به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۴۱۶۱۱

اینستاگرام در اینترنت ثابت رفع فیلتر شد

گروه جامعه: تلگرام و اینستاگرام از چهار روز پیش (10 دی) فیلتر شده بودند اما اینستاگرام از امروز (پنشجنبه 14 دی) رفع فیلتر شد.
روز گذشته علیرضا رحیمی (عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس) از رفع انسداد تلگرام و اینستاگرام در روز جمعه این هفته خبر داده بود. البته پیش از این یک منبع آگاه نیز در گفتگو با ایلنا درباره فیلترینگ اینستاگرام گفته بود: فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل وجود نداشتن نمونه مشابه داخلی، موقتی است و انتظار می‌رود تا محدودیت‌های ایجاد شده برای اینستاگرام تا چند هفته آینده از بین برود و اینستاگرام در وضعیت نرمال قرار بگیرد. البته فیلترینگ هوشمند برای این شبکه اجتماعی به صورت جدی دنبال و درنظر گرفته می‌شود.
 
فارس در اين باره نوشت: اینستاگرام روی اینترنت خانگی رفع فیلتر شد. طبق تست و تجربه کاربران ADSL شبکه اجتماعی اینستاگرام روی اینترنت خانگی رفع فیلتر شده است. همچنین کاربران یکی از اپراتورهای موبایل نیز در حال حاضر اعلام می‌کنند که امکان استفاده از اینستاگرام روی اینترنت این اپراتور نیز میسر است. بررسی خبرنگار ما این گفته‌ها را تأیید می‌کند. هنوز اعلام رسمی در این باره انجام نشده است. چندی پیش نیز به طور موقت شبکه‌های اجتماعی روی ADSL برای دقایقی رفع فیلتر شده بود که هنوز مشخص نیست این رفع فیلتر موقتی یا قطعی است. هنوز امکان استفاده از تلگرام روی ADSL (اینترنت خانگی) و موبایل برای هیچ‌یک از کاربران خانگی فراهم نیست. امکان استفاده از اینستاگرام نیز روی دو اپراتور دیگر موبایل در حال حاضر میسر نشده است.
برچسب ها: اینستاگرام