تماشاگرانمون رو ناامید کردیم و هم روحیه بازیکنانمون دیگه از دست مبره
حضور اقای خاتمی مثل برد توی بازی اوله
امیدوارم که بیاد (97023)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۲۲
این جماعتی که با خودشونم راه نمیان در هر حال تخریب میکنند. اما اگر روحانی یک قدم عقب بشینه اینها دو قدم جلوتر میان. (97061)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۴
امیدوارم فریب "سرهنگ نیستم" را نخورده باشیم. (96968)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۳۸
خله میزبان مراسم تحلیف مجلس هست.روحانی نمیتونه کسی رو دعوت کنه (96993)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۲۳
مهمترین دلیل رای مردم به احمدی نژاد ناامید شدنشان از شیوه حرف بزن و کوتاه بیا آقای خاتمی بود (97147)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۵۹
من خود طرفدار آقای خاتمی بودم و ایشان شخص محترم ولی با ایستادگی ضعیف می باشند و عدم شجاعت ایشان وعدم پایداری بر روی اصول اصلاح طلبی باعث ناامیدی بدنه اجتماع و پیروزی توده گرایی در سال 84گردید و دوستان محترمی که این را قبول ندارند بجای منفی دادن بطور شفاف بفرمایند دلیل پیروزی احمدی نژاد بر چهره های شاخص اصلاحات در آن سال چه بود؟انتخاباتی که توسط خود اصلاح طلبان برگزار گردید.منتظر پاسخ های مستدل دوستان هستم و تا آسیب شناسی آن انتخابات و انتقاد از خود انجام نگردد باز هم باید منتظر یک عقبگرد دیگر بوده و شاید مردم دیگر به اصلاح طلبان به عنوان نیروهای توانا اعتماد نکننددر ضمن آقای خاتمی مانند همه انسانها قدیسه نبوده و شخصیتی ماوراء نقد و برسی ندارند (97205)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۰
این حرف خیلی درسته ولی واسه من عجیبه اینقد منفی خوردنش.خدایی اگه خاتمی یکمی از جسارت احمدی رو داشت اون سال احمدی رای میاورد نمیاورد دیگه بیدار شید بابا از این خواب خرگوشی (97216)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۰۹:۵۹
روحانی نباید یک قدم از برنامه خود عدول کند. شریعتمداری و امثالهم فسیل شده اند و به درد میراث فرهنگی به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از اصولگرایی می خورند. بساط دروغ و دغل را ملت جمع آوری کردند. اینها از سنگ پای قزوین هم پروترند. البته حیف سنگ پای قزوین که لااقل بدرد اپیلاسیون طبیعی می خورد. نحوه برخورد احمدی نژاد با روحانی در جلسه با رهبری نشان از راه درست روحانی دارد. (96861)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۲۵
شریعتمداری و امثالهم فسیل شده اند انوقت هاشمی 80 ساله و موسوی 72 ساله اضلا فسیل نیستند. (97118)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۱
شما یه سر به مجلس خبرگان بزن برادر!!!تازه یه نفرم هست تو شورای....اون اصلا سنی نداره بخدا باور کن یه ذره (97217)
حاجی پور
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۰۱
مابه روحانی رای ندادیم که کابینه اصولگرایان را سرکاربیاورداقای روحانی اگربخواهندبه شریعت مداری گرایش بیاورنداین هواداران کم کم ازگرداومتفرق می شودوخدای ناکرده عمرریاست جمهوری وی محدودبه همین چهارسال خواهدبودواولین رئیس جمهوری خواهندبودکه یک دوره انتخاب شده است امابایدگفت اقای روحانی کسی نخواهدبودکه تسلیم اصولگرایان شوداوبرنامه داردومی خواهدمانندروسای قبلی نباشدوبهترازهرکسی به این واقف است .واین نگرانیها به نظرقدری زیاده ازحداست.سعدی گوید;دشمن چوازهرحیلتی فروماندسلسله ی دوستی بجنباندپس به دوستی کاری می کندکه ازهزاردشمن برنیاید. (96863)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۰۷
امیدوارم چنین اسامی وارد کابینه نشن... وگرنه بهتره همون سیستم قشنگ انتخاب رییس جمهور توسط پارلمان اجرا بشه تا مردم رو هم اینقدر خسته نکنه... (96864)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۵
اصلاح طلبان: ما سهم نمی خواهیم!! (96871)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۴۰
مردم سهم می خواهند! (96908)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۱
سهم نه دوست عزيز ، مردم حقشون رو ميخان . اين مسايل حق ملته ، نه حق مگسان دور شيريني قدرت . (97225)
جاوید
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۵
اتفاقا میخواهیم وباید بخواهیم.مگر نمیبینید که جناح شکست خورده چگونه در تلاطم تسخیر کابینه است؟مگر شک داریم که اصلاحات توام با اعتدال برنده انتخابات شده است؟از چه میترسیم؟رای ملت؟اعتماد میلیونی ملت؟یا تهدید های مشتی کمتر از شعبان بی مخ که دندانهایشان را برای کابینه منتخب ملت تیز کرده اند؟نه!ما نمیترسبیم.دیگر بس است این واهمه 8 ساله.ما باید کابینه رو در دست باشیم.یادمان باشد که طیف رادیکال مقابل مانند ما نست که 8 سال حاشیه نشینی را برتابد.یادمان باشد اگر کابینه کابینه ما نباشد 4 سال دیگر باز حکومت در دست امثال جلیلی و بدتر از او شعبان بی مخها خواهد افتاد (96936)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۳۲
پس واسه چی به روحانی رای دادیم؟ (96950)
جاوید
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۱۵
اتفاقا ما سهم میخواهیم وباید بخواهیم.مگر نمیبینید که جناح شکست خورده چگونه در تلاطم تسخیر کابینه است؟مگر شک داریم که اصلاحات توام با اعتدال برنده انتخابات شده است؟از چه میترسیم؟رای ملت؟اعتماد میلیونی ملت؟یا تهدید های مشتی کمتر از شعبان بی مخ که دندانهایشان را برای کابینه منتخب ملت تیز کرده اند؟نه!ما نمیترسبیم.دیگر بس است این واهمه 8 ساله.ما باید کابینه رو در دست داشته باشیم.یادمان باشد که طیف رادیکال مقابل مانند ما نیست که 8 سال حاشیه نشینی را برتابد.یادمان باشد اگر کابینه کابینه ما نباشد 4 سال دیگر باز حکومت در دست امثال جلیلی................. خواهد افتاد (96976)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۲
عزیزم ! خوشگلم ! منظورمون این هم نبود که هر چی کشت کردیم دو دستی تحویل تفکراتی امثال شما بدیم که باز بریم تو قهقرا ! (97000)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۱۰
شمائی که طعنه زدی!
اولا کاش شهامت داشتی تا خودت رو معرفی کنی!
ثانیا سهم نخواستن اصلاح طلبان به این معنی نیست که کابینه کسی که مردم به خاطر طرد اصولگرایان به او رای داده اند در اختیار اصولگرایان باشد!! (97109)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۲۴
پس دیوانه بودند که فعالیت کردند؟ (97149)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۷
اگر روحانی دولت را به اصولگرایان شکست خورده واگذار کند.......نمي‌بخشم (96872)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۲۸
بابا شما چرا اینجوری میکنین؟
روحانی که الان داره در مقابل اینا سکوت میکنه بخاطر سیاستشه
باهوشتر از این حرفاست
روحانی = تدبیر (96902)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۱
مردم نباید هیچ وقت به حسن روحانی اعتماد کنند (97015)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۴
باشه به شریعتمداری اعتماد میکنیم (97230)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۰
به ولله با یک جناح نمیشه کشور رو اداره کرد

بابا شما که عارف رو که قبول دارید این حرف اون بود که با یه جناح نمیشه کشور اداره کرد (97025)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۱۹
دوستانی که منفی میدن میزان علاقه شون به جناب عارف کاملا مشخص شده است (97180)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۸
روحانی عزیز حواست به رای مردم باشه (96873)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۱
روحانی خودتو نشون بده مرد! ترس از تو دور باد............... (96876)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۴۲
خدا جون افعی جانم گرما خورده ، یعنی میشه...!؟ (96879)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۴۳
یعنی روحانی رو حرفش نمیمونه؟؟؟؟؟ (96881)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۴۸
حتی در لیستهای احتمالی آقای روحانی که منتشر میشوند هم از بعضی اشخاص به اصطلاح اصلاح طلب نام برده میشود که در چهار سال اخیر حتی بیشتر از خیلی افراد طیف مقابل گل به خودی زده اند مانند آقای محمد شریعتمداری که در جلسه شرکت در مجلس نیز همراه تیم آقای روحانی بود و در چهار سال اخیر آنهایی که تریبون نداشته اند را امثال همین آقا به اسم نقد، چنان نوازیده اند که گوی سبقت را در این زمینه از بسیاری از اصولگرایان هم ربوده اند. بحث سهم خواهی از آقای روحانی مطرح نیست و تنها خواسته از ایشان این است که به کارنامه گفتار و رفتار افراد و چرخشهای صد و هشتاد درجه ای عافیت جویانه و از سر حفظ منافع شخصی شخصیتها توجه کنند (96888)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۹
اقای شریعتمداری از مشاوران خاتمی هستن و درخشان ترین دوره مدیریتی وزارت بازرگانی در دوره ایشون بوده یکم انصاف هم خوب چیزیه
همه چیزو سیاسی نبینید (97021)
عاصی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۵۲
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را؟
خدایا از دست شریعتمدارای ها به کی پناه ببریم ؟ اینها از جان مرد م ومملکت چه می خواهند؟ چرا به خود اجازه می دهند اینهمه به مردم توهین کنند ؟ اگر مردم ذره ای به فکر واندیشه این جماعت گرایش داشتند به کاندیدای آنها رای می دادند پس چرا نمی خواهند قبول کنند مردم آنها را نمی خواهند ؟ چرا معنی انتخابات را درک نمی کنند ؟ آقای روحانی ما به شما رای داده ایم ، و منتظریم به وعده هایتان جامه ی عمل بپوشانید (96890)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۰۴
بریم تو این شبهای قدر دعا کنیم شاید گشایشی شد
من هم چون تو یک ایرانی غمگین هسم (97258)
م
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۳۹
سلام من مستمری بگیر 64 ساله در این اظهار نظرها بیشترین برخورد را با آقای شریعتمداری داشته ام خصوصا در آن سخن ناروایی که گفتند "آقای هاشمی هم میباید مانند آیت ا..گیلانی فرزند خودش را اعدام میکرد" بسیار از این قصاوت قلب او بر آشفته شدم و لذا یک اشکال اساسی به جناب روحانی عزیز هست که احترام ایشان به اصولگرایان و ... اگر چه ازروی رحمت بود اما این بدونه هیچ تعارفی هم حق خواه شده اند وهم شرط و شروط میگذارند و هم خود را مجاز به حلقه تصمیم گیری و هم محق به توهین در پرتاب گوجه فرنگی آیا معنی ولایی بودن تفکرات تشنج آفرین وتهدید آمیز این آقایان است که پایبند کمترین اصول!! اخلاقی نیستند (96907)
بادگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۴۹
روحانی مچکریم.... (96915)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۴۴
خیلی با حال بود! اسمت هم باحاله! (97199)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۵۶
شما همه ساده لوح هستید، روزیکه من و امثال من به شما توصیه کردیم در انتخابات شرکت نکنید ما را بی بصیرت خواندید اما زمان ثابت خواهد کرد چه کسانی بی بصیرت هستند و چه کسانی به مردم خیانت کردند (96923)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۵۲
بحث بد و بدتر بود... (97166)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۵
بی خیال برادر من شرکت نکردن در انتخابات کی به نفع ما تموم شده که شما توصیه کردی به ما.توصیتو ببر بزار در کوزه.والا (97221)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۴۲
اگه به حرف شما گوش داده بودیم که الان جلیلی انتخاب شده بود.اول بذار کابینه انتخاب بشه بعد بیا غر بزن.شما قبل انتخابات هم میگفتین جلیلی انتخاب شده هست ولی بعدش هنگ کردین .من جای شما بودم سکوت میکردم.بلایی که شما تحریمی ها سال 84 سر اصلاحات آوردین شریعتمداری سر اصلاحات نیاورد. (97235)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۱۷
من در انتخابات شرکت کردم وحتی برای روحانی هم تبایغ کردم اما نه من نه هیچ کس دیگر حق نداره شما رو بی بصیریت یا هر چیز دیگر بنامه
شرکت نکردن در انتخابات حق طبیعی شما بوده وبرای این کار به جهنم هم نمیرید
حتی شاید هم گذشت زمان نشون بده تصمیم شما درست بوده وما اشتباه کردیم
ولی بیا با هم دعا کنیم این اتفاق نیفته
هیچ میدونی اگر انتخابات بی فایده بشه و مجبور بشیم راه دیگری در پیش بگریم این مردم رنجور و خسته باز هم چقدر باید بها بدن
در این شبهای قدر برای ایرانمون دعا کنیم (97263)
اامیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۵۸
اقا جون یعنی چی هی میگن سهم خواهی سهم خواهی.اقای روحانی اون روزی که میخواست رای بیاره تو پوستراش عکس اقای خاتمی و بزگتر از خودش زد.خوب معلومه که ما اصلاح طلب ها سهم داریم.ما به روحانی اصصصصصصصلاحححححح طلببببببببب رای دادیمممم. الانم دولت اصلاح طلب میخوایم.هر کی هر اسمی میخواد روش بذاره.سهم خواهیو امثال این اسم ها.ماااا به روحانی اصلاح طلب رای دادیم.دولت اصلاحاتم می خواهیم. (96924)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۴۱
آرامتر ..... آرامتر ........ (97198)
ياشار
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۱:۵۸
واقعا اگه خاتمي در مراسم تحليف نباشه نشون دهنده عقب نشيني روحاني هست البته از نظر من (96925)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۴۶
دوست دارین الکی خودتونو گول بزنید بگین روحانی عقب نشینی کرده اشکال نداره ولی بدونید میهمان های مراسم تحلیف رو مجلس دعوت میکنه.حالا باز بیاید بگید اگه خاتمی نباشه فلانه اگه خاتمی باشه بهمانه.همون لیاقت ما احمدی نژاد هست (97243)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۲
اصلاح طلبان با اقداماتي كه در انتخابات 88 انجام دادند بايد منتظر مقابله به مثل اصولگرايان باشند. (96928)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۶
به لاریجانی باید گفت امت اون 49% هست که هنوزم بعد 2 ماه با خودشون در گیرن ما ملت ایران هستیم افتاد؟! (96931)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۸
49 درصد کجا بود؟

نهایتش 12 میلیون هستن. (97020)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۷
این حرفا رو امثال شریعتمداری بگن که میگن عیب و ایرادی نداره اما کسی که به عنوان قاضی مطرحه نباید سیاست زده باشه و جناحی حرف بزنه! استقلال و پاکی دستگاه قضا زیرسوال میره%
بهار اینبار توهین نکردم نمایش بده. (97083)
مطلبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۳
آقای روحانی یادت نرود که به خاطر محبوبیت آقای خاتمی بهت رای دادم (96934)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۷
آقای روحانی ، هر چی کوتاه بیای اینا بیشتر جلو میاد و کم کم میبینی کابینه جلیلیو انتخاب کردی داداش (96937)
تونی تهرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۸
خدا یا ما را از دست این حسین شریعتمداری وجنتی خلاص فرما و به رئیس چمهور منتختب کمک عنایت فرما (96939)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۱۹
الهی آمین (97264)
آرتین
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۹
اگه میخواستم لیست و آدم های خواست امثال شریعتمداری وزیر و مدیر بشن به "جلیلی" رای میدادم !! (96940)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۷
مگه قراره این ادم کاره ای بشن؟
اصلا گروه خونی این افراطی ها به روحانی میخوره؟ !!!!!!!!!! (97019)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۳۱
توصیه من به روحانی همان توصیه آیت الله هاشمی رفسنجانی است:نگذارید امید مردم نا امید شود (96949)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۳۸
من خیالم راحته شخصیتی مانند آقای هاشمی حتما با مشورت دهی مناسب مانع حضور عناصر تند رو اصولگرا می شود (96953)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۰
روحانی یادت باشه...
یا علی
نا امیدمون نکن (96965)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۱
حس خوبی ندارم مثل اینکه دارم از رای به روحانی پشیمان میشم (96967)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۴۸
احتمالا شما اسمت حسین شریعتمداری نیست؟ (97245)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۳:۱۲
دوست عزیز الآن چشاتو ببند و 1 لحظه فکر کن قالیباف رئیس جمهور شده
هنوزم پشیمونی؟ (97318)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۶
زنهار ضحاکیان، زنهار!
مردم درفش کاویانی را بر دوش اعتدال و اصلاحات نهادند؛ به رای مردم احترام بگذارید، زبان در کام کشید و از جانب مردم سنخ نرانید!!! (96970)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۹
اعتدال+اصلاحات-(افراطی ها+سنتی ها+تندروها)=جامعه ایی ایده آل

اگی موافقید بزنید اون لایک قشنگه رو
درود جامعه ایی با گفتمانی کاملا آزاد (96972)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۲۵
اقاي روحاني تاريخ عبرت است!!هركه هرجا به مصلحت كوتاه امد تا اخر اخر باخت!!الان وقت دل امثال شريعتمداريها را بدست اوردن نيست وقت به درد مردم رسيدن است!!8سال جريان اصولگرايي مطلق چه صدمات جبران ناپذيري بر اقتصاد سياست واجتماع وفرهنگ زده است وقت مجال دوباره دادن به اين افكار متعصب وناعاقلانه نيست!!!يا رومي روم يا زنگي زنگ باور كنيد با يكي به ميخ ويكي به نعل كوبيدن موفق نخواهيد شد (96982)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۷
حالا که خواست دل شریعتمداری رو بدست بیاره؟

این عزیزی که این مصاحبه رو کرده بر اساس یه شایعه ای شروع کرده به هشدار دادن که نباید کوتاه بیاد هنوز که چیزی اعلام نشده (97018)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۳۱
(( آقا تموم شد رفت ))
علي جنتي وزير ارشاد؟!!!!
ياابولفضل
آقا دور خورديم
مردم دور خوردن
فقط واسه زمان انتخابات ميشه شكوه عظمت ملت ايران
اين كه شد از قبل تايين شده
اي بابا
ما به اصلاحات راي داديم
خاتمي،رفسنجاني يه كاري بكنيد توروخداااا
روحاني بابا كم نيار
توكل كن به خدا و انقدر از فشارا نترس
ياعلي (96984)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۶
نه به باره نه به داره داستان میبافی برا خودت؟؟ (97017)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۰
با اکثرکامنت گذاران موافقم که روحانی باید براساس شعارهای انتخاباتی اش که همان اعتدال بوده وزرا را تعیین کند ۵۱درصد که مستقیما خواهان این شعار بوده اند فقط ۴-۵ میلیون رأی جلیلی نزدیک به موضع شریعتمداری بوده اند و مابقی مردم مواضع شریعتمدار را اصلا قبول ندارند کسانیکه رأی نداده اند هم قائدتا باید از تندروهای اصلاح طلب باشند پس شریعتمداری از کابینه نبایدسهم خواهی بکند حداکثر سهم او باید معادل ۲-۳میلیون از کل ۵۵ میلیون میباشد (96998)
مسعود
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۰۲
از ارائه تحلیل آب دو خیاری تون ممنونم (97044)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۰
روحانی یادت باشه ... عارف باید باشه (97001)
مسعود
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۱
به قول دکتر زیبا کلام اگر قرار باشد روابط بین الملل وچینش کابینه همانند 8 سال قبل باشد مردم به جلیلی رای می دادنند نه روحانی.
روحانی باید بداند معنی رأی مردم چه بود البته نیک می داند ولی باید مقداری از خود سری وجرأت احمد نژاد را داشته باشد ، این ژشت نجابت گرفتن اصلاح طلبان وخصوصا خاتمی در سال های بعد از 80 هم واقعا مردم را دلسرد کرد ... آقا صدای مردم را بشنوید ... مردم تغییر می خواهند اگر کسی رادیکال تر ودرست تر از روحانی کاندیدا می شد روحانی هم به درد غرضی دچار میشد حالا از ترس قالباف وجلیلی به روحانی رأی دادیم باید قدر دان مردم باشد والا مردم بعد از چند سال دیگر برای فرمایشات این آقایان تره هم خورد نخواهند کرد و..................... (97002)
meh
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۰۸
بنظر من روحانی باید کاره خودشو کنه و محلی به این حرفا نذاره!‏ مجلس که نمیتونه مقابل اراده ملت بایسته!‏ مردم به روحانی رای دادن که وضعیت رو تغیر بده!‏ اگه قراربود همون آدمای احمدی نژاد بمونن پس اینهمه انتخابات و سرصدا برای چی بود؟ (97005)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۱۳
درود بر روحانی دکتر ما هیچ وقت از کسی نه ترسیده ونه خواهد ترسید هرچی که خودشون صلاح بدوننو انجام خواهند داد (97008)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۲۸
روحانی خیلی سیاست مدار تر از این حرفهاست که خام امثال شریعتمداری شود....
این روحانی که من می بینم صد تا مثه شریعتمداری رو تشنه میبره دم چشمه و بر میگردونه..... (97014)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۵
کمی صبر کنید بابا
روحانی که بچه دو ساله نیست تحت فشار این و اون کابینه ش رو عوض کنه.
قبول کنیم صدبرابر چیزی که ما حق نظردادن درباره کابینه رو داریم اون حق انتخاب همکاراش رو داره.
بعضی دوستان طوری حرف میزنن که انگار یه ادم اهنی رییس جمهور شده و فقط باید هر چه ما میخوایم رو انجام بده (97016)
علی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۵
خود احمد جنتی بهتره برا وزارت ارشاد چرا پسرش؟ (97031)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۴۶
مطمئن باشید عوامل آگاه و ناآگاه اسرائیل بشدت به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و بردن آن به سمت "مصر"یزه کردن و نهایتا جنگ داخلی هستند . آقای روحانی امید به اصلاحات را ناامید نکنید. (97032)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۴:۵۶
اقای روحانی می دونی اگه امروز دورست تسمیم گیری نکنی فردا دیگه دیر (97037)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۰۴
روحاني بخدا از اينا استفاده کني نميبخشمت خدا رو خوش نمياد بابا بدون گرفتن پولي يه ماه تو ستادت جون کندم منتي نيست براي کشورم بود ولي بايد جوابمونو بدي (97047)
اصلاح طلب پیشرو
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۲۰
با انتخاب فرزند آقای جنتی به عنوان وزیر فرهنگ حباب روحانی شکست و همه (اصلاح طلبان) فهمیدن چه گولی خوردن !!!!!!!!!!!! (97058)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۵۰
واقعا حسابی گول خوردند
باید به جلیلی رای میدادیم حداقل موضعش مشخص بود تکلیف همه معلوم (97163)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۱۶
جناب مثلا پیشرو کی خواست این اقا رو وزیر کنه که شما نظر میدی براخودت؟ (97175)
تحریمی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۸
من رای ندادم چون از همین میترسیدم که از رای من فقط استفاده ابزاری بشه و فقط ناراحت اونایی هستم که رای دادن و اگر مطالباتشون زمین بمونه چجوری میخوان با نا امیدیشون کنار بیان (97084)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۵:۴۰
خداميداند خداميداند اگر روحاني ميدان را واگزار كند وما را نا اميد تا ابد ديگر به سايهه خودم هم اعتماد نخواهم كرد/ روحاني مثل مرد جلو شون وايسا مگر أينا كين؟ همش رو م چهار ميليونن ولي ما بيشماريم / اگه توكوتاه نياي ما تا اخرش پشتتيم /................. اگه يه قدم عقب گذاشتي بايد وريس( يعني قدمهاي بلند و پياپي) برداري روبه عقب ميشي نوكر و غلام اونا كه حتي جاي نشستنتم اونا بايد برات تايين كنند يا وقت نهار بايد كيهان بخوني بينم نهار چيه! پس مرد باش و پاي شعارات وايسا/ بهار جان توراخدا اين كامنت من بزار شايد شيخ حسن بخونش / (97086)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۱
7 در صد بیشماره ؟ (97267)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۰۵
جناب آقای روحانی مامردم به خاطر تایید وتاکید آقایان هاشمی وخاتمی پای صندوق آمدیم وروی شعارهای انتخاباتی شما حساب کردیم وگر نه باوضعی که بود هیچ لزومی برای رای دادن نمیدیدیم لذا همانطور که اقای هاشمی به خواست مردم پشت نکرد ازشما هم الان بیشتر انتظار داریم که وضع کنونی حاکم برقوه مجریه را تغییر بدهید مطمین باشید ملت شما را تنها نمیگذارند ومجلس هم باید به خواست مردم احترام بگذارد وبا شما همکاری نماید . (97105)
امیر علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۴۲
جناب روحانی بعنوان نماینده مردم خواهان اعتدال و اصلاح و تدبیر و امید نباید بیش از حد محافظه کاری کنند چون دیگر اسمش تدبیر نیست بلکه به نوعی میشود گفت ترس است. ایشان نباید به زیاده خواهی های امثال شریعتمداری که خود را دایه مهربانتر از مادر میدانند و ادعای دلسوزیشان برای نظام اینطور مینماید که از مقام رهبری انقلاب دلسوزترند تن دهند. که تجربه مخصوصا این سال های اخیر نشان میدهد افراطیونی تناقض گو امثال این آقا جز آفتی برای نظام نیستند. رئیس جمهور منتخب مردم همچنین نباید اسیر خیمه شب بازیها و سیاست بازی برخی گروه های تندرو مجلس شوند. چرا که وظیفه نمایندگان مجلس این است که از حزب بازی و سیاست بازی و تشکیل لابی سیاسی به عنوان اهرم فشار پرهیز کنند و با این کارها منافع ملت و نظام را خدشه دار نکنند.برخی از آنان تیری در تاریکی انداخته تا سهم بیشتری در کابینه داشته باشند تا کابینه اعتدال و تدبیر و امید را از شعار هایی که مردم به خاطر آن رای دادند منحرف کنند و باز پای افراط را به دولت یازدهم باز کنند. ایشان باید با شجاعت و تدبیر کابینه مد نظر خود را معرفی کنند و با رایزنی ها و دلایل عقلانی از مجلس برای کابینه رای اعتماد بگیرند. چرا که ایشان منتخب ملتند و پشتیبان ایشان مردم مقام معظم رهبری و دلسوزانی چون جنابان هاشمی و خاتمی اند. البته ایشان باید از اصول گرایان معتدل امثال دکتر ولایتی و علی مطهری و ... نیز در دولت استفاده کنند (97129)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۰
مجلس ششم رو یادتون هست چطور حزب بازی راه انداخت و امثال حداد رو تو منگه گذاشت چون تنها نماینده غیر اصلاح طلب بود؟ (97265)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۰
امر دیگه ای نیست ؟ (97266)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۵۴
هنوز سهم خواهی اصلاحات از روحانی ادامه دارد..... (97136)
ABED
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۰۸
مابه خواست اقای خاتمی رهبر محبوب اصلاحات به روحانی رای دادیم اگرروحانی به خواست افراطیون ضدمردم تسلیم وکابینه دراختیارآنان قراردهدبه آرای مردم خیانت کرده ومرذم هز که اورانخواهندبخشید (97142)
Ali
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۱۶
هنوز نه به باره نه به داره.
باز هم تحلیل ها شروع شد. بذارید اول این بیچاره بیاد سر کار بعدا تحلیل و توصیف کنید. من خودم هم با حضور امثالی مثل شریعتمداری و افراطی هایی مثل ایشون مخالفم. امثال این اقا باید برن جای بنلادن رو بگیرن تو طالبان. (97146)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۱۷
استاد کی خواست حسین شریعتمداری رو کاره ای کنه ؟ !!

بعضی دوستان مث اینکه توهم دارنا (97177)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۲۷
روحانی باید یک فرد عملگرا و شجاع باشد وگرنه سونامی ناامیدی در پیش خواهد بود (97151)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۷:۵۷
پسر جنتی و حتی آقای یونسی برای وزارت کشور در حد فاجعه ملی هست.
یادمه موقع رای اعتماد به آقای پورمحمدی برای وزارت کشور همه گلایه داشتن از شخصیت امنیتی ایشون حالا چه طور شده که آقای یونسی شده سوگلی
آقای یونسی هم امنیتی هستن و برای وزارت کشور مناسب نیستن (97167)
sara
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۸
اگه اینم نتونه کاری کنه مردم تاکی باید این اصولگرا اصلاح طلب هاروتحمل کنن (97196)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۵
ما به شخص روحانی رای ندادیم ما به تفکری که برگرفته از اصلاح طلبی و با حمایت خاتمی و رفسنجانی از روحانی شد این انتخاب را کردیم و به جاست که آقای روحانی بر سر مواضع انتخاباتی و شعارهایی که به مردم داد باشدو امانتدار خوبی برای آرای مردم باشد به شخصه اعلان می کنم اگر در برابر تفکر اصولگرایان افراطی و امر و نهی های آنان کوتاه بیاید و تسلیم خواسته آنان شود اعتراض خود را هر گونه که مقتضی باشد نشان خواهم داد و در این راه جان خود را خواهم داد (97208)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۵
متاسفانه دوستان اصلاح طلب اصلا تحمل انتقاد از بزرگان اصلاحات را ندارند درحالیکه پویایی و پیشرفت با همین گفتن ضعفها به امید برطرف کردن آنها حاصل می شود وگرنه با فاشیستها هیچ فرقی نداریم (97209)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۱:۳۴
روحانی حمایتت می کنیم زنده باداصلاحات (97287)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۲:۰۹
روحانی یک فرصت نادر است در کشوری که همه مردم آن تغییرات بنیادی را در حرکتی مدنی خواستار شدند و اگر شکست بخورد معلوم نیست نه تو مانی و نه من! (97296)
عجب
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۳:۳۲
ی حس بدی دارم! انگار کم کم از رأیی که دادم دارم پشیمون میشم,یعنی همه حرفاش الکی بود?یعنی بازی خوردیم? (97331)
دوستدار روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۲۳:۵۱
سلام.
آقاي روحاني ما به شما به هزار اميد و آرزو راي داديم و از شما خواستاريم كه در انتخاب6 وزير 1امور خارجه2-اطلاعات3-كشور4-نفت5-ارشاد6-علوم با اقتدار و مردمي عمل كنيد وتسليم نيروهاي تندوري اصولگرا نشويد.
شنيده ايم كه ميخواهيد از اصولگرايان استفاده كنيد آن هم در اين وزات خانه هاي حساس كه مردم اصلا به خاطر تغيير اينها به شما راي دادند!!
لطفا به اين مساله توجه داشته باشيد كه اكثر مردم با تفكر اصلاح طلبي به شما راي دادند و از شما مطالباتشون رو ميخواهند.
حرفهاي شما در ورزشگاه شيرودي در خاطر همه ي ما هست خواهشا به آنها عمل كنيد و بدانيد خداوند شما را ياري ميكند.
اين آخرين فرصت براي نجات كشور و اصلاح اون هست،قدر اين فرصت رو بدونيد.
يا حق (97340)