به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۴۱۷۵

CNG هم گران شد؛ هر مترمکعب ۳۱۰ تومان

گروه اقتصادي: با موافقت رستم قاسمی- وزیر نفت- قیمت سی.ان.جی به ازای هر متر مکعب ۱۰ تومان افزایش یافت و بر این اساس قیمت این سوخت برای مصارف حمل و نقل به ۳۱۰ تومان رسید.
CNG هم گران شد؛ هر مترمکعب ۳۱۰ تومان
به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت از ساعت ۱۲ امشب - ۹ مردادماه- افزایش قیمت سی.ان.جی در بخش حمل و نقل اعمال خواهد شد. در اطلاعیه‌ای مدیر بازگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مدیران مناطق این شرکت آمده است:

نظر به این‌که در راستای اجرای بند ۹-۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور و براساس نامه شماره ک ۸۵۰۱۹ مورخ ۹۲.۴.۳۰ شرکت ملی گاز ایران و موافقت مقام عالی وزارت مقرر گردیده مبلغ ۱۰۰ (یکصد) ریال به ازای هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) از مصرف‌کنندگان بخش حمل و نقل دریافت شود. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هماهنگی شرکت‌های گاز استانی از ساعت ۲۴ مورخ ۹۲.۵.۹ از مسیر ورودی کلیه جایگاه‌های تک، دو منظوره عرضه‌کننده CNG شماره‌برداری و نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام شود.

بدیهی است بعد از ساعت مذکور فروش و تحویل CNG به کلیه خودروهای مجاز صرفا با نرخ هر مترمکعب ۳۱۰۰ (سه هزار و یکصد)ریال قابل عرضه بوده و کماکان مسئولین جایگاه‌ها موظفند پس از کسر ۴۰۰(چهارصد) ریال کارمزد متعلقه نسبت به واریز ۲۷۰۰ (دو هزار و هفتصد) ریال به ازای هر مترمکعب بهای فروش CNG به حساب شرکت ملی گاز اقدام و تسویه حساب کنند.
محمد رضا مظلومی/مدیر بازرگانی

افزایش قیمت سی.ان.جی به نفع دولت در حالیست که روز چهارشنبه با وجود موافقت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ستاد مدیریت و حمل ونقل سوخت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده مبنی بر افزایش قیمت کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی این موضوع منتفی و به شورای اقتصاد برای بررسی بیشتر ارسال شد. بر این اساس مشخص نیست چگونه افزایش قیمت سی.ان.جی آن هم به نفع دولت نیازمند بررسی و تعیین از سوی شورای اقتصاد نیست! شب گذشته نیز جلسه‌ای برای تاخیر در افزایش قیمت سی.ان.جی برگزار شد که در نهایت تصمیم نهایی حاضران جلسه، اجرای دستور وزیر نفت بود.

نيما
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۳
ما تحصيل كرده هاي بيكار اين كشوريم كه بايد گوشمون به اين باشه كه سي ان جي گرون نشه
بتونيم مسافر كشي بكنيم
چجور حبس داريم ميكشيم (100436)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۵:۲۱
كاش اينقدر كه به فكر گرون كردن گاز بوديد به فكر ارائه كيفيت وخدمت بهتر به مردم بوديد!!تو يك شهر مثل سيرجان از شهرستناهاي استان كرمان كلا 4تا جايگاه سوخت هست كه هميشه 3 جايگاهش تعطيله و هميشه يكي كار ميكنه و حدود 4 ساعت بايد توي نوبت باشي اونم جايگاه بيرون شهري در مسير جاده بندرعباس با اونهمه خطر!!!چرا اينقدر جان وسبك زندگي مردم براي حكومت بي ارزشه.... (100670)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۶:۰۱
خداروشکر این بار 10 برابر نشد اینقدر پوستمون کلفت شده که با این 10 تومن 20 تومن ککمونم نمیگزه (100733)
za
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۰۶
می دونم این پیام ربطی به این خبر نداره ولی جای مناسبش کادر باز نشد که پیامم رو بنویسم .
خواهش می کنم از دولت تدبیر و امید که این پارازیت ها رو هم ملغی کنن . نه فیلتر شکن و نه پارازیت نمی تونه جلوی آگاهی مردم رو بگیره .
این موانع فقط دردسر آفرین و مضر هستن . من نمی دونم اگه دلتون برای ملت نمی سوزه برای خانواده و فامیل خودتونم نمی سوزه ؟ (100806)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۷:۱۴
این گاز که شامل تحریم نمیشه و ما بزرگترین دارنده گاز دنیا هستیم و این افزایش قیمت باعث تورم مخصوصا در بخش حمل و نقل نمیشه؟ یه بی سوادم والا میفهمه (100818)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۲۷
من جایگاهدارم، 3ساله کارمزد فروش گاز هیچ تغییری نکرده در صورتی که اقلام مصرفی و مخارج جایگاه و حقوق کارکنان چند برابر شده!! به همین دلیل خیلی از جایگاهها تعطیل شدن،اونوقت اقایون برای اینکه به فکر ما و مردم باشند تو اخرین روزای دولتم از این بی فکری ها دست بردار نیستند! (101020)