به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۴۱۳۴۳

هشدار استانداری دولت تدبير: برخورد قاطع با هرگونه تجمع در تهران!

گروه سياسي: معاون سیاسی و انتظامی استانداری تهران گفت: با هرگونه تجمع در میادین شهر تهران برخورد قاطع صورت می‌گیرد!
محسن همدانی تصریح کرد: تاکنون مجوزی مبنی بر تجمعات مردمی در سطح شهر تهران از سوی استانداری صادر نشده و در صورت برگزاری چنین تجمعاتی از سوی نیروی انتظامی برخورد قاطع صورت می گیرد. وی با اشاره به تجمع روز گذشته در مشهد مقدس نیز گفت: این تجمع نیز سیاسی و بدون مجوز صورت گرفت و از سوی برخی جریانات سیاسی هدایت شد. معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران با هشدار به رهبران برخی جریانات سیاسی داخل کشور افزود: این اقدامات و گفتارهای ناپسند فرصت را به منافقین و سلطنت طلبان خارج نشین داده تا در این مواقع دست به اقدام علیه نظام بزنند. همدانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تجمع دیروز در مشهد مقدس سبب تهیه خوراک برای دشمنان نظام شده به همین منظور با این گونه تجمعات در پایتخت برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

اسحاق جهانگیری هم در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، اظهار کرد: مسائل اقتصادی بهانه برخی مسائل شده است. در پشت پرده مسائل دیگری مطرح است. کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود اقدامات آنها به چشم خودشان می‌رود. وقتی حرکت سیاسی در خیابان شروع می شود، دیگران بر آن سوار می شوند و کسانی که آن حرکت را شروع کردند، پایان دهنده آن نیستند.
 
واکنش علم الهدی به تجمع «گرانی» در مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در تجمع روز پنجشنبه مشهد که از سوی مرجعی ناشناس به صورت غیرقانونی برنامه ریزی شده بود، عده ای از مطالبات مردم سوء استفاده کردند. سید احمد علم الهدی در دیدار با تشکل های دانشجویی و فعالان فرهنگی شهرستان سبزوار افزود: مرجعی که از منظر مراجع نظامی و انتظامی ناشناخته است از مالباختگان موسسه های مالی و معترضان به مشکل گرانی دعوت به اجتماع کرد و حال آنکه برای این برنامه مجوزی صادر نشده بود.
وی اظهار کرد: برخی از مردم برای بیان مطالبات خود در آن جمع حضور یافتند اما به ناگاه در اجتماع چند صد نفری آنان، گروهی معدود که شمارشان از 50 نفر نمی گذشت شعارهای انحرافی و هنجارشکنانه 'فلسطین را رها کن و نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران' سر دادند. علم الهدی گفت: در چنین شرایطی اگر دستگاههای امنیتی و انتظامی آشوبگران را به حال خود رها کنند دشمنان با انتشار فیلم و عکس در رسانه های خود بیان خواهند کرد که نظام جمهوری اسلامی در مشهد پایگاه انقلابی خود را از دست داده است.
وی اظهار کرد: البته مردم همواره می توانند به طور قانونی مشکلات خود را مطرح و از طریق تجمع، مطالبات به حق خود را بیان و به نتیجه برسانند همچنان که کارگران و دیگر گروههای صنفی بارها با این روش مشکلات خود را بیان و بر طرف کرده اند. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در اتفاقات پنجشنبه مشهد، اشکال بر مردمی وارد است که برای بیان مطالبات به حق خود، دعوت مرجعی ناشناس را پذیرفته و به خیابان آمدند.

محمد
United Arab Emirates
۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۰۰:۳۱
جناب استاندار عزیز؛ تجمع غیرمسلحانه و مسالمت آمیز حق قانونی ملت است. (356701)