به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۴۱۷۵۶
رئیس سیا: ناآرامی‌های ایران، کارِ خارجي‌ها نبود

نماينده مجلس: در ناآرامي‌هاي اخير هيچ عامل بيگانه‌اي مباشرت نداشت

گروه سياسي: محمود صادقي نماينده تهران در مجلس در آخرين توئييت خود خبر داد كه: «بنا بر گفته مقامات اطلاعاتي در ناآرامي‌هاي اخير تاكنون هيچ عامل بيگانه‌اي مباشرت نداشته‌ است.»

در همين حال، پس از اينكه يك مقام شهر اربيل كردستان عراق ادعاهاي محسن رضايي مبني بر اينكه اتاق كنترل اعتراضات اخير ايران در اين شهر قرار داشت، را به شدت تكذيب كرد، رئیس سازمان سیا هم گفت هيچ عامل خارجي دخالتی در اغتشاشات اخیر ایران نداشته و علت به راه افتادن تخریب ‌گران در خیابان‌ها، صرفاً اقتصادی بوده است.

«مایک پومپئو» رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، نظام جمهوری اسلامی را به گوش فرا ندادن به خواسته‌های مردم و داشتن «نگاهی عقب‌مانده» به مسائل متهم کرد و در ادامه اشاره به مسائل اقتصادی به عنوان ریشه اصلی اعتراضات اخير، گفت: «مسائل اقتصادی بود که مردم را به خیابان‌ها کشید.»

پمپئو به نقش مذاکره با آمریکا و دیگر اعضای 1+5 در شکل‌دهی وضعیت کنونی اقتصاد ایران هم اشاره کرد و گفت: «مردم اعتراض می‌کنند چون می‌بینند که قول های رئیس‌جمهور (حسن) روحانی و (محمدجواد) ظریف، جامه عمل نپوشیده ... آنها گفته بودند که با دستیابی به برجام، غذا فراوان می‌شود، شرایط اقتصادی بهبود می‌یابد و فرصت‌های شغلی افزایش می‌یابد. خیلی ساده است؛ این اتفاق رخ نداد.»

مجری برنامه سخنان مقامات ایرانی در خصوص دست داشتن سیا، اسرائیل و عربستان برای ایجاد آشوب در ایران را برای پمپئو بازخوانی کرد و رئیس سیا در مقام پاسخ گفت: «این اشتباه است. اینها مردم ایران بودند. (ناآرامی‌ها) توسط آنها شروع شد، توسط خودشان خلق شد و این خودشان هستند که آن را ادامه می‌دهند. آنها زندگی بهتر و رهایی از دست نظام دینی را خواستارند.» مجری برنامه در خصوص تلاش کنگره برای دست بردن در شرایط برجام و تشدید نظارت‌های آن هم از پمپو سوال پرسید و رئیس سیا که نظر قطعی در این خصوص نداشت گفت: «آنها می‌توانند از ضعف‌های توافق استفاده کنند. می‌توانند ضرب‌الاجل‌ها را تمدید کنند و هر موقعی که لازم شد، تحریم‌ها را فوراً بازگردانند.»


 

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۸
به نظر بنده اگر خارجی ها انقدر توان داشتند که در مدت کمتر از 24 ساعت کلی از جوانها و مردم رو در بیش از 28 شهر برای اعتراض به خیابان ها بیاورند، باید به آنها تبریک گفت که با وجود سیستم اطلاعاتی بسیار قوی که ادعا می کنیم داریم، توانستند چنین کاری بکنند. چرا به جای قبول اشتباهات از دشمن یک دشمن قوی و پر نفوذ می سازید!!!؟ (357327)
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۲۳:۳۶
مگه لیست انگلیسی انتخابات 94 یادت رفته؟ هرکی باب میل حضرات نباشه میشه خائن یا فریب خورده (357378)
۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ۰۱:۰۳
حقیقت گفتی. آفرین (357379)
تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۴:۰۶
باسلام
ا
همه ما عادت کردیم که از واقعیت ها فرار کنیم وچشمهایمان را ببندیم!!
بجای فکرکردن به اصل ماجرا وریشه آن دنبال عاملی که غیراز اصل باشد!!
ضمناً اون مقام شهر اربیل همان نخست وزیر کردستان عراق است جناب نگارنده!!!!! (357343)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۹:۴۸
علت بیکاری فقر تبعیض (357361)
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۲۳:۳۳
اگه واقعا دست بیگانگان در کاره ، سوال اینجاست که چه عاملی سبب شده مردم ما به حرف دشمنانشون گوش کنن ولی به حرف خادمانشون!! توجهی نکنن (357377)