کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمود صادقی:

مجلس عصاره فضائل شورای‌نگهبان است

26 آذر 1396 ساعت 12:14

گروه سياسي: محمود صادقی با اشاره به نقل قول امام (ره) « مجلس عصاره فضائل ملت است» این تعبیر را به کار برد که « مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان شده است».


صحن علنی مجلس پیش از ظهر امروز  شاهد درگیری لفظی سید حسین نقوی حسینی نماینده اصول گرای ورامین با محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب اردکان شد که می رفت به درگیری فیزکی هم برسد. درگیری و تنش بر سربخشی از نطق میان دستورمحمود صادقی نماینده تهران بود. آنجا که  این عضو فراکسیون امید با اشاره به نقل قول امام (ره) « مجلس عصاره فضائل ملت است» این تعبیر را به کار برد که « مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان شده است». در پی این نطق تعدادی از نمایندگان خواستار تذکر شدند و علی مهطری به علی ادیانی راد نماینده قائمشهر اجازه داد تذکر خود را بدهد.
 
ادیانی راد با اعتراض به صادقی گفت: « قدر امامزاده را متولی‌اش باید نگه دارد. این ادبیات که نمایندگان عصاره فضائل ملت نیستند و عصاره فضائل شورای نگهبان هستند به چه معنی است. چقدر منطق حقوقی و استدلال محکم مبتنی بر عقلانیت بر این واژگان حاکم است.» در ادامه حسین نقوی حسینی نماینده ورامین هم در اخطاری گفت: اینقدر مجلس را تضعیف نکنید، بگذارید نمایندگان اظهارنظر کنند و حرف‌شان را بزنند. مردم مذاکرات صحن علنی را گوش می‌کنند. مطالبی مطرح می‌شود، چه قضاوتی خواهند کرد.من نماینده مردم هستم و مجلس عصاره فضائل ملت ایران است. اگر کسی گفته مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است یعنی نمایندگان منتخب ملت نیستند.

علی مطهری که در این زمان  اداره جلسه را بر عهده داشت، اجازه ادامه صحبت را به نقوی حسینی نداد و گفت که پیش از او ادیانی در اخطاری این موضوع را مطرح کرده است. نقوی‌حسینی که خواستار ادامه صحبت خود بود با عصبانیت به سمت جایگاه هیات رییسه رفت و با فریادهای اعتراضی درخواست ادامه صحبت خود را داشت که رییس جلسه از وی خواست روی صندلی خود مستقر شود. در ادامه مطهری گفت: آنچه آقای صادقی در نطقش بیان کرد موضوعی است که تک تک نمایندگان می‌توانند درباره آن تذکر دهند و ما باید پنج شش جلسه علنی به آن اختصاص دهیم. آقای ادیانی این موضوع را مطرح کرد و ما به ایشان جواب دادیم.

نقوی‌حسینی همچنان با فریادهای خود به تصمیم رییس جلسه اعتراض کرد و جمعی از نمایندگان نیز اطراف وی تجمع کردند.در این میان برخی نمایندگان سعی داشتند نقوی‌حسینی را به سمت صندلی‌اش هدایت کنند که اکبر ترکی نماینده فریدن برخی از این افراد از جمله محمدرضا تابش و محمدعلی وکیلی را به عقب هل داد. در نهایت پس از آرام شدن فضا محمدرضا تابش که به نقوی حسینی پرخاش کرده بود با وی روبوسی کرد./ 


کد مطلب: 140950

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/140950/مجلس-عصاره-فضائل-شورای-نگهبان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir