به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۴۱۴۰۶

گجت‌های برتر سال 2017 از نگاه گاردین

گروه علمی: در دنیای امروز گجت‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره بدل شده‌اند و اغلب افراد حداقل یک گجت را به طور مستمر به همراه دارند.
به گزارش  ایرنا از گاردین، سال 2017 پر بود از فناوری ها و نوآوری‌های مختلف در حوزه گجت‌ها و در این سال به طور مستمر ابزارهای جدید و جالبی به بازار معرفی شد. در این گزارش برخی از مهمترین گجت های ارایه شده در سال 2017 از دید گاردین معرفی می‌شود
1- دوچرخه ثابت Wattbike Atom
این دوچرخه ثابت دقیقا شرایط دوچرخه‌سواری واقعی را بازسازی می‌کند. این ابزار با استفاده از یک گوشی هوشمند امکان دوچرخه سواری در جاده، کوهستان و سایر مسیرها را بدون خروج از منزل برای کاربر فراهم می کند.این دوچرخه ثابت به قیمت 1500 پوند به بازار عرضه شده است.
2- کفش‌های هوشمندGemini3 محصول شرکت Under Armour
برای کار با این کفش‌های هوشمند نیازی به استفاده از تلفن یا ساعت هوشمند نیست. در زیره هریک از این کفش‌ها یک حسگر کار گذاشته شده است. این کفش برای ارزیابی شدت دویدن کاربر در هر مسیر از یک آزمون پرش استفاده می کند.این کفش به قیمت 130 پوند به بازار عرضه شده است.
3- پروژکتور قابل حمل ML330 محصول Optoma
این پروژکتور تنها 460 گرم وزن و 13 سانتیمتر عرض دارد و در آن از لامپ های LED برای نوردهی استفاده شده است. حداکثر اندازه تصویر این پروژکتور 120 اینچ است. این پروژکتور دارای پورت HDMI، قابلیت ارتباط بی سیم، فناوری بلوتوث و همچنین بلندگوی داخلی است.این پروژکتور به قیمت 333 پوند به بازار عرضه شده است.
4- کلاه ایمنی Lumos
ای کلاه ایمنی دارای 48 لامپ LED است. قسمت جلوی آن با لامپ‌های سفید و پشت آن با لامپ‌های قرمز روشن می‌شود. در دو طرف آن نیز لامپ‌های زردرنگ برای علامت دادن به سایر رانندگان تعبیه شده است. چراغ‌های این کلاه ایمنی با استفاده از یک ابزار کوچک که روی دسته دوچرخه قرار می‌گیرد، کنترل می‌شود.
این کلاه قادر است در هنگام ترمز گرفتن به‌طور خودکار کاهش سرعت را تشخیص داده و برای علامت دادن به سایر رانندگان چراغ ترمز را روشن کند.این کلاه ایمنی به قیمت 160 پوند به بازار عرضه شده است.
5- هدفون کاهنده نویز PX محصول Bowers & Wilkins
این هدفون زیبا و سبک قادر است به سادگی و بدون هرگونه اختلال با تجهیزات موردنظر ارتباط بی سیم برقرار کند. ویژگی کاهش نویز این هدفون کارآیی فوق‌العاده‌ای دارد و بلندگوهای آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امواج صوتی را به جای زوایایی مستقیم، به صورت مورب به گوش کاربر هدایت می‌کنند.این هدفون به قیمت 329 پوند به بازار عرضه شده است.
6- ربات Anki Cozmo
ربات Cozmo یک لیفتراک کوچک است که به طور خودکار عمل می‌کند. این ربات در اتاق حرکت می‌کند و با سرو صدا با وسایل موجود در آن تعامل می‌کند. این ربات قادر است کارهای مختلفی از جمله روشن کردن محیط و تشخیص چهره افراد را انجام دهد.این ربات به قیمت 200 پوند به بازار عرضه شده است.
7- جاروبرقی Botovac D7 Connected
این جاروبرقی بر اساس فناوری نسل‌های قبلی خود ساخته شده و کارآیی آن بهبود یافته است. همچنین با استفاده از یک برنامه موبایل امکان کنترل آن از راه دور برای کاربر فراهم شده است.قرار است این جاروبرقی رباتیک ماه آینده به قیمت 799 پوند به بازار عرضه شود.
8- سیستم رانندگی G29و G920 محصول Logitech
آخرین نسخه از سیستم رانندگی شرکت Logitech نیز از فناوری چرخ‌دنده‌ای بهره‌ می‌برد و در نتیجه کاربر دقیقا همان حسی را دارد که هنگام رانندگی با یک اتومبیل واقعی به او دست می‌دهد. این سیستم تجربه‌ای فوق‌العاده از رانندگی با یک اتومبیل اسپورت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.این سیستم به قیمت 330 پوند به بازار عرضه شده است.
9- اتومبیل برقی Smart Fortwo Cabrio Electric Drive 2017
این اتومبیل پنجمین نسل از اتومبیل‌های سبز دونفره شرکت Smart است و صرفنظر از اندازه آن برای محیط‌های شهری طراحی شده است. این اتومبیل قادر است با هربار شارژ 155 کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن به 130 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین صندلی‌های این خودرو دارای سیستم گرمایش خودکار است.
این اتومبیل برقی به قیمت 18560 پوند عرضه شده است.
10- بلندگوی هوشمند Echo-2nd Gen محصول شرکت Amazon
در واقع باید گفت شرکت Amazon خدمات ابری Alexa را در قالب یک بلندگوی خاکستری با کیفیت بهبودیافته مجددا به بازار عرضه کرده است. اما اکنون این ابزار کوچکتر و بسیار ارزانتر از قبل شده است. این بلندگو قادر است در هنگام پخش صداهای واضح و بلند، صدای کاربر را تشخیص دهد.این بلندگو به قیمت 90 پوند به بازار عرضه شده است.
برچسب ها: گجت برتر علمی