به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۴۱۴۰۸
سلحشوری:

هاشمی مردم را به سمت همگرایی پیش برد

گروه سیاسی: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی مردم را به سمت همگرایی پیش برد، گفت که او توانست خواست و اراده جمعی را به جامعه القا کند.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: بعضی از آدم‌ها نبودشان همیشه حس می‌شود. هاشمی رفسنجانی هم از شخصیت‌هایی بود که نبودش هر روز حس می‌شود. درست است که او در کالبد فیزیکی‌اش نیست ولی ما حضور ایشان را در روح جمعی حس می‌کنیم و مرحوم هاشمی جایگاه مهم خود را در میان مردم دارد.نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی کار خود را انجام داد و رفت، او مردم را به سوی همگرایی پیش برد و جامعه را به سمت تفکری هدایت کرد که باید جریان‌های افراطی که معلوم نیست کجا ریشه دارند را بشناسیم و از آن بپرهیزیم. می‌بینیم که با فوت ایشان، مردم به دنبال این جریانات ناشناس نرفتند و به کسی که در حوزه سیاسی تمرینش را نکرده بود رای ندادند.

سلحشوری با اشاره به نقش هاشمی رفسنجانی در حمایت از دولت حسن روحانی، خاطرنشان کرد: ما بعد از مرحوم هاشمی به تاسی از ایشان از دولت حمایت کردیم و البته اثرگذاری ایشان در انتخابات ۹۶ نیز همچنان تداوم داشت. ایشان توانست خواست و اراده جمعی را به جامعه القا کند که جامعه باید به دنبال چه چیزی باشد و حتی در نبودش کاری که می‌خواست انجام شد.این عضو فراکسیون امید درباره جایگزینی شخصیتی در طراز هاشمی رفسنجانی در فضای سیاسی کشور، خاطرنشان کرد: شخصیت هاشمی یک شخصیت ویژه بود ولی جامعه بدون رهبران نمی‌ماند و همیشه کسانی را دارد که بتوانند جامعه را به پیش ببرند. این روند اجتماعی و سبک تاریخی یک اجتماع است وگرنه هیچ پیشرفتی رخ نمی‌داد البته افراد تاثیرگذار همیشه نقش خود را در تاریخ ایفا می‌کنند.رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دو ماه پیش از فوت ایشان، گفت: ما هرگز فکر نمی‌کردیم بعد از آن دیداری میسر نشود. ایشان در آن دیدار حرف‌هایی زد که چراغ راه بود، به ما گفت هیچ وقت از تلاش‌تان دست برندارید و راه اعتدال را در پیش بگیرید و اینکه از قرآن کمک بگیرید،‌ اینها نصیحت‌های مهمی بود که مرحوم هاشمی به زنان مجلس دهم داشت و ما آن را فراموش نمی‌کنیم.