به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۲۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۴۱۰۶۵

نگرانی‌خانواده‌های کم‌درآمداز قطع یارانه

گروه اقتصادی: دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: دست‌کم ۶۰ درصد از مستمری بگیران درآمدی نزدیک به حداقل مستمری دارند. برای این خانواده‌ها قطع یارنه‌های نقدی نگران‌کننده است.
«عیدعلی کریمی» در واکنش به تصمیم دولت برای حذف شمار دیگری از خانواده‌های یارانه‌بگیر در سال ۹۷ به ایلنا گفت: دست‌کم ۶۰ درصد از مستمری‌بگیران درآمدی نزدیک به حداقل مستمری دارند به همین دلیل قطع یارنه‌های نقدی برای خانواده‌های آنها نگران‌کننده است.مسئول نهاد صنفی کارگران بازنشسته استان قزوین ادامه داد: دولت باید بجای قطع کردن یارانه خانواده‌های کم‌درآمد، برای سال آینده معیشت آنها را متناسب با نرخ تورم ترمیم کند.
به گفته وی، از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نه تنها درآمد مزدبگیران و بازنشستگان حداقلی سال به سال بیشتر کاهش یافته است بلکه از ارزش ریالی یارنه‌های نقدی نیز به شدت کاسته‌ شده است.دبیراجرایی خانه کارگر قزوین گفت: مجموعه سیاست‌های اقتصادی که در سنوات اخیر توسط دولت‌ها اجرایی شده‌اند در عمل به زیان مزدبگیران بوده است برای همین امروز بیشتر شاغلان و مستمری‌بگیران حداقل باید قسمت اعظم درآمدهای خود را صرف خرید کالاهایی ضروری کنند که طبق قانون اساسی دسترسی به آنها حق هر شهروندی است. کریمی در ادامه افزود: طبق وعده‌های مسئولان دولتی قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، فقرا سهم بیشتری از ثروت‌های ملی دریافت کنند اما در عمل این اغنیا هستند که توانسته‌اند بر درآمد و دارایی‌های خود اضافه کنند.