به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۱۴۱۱۴

نژادحسينيان: صنعت‌نفت را شخم زده‌اند!

گروه اقتصادي- رسانه‌ها: من بازنشسته نشدم بازنشانده شدم‌ به اين جمله در نفت معروف است. ابتداي دولت نهم بود که از سمت معاونت امور بين‌الملل وزارت نفت برکنارشد. خودش مي‌گويد يک روز صبح وقتي به دفتر خود در ساختمان وزارت نفت مي‌آيد با حکم بازنشستگي زودهنگام خود مواجه مي‌شود! وي از آنزمان تا کنون يکي از منتقدان اصلي سياست‌هاي مديران دولت نهم و دهم بالاخص در حوزه نفت محسوب شده است. با اين‌حال هفته گذشته يک خبر روي خروجي‌هاي خبرگزاري‌ها قرارگرفت. سيدهادي نژادحسينيان به سازمان مديريت صنعتي رفت. گرفتن پست توسط وي در روزهاي آخر دولت دهم با توجه به مخالفت وي با سياست‌هاي اين دولت مورد تعجب همگان شد. اظهارات او در مصاحبه با خبرآنلاين را بخوانيد:
نژادحسينيان: صنعت‌نفت را شخم زده‌اند!
چطور شد که اين سمت را پذيرفتيد؟
به نظرم يکي از مهمترين مشکلات دولت آينده، مشکل مديريت و آموزش کارکنان است. اگر بخواهيم دولت آينده با موفقيت وظايف خود را به انجام برساند بايد نيروهاي آموزش ديده و با تجربه کافي در اختيار داشته باشد وگرنه کارها يا انجام نمي‌شود و يا با کيفيت مطلوب به اتمام نمي‌رسد.سازمان مديريت صنعتي وظيفه‌اي مهم را در بخش صنعت کشور به صورت عام به عهده دارد و محل مناسبي براي انجام پروژه‌هاي مديريتي صنعت کشوراست. بنده در مدت زماني که تصدي وزارت صنايع سنگين را به عهده داشتم از نزديک با توانمندي‌ها و چالشهاي اين سازمان آشنا بوده و برنامه‌هاي مفصلي را براي کاراتر کردن اين سازمان به کار گرفته ام. از جمله برگزاري چندين دوره مديريت استراتژيک که براي اولين بار در ايران با همکاري دانشگاه‌هاي کانادا اجرا شد و مورد استقبال بخش صنعت کشورقرار گرفت.

وظيفه شما تعيين استراتژي‌هاي صنعت است؟

در واقع وظيفه بنده در هيات مديره سازمان مديريت صنعتي، سياست گذاري و برنامه ريزي جهت اجراي آنها است؛ و شايد در ماه حدود ده تا پانزده ساعت از وقت من را نگيرد. لذا وقتي اين پيشنهاد شد با توجه به اهميت اين سازمان با کمال ميل آن را پذيرفتم و اميدوارم در هر بخش صنعت از جمله صنعت نفت کشور که مشغول شوم اين وظيفه را هم بتوانم به نحو احسن انجام دهم. اهميت و ارزش کار هر شرکت بستگي به اهميت و ارزش توليدات آن دارد نه به تعداد کارکنان.

نظرتان در مورد عملکرد دولت نهم و دهم در بخش صنعت کشور چيست؟

پيش از اين هم بارها در مصاحبه‌هاي خود اعلام کرده ام که دولت نهم و دولت دهم، ضربه بزرگي مخصوصاً به پروژه‌هاي صنعت نفت کشور وارد کرده‌اند و اگر بخواهيم به تعبير رئيس دولت نهم و دهم و با اصطلاح مديريتي ايشان سخن بگوييم، صنعت نفت را شخم زده‌اند و سال‌ها کوشش و تلاش نياز است تا صنعت نفت و گاز بتواند جاي پاي صحيح اوليه خود را پيدا کند.

پيشنهاد شما براي حل اين مشکلات در دولت يازدهم چيست؟

به نظر من بعد از تشکيل دولت يازدهم بايد اتاق‌هاي فکر متعددي در بخش‌هاي مختلف صنعت تأسيس شود تا بتوانند طرح‌هاي مناسب براي فعال کردن مجدد صنعت کشور با استفاده از همه امکانات موجود را تهيه کنند و از هر نيرويي در هر جائي که لازم باشد به صورت موقت يا دائم استفاده لازم به عمل آيد.

ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۷:۵۳
نه تنها صنعت نفت بلکه مملکت رو شخم زدند!!!! (97716)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۳۹
حالا که شخم زدند و آماده اش کردند، پس لا اقل جو و گندم بکارن که بی ثمر نمونه! (97865)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۲:۱۱
حاج حیدر بهمنی مهارگر بین المللی چاههای نفت که موجب فخر صنعت نفت بود را مدیر یک شرکت خودروسازی (قلعه بانی)حذف کرد (97923)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۴
آقای نژاد حسینیان
عملکرد شما ها موجب بروز پدیده ایی به نام احمدی نژاد گردید
خواهش میکنم این دوره جوری عمل نمایید که مجددا یک همچنین اتفاقی ناوفتد (97724)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۳۳
اميدوارم ابتدا تحريم نفت لغو شود بعد تمامي كارها با همت بالاي متخصصان رواج خواهد گرفت (97747)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۹:۴۰
کدوم صنعت رو به گل ننشوندن ؟ (97795)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۹:۴۵
مگه ایشان صداوسیما نمی بینه

صداوسیما که همش داره از افتتاح طرح های مختلف نفتی و غیرنفتی گزارش پخش می کنه!!! (97797)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۹:۴۷
به نظر من یکی از مهم ترین کارهایی که در بخش صنعت در دولت یازدهم باید انجام گیرد توجه به نیروی انسانی واهمیت دادن به آن است (97798)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۰:۲۳
هر دم از این باغ بری می رسد!
تازه تر از تازه تری می رسد!
این نتیجه کار سیستمی است که جز تفکرات خودش هیچ نظری را بر نمی تابد.
استبداد فکری آفت بزرگ مدیریت کشور ماست. (97815)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۱۹
خودکرده راتدبیرنیست شما ها در دانشگاه و بخصوص در دولت های قبلی علم و دانش را به بازی گرفتید و بازار تملق و چاپلوسی وتشبث را رونق دادید این است نتیجه آن (97859)
خسرو
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۳۳
اخیرن بازدیدی از یکی از شهرک های صنعتی یکی از شهرستانهای فارس داشتم. اکثریت واحدها تعطیل و یا با حداقل ظرفیت کار می کنند. آنقدر دلم گرفت و به حال مملکت و مردم غبطه خوردم که بی درنگ به ذهنم خطور کرد که باید طی نامه ای به رئیس جمهور منتخب مراتب رابعرضشان برسانم ولی موفق نشدم . با نگارش این چند سطر از مسولان جدید میخواهم ابتدا برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تلاش نمایند. (97863)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۲۳:۴۶
همچین میگه؛ انگار سوپر من بوده و وضع صادرات و و ضع مالی مردم رو خوب کرده! (97870)
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۰:۲۶
چندی قبل وارد سایت یکی از شرکت های اصلی وزارت نفت شدم و توقسمت معرفی مدیران مشاهده کردم شغل قبلی یکی از مدیران ارشد آن سازمان مدیر آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران بوده و غیر از یک نفر باقی مدیران هم سوابق غیر مرتبط داشتند با این وضع چه انتظاری میتوان داشت (97880)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۱:۳۳
خدا رو شکر یک شنبه میره برای همیشی همیشه (97904)