به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۴۱۳۷۲

اعدام دزدان مسلح سوپرمارکت‌ها

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه ایران نوشت: چهار سارق مسلح که در مدت 10 روز 24 بار از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های تهران، پاکدشت و ورامین دزدی کرده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند
رسیدگی به این پرونده از 23 آذر سال گذشته و در پی سرقت‌های مسلحانه سریالی از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها در تهران و چند شهرستان اطراف آن در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت.تحقیقات نشان می‌داد در همه این سرقت‌ها، سه مرد نقابدار درحالی که کلت کمری و سلاح سرد به دست داشتند وارد سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها در منطقه افسریه شده و با تهدید فروشندگان، صندوق مغازه‌ها را غارت می‌کردند.در حالی که در مدت 10 روز 18 سرقت در تهران و 6 دزدی مشابه از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های پاکدشت و ورامین گزارش شده بود کارآگاهان دریافتند این سرقت‌ها توسط یک باند انجام می‌شود.
 اعدام دزدان مسلح سوپرمارکت‌ها
همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سوپرمارکت‌ها و رستوران‌هایی مورد حمله این دزدان قرار گرفته بود که در ساعت پایانی شب باز بودند. از آنجا که مردان نقابدار خشن تنها در یک شب و از ساعت 23 تا یک بامداد 9 مغازه را مورد سرقت مسلحانه قرار داده بودند کارآگاهان توانستند با بررسی دوربین‌های مداربسته سرنخ خوبی به دست آورند و مشخص شد سارقان پس از فرار سوار بر سمند سفیدرنگی با پلاک سرقتی شده‌اند. در ادامه تحقیقات و با ردیابی‌های ویژه اطلاعاتی هویت اعضای باند شناسایی شد و پلیس دریافت دو نفر از آنها که 27 و 33 ساله بودند به اتهام شرب خمر و رانندگی هنگام مستی توسط مأموران یکی از کلانتری‌های پایتخت بازداشت شده‌اند. با مشخص شدن هویت متهمان دستگیر شده مخفیگاه سه نفر دیگر آنها در حوالی ورامین شناسایی شد و در عملیاتی ویژه همگی دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند دو کلت کمری، 18 فشنگ، 2 شوکر و شماری اسپری اشک آور کشف شد.
 اعدام دزدان مسلح سوپرمارکت‌ها
متهمان که همگی معتاد بودند مدعی شدند که به‌صورت گردشی برای هر سرقت وارد عمل می‌شدند و در هر دزدی 500 هزار تا یک میلیون تومان به دست آورده و آن را صرف خرید مواد کرده‌اند.با اعتراف متهمان به سرقت‌های مسلحانه و بازسازی صحنه، کیفرخواست علیه 4 نفر از 5 سارق دستگیر شده به‌عنوان محارب صادر شد. بدین ترتیب متهمان در دادگاه عمومی و انقلاب پایتخت پای میز محاکمه ایستادند وقضات حکم اعدام آنها را صادر کردند. این حکم در زندان رجایی شهر به اجرا رسید.
برچسب ها: حوادث اعدام