کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاپ فرانسیس:

مسیحیت به معنای احترام به مهاجران است

4 دی 1396 ساعت 11:27

گروه بین الملل: رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همزمان با فرا رسیدن کریسمس و تولد عیسی مسیح (ع) در یک سخنرانی آن چرا که سفر حضرت مریم (س) و یوسف نجار به بیت لحم خواند، به مهاجرت میلیون‌ها پناهجو در جهان امروز که برای جستجوی یک زندگی بهتر یا تنها برای زنده ماندن از سرزمین‌هایشان می‌گریزند تشبیه و ابراز امیدواری کرد که هیچکس این احساس را نداشته باشد که در زمین جایی برای او وجود ندارد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن کریسمس در شهر واتیکان‌سیتی اقدام به سخنرانی کرده و گفت: این داستان روایت ساده تولد عیسی مسیح در یک طویله تاریخ ما را برای همیشه تغییر داد. هر چیزی که در آن شب اتفاق افتاد تبدیل به منبع امید شد.
فرانسیس با گفتن اینکه حضرت مریم و یوسف نجار به سرزمینی رسیدند که جایی برای آنها در آنجا نبود این مساله را با موج مهاجرت امروزی تشبیه کرد.او اظهار داشت: در پس رد پاهای حضرت مریم و یوسف نجار رد پاهای بسیار دیگری پنهان شده است. ما در روزگار خودمان رد پاهای کلیت خانواده‌ها را می‌بینیم که مجبور به عزیمت شده‌اند. ما رد پاهای میلیون‌ها نفری را می‌بینیم که بر طبق خواسته خودشان کوچ نکردند بلکه از سرزمینشان رانده شدند و عزیزانشان را پشت سر رها کردند.وی ادامه داد: در بسیاری از موارد این کوچ مملو از امید است. امید برای آینده اما برای بسیاری از افراد دیگری که این کوچ را انجام می‌دهند تنها یک معنی دارد یعنی زنده ماندن.
پاپ فرانسیس با اشاره به هیرود، پادشاه دیکتاتور یهودیه در انجیل گفت: امروزه مهاجران تلاش می‌کنند از دست هیرودهای زمانه، خودشان را نجات دهند. کسانی که می‌خواهند قدرتشان را اعمال کرده و ثروتشان را افزایش دهند و از نظرشان هیچ مشکلی در ریختن خود بی گناهان وجود ندارد.

او تصریح کرد: خدا نیز در آنجایی که یک مهمان ناخوانده اغلب به طرزی غیرقابل تشخیص در شهرها و محله‌های ما راه می‌رود و با اتوبوس‌های ما سفر می‌کند و به در خانه ما می‌زند، حضور دارد. این درک از خداوند باید به شکل‌های جدید رابطه نمود پیدا کند، یعنی به نحوی که هیچکس احساس نکند روی کره زمین برای او جایی وجود ندارد. کریسمس زمان تبدیل کردن قدرت ترس به قدرت خیر و نیکی است.پاپ فرانسیس با اشاره به اینکه مسیح فرزند بیت لحم است، خاطرنشان کرد: خداوند از ما دعوت می‌کند نگهدار همه کسانی باشیم که تسلیم یاسی برآمده از مواجه با درهای بسته فراوان می‌شوند.او اظهار امیدواری کرد که "مردم مسیح را در همه کسانی که به شهرهای ما، به تاریخ‌هایمان و به زندگی‌هایمان می‌آیند، حس کنند."پاپ فرانسیس برای پنجمین بار است که به عنوان رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مناسبت کریسمس سخنرانی می‌کند.در زمان برگزاری این مراسم تدابیر امنیتی به اجرا درآمد و مستمعین برای شرکت در این سخنرانی در محل میدان سنت پیتر واتیکان‌سیتی از بازرسی‌های بدنی عبور کردند.ساعاتی پیش از این مراسم نیز این میدان تخلیه شده بود تا پروسه‌های امنیتی به اجرا درآید.پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: سند شهروندی ما از سوی خدا صادر می‌شود و به این ترتیب احترام به مهاجران بخشی تفکیک ناپذیر از مسیحیت به شمار می‌رود.


کد مطلب: 141191

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/141191/مسیحیت-معنای-احترام-مهاجران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir