به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۴۰۷۰۷

ایمن‌ترین خودروهای 2018

گروه اقتصادي: موسسه ایمنی و بزرگراه‌های ملی در آمریکا در روزهای گذشته لیستی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه با بالاترین سطح ایمنی در تصادفات را منتشر کرد. 62 خودروی مدل 2018 بالاترین نرخ این موسسه را در ارزیابی سالانه کسب کرده‌اند تا مشتریان بتوانند با استفاده از این مرجع، به راحتی به انتخاب ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار بپردازند.
در میان رتبه‌بندی خودروهای 2018، 15 خودرو موفق به دریافت رتبه "پیک پلاس" شدند. در اصل موسسه این خودروها را واجد ویژگی سطح ایمنی پیشرفته تشخیص داده و 47 خودروی دیگر از لفظ ایمنی "پیک" در سطح پایه بهره‌مند می‌شوند.
سانتافه اسپورت 2018
ایمن‌ترین خودروهای 2018 به انتخاب موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا
هیوندایی موتور که در خانواده خود دو برند جنسیس و کیا را نیز مدیریت می‌کند با 6 خودرو در سطح ایمنی پیشرفته در صدر لیست ایمن‌ها قرار گرفته است. 10 خودرو از تویوتا موتورز نیز با کسب ایمنی پایه یا همان عنوان "پیک" در صدر این قسمت قرار گرفته‌اند و اول این بخش محسوب می‌شوند. از میان 7 خودروی سوبارو در خط تولید 2018 تنها یک خودرو موفق به کسب عنوان ایمنی در سال آینده شده است.
سوبارولجسی 2018
ایمن‌ترین خودروهای 2018 به انتخاب موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا
هر دو عنوان در این طبقه‌بندی، نیازمند امتیازات برتر و پیشرفته در بخش تصادف از جلو، تست‌های تصادف جانبی، تست برخورد از جلو هم‌پوشانی کوتاه، تست‌های تصادف سقف و میزان حفاظت خودرو از پا و سر راننده و سرنشینان می‌‌شود. برای گرفتن  رتبه پیک‌پلاس نیز خودروها باید بتوانند از چراغ‌های خود، تست‌های  همپوشانی کوتاه در تصادف جانبی حفاظت کنند. عدم آسیب به چراغ‌ها می‌تواند امتیاز خوب یا قابل قبول را در رده برتر طبقه‌بندی رقم بزند.
 این روزها اکثریت تولید کنندگان خودرو، وسایل نقلیه را به طیف وسیعی از امکانات بازدارنده از تصادف جلو مجهز می‌کنند و حفاظت از چراغ‌ها در الویت‌های پایه آنها قرار نمی‌گیرد.
 موسسه IIHS در خصوص توسعه تست همپوشانی کوتاه جانبی تشریح کرد: این تست سهم مهمی در امتیازآوری دارد و به وضوح ثابت شده تعداد زیادی از خودروسازان توجه شایانی را برای تقویت این بخش در سمت  کمک راننده از خودروهایشان انجام نمی‌دهند. اما در سمت راننده ما شاهد گسترش ایمنی بدنه و سامانه‌های امن هستیم.
 رئیس موسسه IIHS در این خصوص اعلام کرد: رانندگان انتظار دارند از سرنشینان خودرو که عموما اعضای خانواده یا عزیزان آنها هستند، به میزان خودشان محافظت شود. ما این موضوع را برای تولیدکنندگان و خودروسازان شرح داده‌ایم و اخیر شاهد تلاش‌هایی در جهت ارتقاء حفاظت از سرنشینان هستیم.تولیدکنندگان خودرو این موضوع را جدی گرفته‌اند و به همین دلیل مطمنیم به زود شاهد تحولاتی بزرکگ در تست همپوشانی کوتاه در اطراف سرنشینان خواهیم بود و این شاخص به یک استاندارد تبدیل می‌شود.
سوبارو اوت‌بک 2018
ایمن‌ترین خودروهای 2018 به انتخاب موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا
موسسه در خصوص ارزیابی چراغ‌ها نیز تشریح کرده: چراغ بسیاری از خودروهای امروزی نیز جدید هستند و ارزیابی آنها به میزان اشعه بالا و پائین ربط دارد. اینکه چراغ‌ها چه بخشی از جاده را روشن کرده و میزان انعکاس آن برای رانندگان عبوری دیگر به چه میزان است، می‌تواند به امتیاز بالاتر خودروها کمک کند.
مرسدس بنز glc
ایمن‌ترین خودروهای 2018 به انتخاب موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا
چراغ در خودروها به عنوان عنصری برای مقابله با بحران‌ها و کمک به راتنندگی در شرایط نامناسب و شب طراحی شدند، اما در سال های گذشته از آنها به عنوان یک بخش زیبایی‌شناسی و طراحی زیبا استفاده شده است. لود در این خصوص گفت: در تمامی 62 خودروی مدل 2018 چراغ خودروها خوب یا قابل قبول ارزیابی شده‌اند.
ب‌ام‌و سری 5
ایمن‌ترین خودروهای 2018 به انتخاب موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا
به گفته لوند، حفاظت در دهه‌های اخیر به شدت گسترش یافته است و خودروسازان به نقش حفاظت در انتخاب و الویت مشتریان پی برده‌اند. آنها در ارتباطی گسترده با مهندسان سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا در حال تلاش برای کاهش آسیب‌های احتمالی به مردم در تصادفات هستند و به همین دلیل شاهد تحول خودروها، تغییرات اساسی طراحی‌ها و مواد به کار رفته در خودروها هستیم.
با این توصیفات خودروهای زیر واجد بالاترین امتیاز ایمنی در سال 2018  از سوی موسسه IIHS شناخته شده‌اند.
خودروهای کوچک: کیا فورته (تنها مدل سدان)، کیا سول، سوبارو ایمپرزا و سوبارو WRX
خودروهای سایز متوسط: سوبارو لجسی، سوبارو اوت‌بک و تویوتا کمری
خودروهای لوکس بزرگ: ب‌ام‌و سری 5، جنسیس G80، جنسیس G90، لینکولن کانتیننتال، مرسدس بنز کلاس E (تنها مدل سدان)
SUV های سایز متوسط: هیوندایی سانتافه و هیوندایی سانتافه اسپورت
SUV های لوکس سایز متوسط: مرسدس بنز
برچسب ها: خودرو تصاویر