کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌نژاد ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته داد

26 آذر 1396 ساعت 16:33

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در یک پیام ویدئویی به رئیس قوه قضاییه ۴۸ ساعت مهلت داد تا اسناد مربوط به محکومیت خود و همکارانش در دادگاهها به عنوان فتنه گر، منحرف یا حمایت از بابک زنجانی منتشر کند.


در متن پیام احمدی‌نژاد آمده است:
همه می دانیم که اگر قوه قضاییه اصلاح شود ، همه کشور اصلاح خواهد شد. اصل ۳۷ قانون اساسی می گوید که اصل بر برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح اثبات شود. اصل ۳۶ قانون اساسی نیز می گوید محکوم کردن و مجازات افراد و اجرای مجازات فقط باید از طریق دادگاه صالح و بر اساس قانون باشد.

متاسفانه رئیس محترم قوه قضاییه که بیش از همه باید پایبند به قانون اساسی و قوانین عادی باشد به کرات این اصول را زیر پا می گذارد. ایشان در صحبت هایی که در جمع غیرعلنی دانشجویان مطرح کرده و بعدا خبرگزاری وابسته به دستگاه قضایی آن را منتشر کرده عناوین مجرمانه ای را به بنده و همکارانم نسبت داده است. ایشان ما را فتنه گر ، منحرف و حامی آقای بابک زنجانی معرفی کرده و ما را به این اتهامات متهم کرده است.

البته آقای بابک زنجانی نزدیک به چهار سال است که در زندان به سر می برد و به طور غیرعلنی محاکمه می شود و ما اطلاعی از مسائلی که در آنجا گذشته است نداریم. ضمن اینکه قبلا هم بارها اعلام کرده ایم که اگر اعضای دولت ما و هر دولت دیگری هر ارتباطی با ایشان دارند مستندا اعلام کنند که اعلام نشد. اما من می خواهم موکدا از رئیس دستگاه قضا درخواست کنم که ظرف ۴۸ ساعت اسناد محکومیت ما به عنوان فتنه گر، منحرف یا حمایت از آقای بابک زنجانی را منتشر کنید.

من نمی گویم که در دادگاه صالح زیرا از شما چنین انتظاری را ندارم اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان ما به این عناوین مجرمانه محکوم شده ایم، ظرف ۴۸ ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند. در غیر اینصورت بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد.


کد مطلب: 140961

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/140961/احمدی-نژاد-ضرب-الاجل-۴۸-ساعته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir