به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۳ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۴۱۱۶۲

برکناری اسد به نفع سوریه است

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد برکناری بشار اسد تاثیر مثبتی بر معادلات در این کشور خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس که به مسکو سفر کرده بود در گفت‌وگو با شبکه یک روسیه گفت: ما کشورهای مرتبط با بحران سوریه با یکدیگر درخصوص بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اتفاق نظر نداریم، روسیه نظر و رویکرد خودش را در قبال این موضوع دارد و ما معتقد نیستیم که این موضوع به معنای حمایت غیر مشروط از او باشد، اما به هر حال روسیه اسد را در قدرت نگه داشته است.
بوریس جانسون ادامه داد: اگر اسد را حفظ کرده‌اند، بسیار خوب بگذارید باشد، این انتخاب آنها است اما به هر حال بهتر است که او استعفا دهد. وی در ادامه تاکید کرد که بهبود سطح شرایط معیشتی ملت سوری امری ضروری است.وزیر خارجه انگلیس همچنین اظهار داشت: روسیه و انگلیس می‌توانند در شماری از پرونده‌های جدی‌ از جمله پرونده توافق هسته‌ای ایران همکاری داشته باشند. این در حالی است که  الکساندر لاورنتیف، رئیس هیأت مذاکرات بین‌المللی درخصوص سوریه در آستانه اعلام کرد که کنفرانس سوچی منتظر کسانی‌ است که ایده مثبتی در اختیار داشته باشد.وی در ادامه تصریح کرد: ای کاش اولویت شما اهتمام و توجه به بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ناظر باشد که در آن قید شده که کنفرانس گفت‌وگوی ملی از هر نماینده مخالف سوریه که از وحدت و یکپارچگی اراضی سوریه، حاکمیت کرده و از مبارزه با داعش حمایت کند، استقبال می‌کند.
لاورنتیف همچنین خاطرنشان کرد: اگر این مردم رویکرد و خواسته‌های مثبتی داشته باشند، ما آماده استقبال از آن‌ها هستیم و فرصتی به آن‌ها می‌دهیم.نماینده روسیه همچنین تاکید کرد: در صورتی که آنها بخواهند از سوچی برای شعار دادن درباره برکناری اسد از قدرت استفاده کنند من معتقدم که جایی برای آن‌ها در این مکان نیست زیرا آشکار خواهد شد که آنها خواهان ادامه نزاع و درگیری مسلحانه هستند.