کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امروز سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

15 دی 1396 ساعت 16:28

گروه فرهنگی: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، روند بارشی و دامنه فعالیت این سامانه را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد.


احد وظیفه وضعیت جوی کشور را پیش بینی کرد و گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۵ دی ماه) ورود سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود. در این شرایط برای غرب و برخی مناطق جنوب غرب افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.وی افزود: فردا (۱۶ دی ماه) دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد و سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعدازظهر فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش در استان‌های ساحلی خزر
وظیفه در ادامه با اشاره به شرایط جوی کشور در روز یکشنبه(۱۷ دی ماه) اظهار کرد: در این روز از فعالیت این سامانه بارشی در غرب و مرکز کشور کاسته خواهد شد و بارش در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ دی ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر ابری با احتمال بارش پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین میزان دما در این روز بین ۹ و ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین وضعیت آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۱۷ دیماه) نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر کاهش ابر پیش بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۸ و در سردترین زمان به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.


کد مطلب: 141640

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/141640/امروز-سامانه-بارشی-وارد-کشور-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir