به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۴۱۷۶۶

جسد یکی از مفقودان نفتکش پیدا شد

گروه جامعه: جسد یکی از مفقودین حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی پیدا شده است.
جسد یکی از مفقودان نفتکش پیدا شد
محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش برای انتقال این جسد به شانگهای و اقدامات لازم برای شناسایی هویت خبر داده است. این در حالیست که تلاش نیروهای امدادی برای مهار آتش سوزی این نفتکش تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه به نتیجه نرسیده و دلیل اصلی وقوع این سانحه هنوز مشخص نیست. وزش باد شدید نیز عملیات اطفا حریق در این نفتکش را کند کرده است. سی و دو تن از خدمه و کارکنان تانکر نفتی سانچی که سی نفر از آنها را افراد ایرانی تشکیل می دادند، شنبه شب و در پی برخورد شدید این نفتکش با یک کشتی باری در آبهای شرق چین ناپدید شدند.
 
سیروس کیانی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران پیش تر گفته بود «یکی از قایق‌های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.» کیانی با اشاره به خدمه این کشتی افزود: «در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند.» این ابراز امیدواری در حالی مطرح می‌شود که حدود دو روز از بروز این حادثه می‌گذرد و به گفته منابع محلی، نیروهای امدادی چینی و کره‌ای هیچ نشانی از خدمه نفت‌کش سانحه دیده پیدا نکرده اند. وزارت حمل و نقل چین در بیاینه ای اعلام کرد: این سانحه ساعت بیست شنبه شب به وقت محلی روی داد و در جریان آن تانکری که ۱۳۶ هزار تن میعانات سبک نفتی را حمل می کرد پس از برخورد با یک کشتی باری به کلی آتش گرفت. وزارت حمل و نقل چین با اشاره به ادامه عملیات جستجو و نجات افراد حادثه دیده تصریح کرد که هنوز از سرنوشت ۳۲ خدمه این نفت کش از جمله ۲ بنگلادشی و ۳۰ ایرانی که در دریا ناپدید شده اند هیچ رد و نشانه ای یافت نشده است.

این بیانیه می افزاید شعله های آتش از تانکر به روی کشتی که همچنان بر روی آب شناور است، سرایت پیدا کرده و در اطراف محل سانحه لکه های بزرگ نفتی سطح آب دریا را پوشانده است. منابع چینی محل وقوع این حادثه را در سیصد کیلومتری شرق محل تقاطع آبهای دریا با رودخانه یانگ‌تسه، طولانی‌ترین رودخانه در قاره آسیا عنوان کرده اند. سرچشمهٔ این رودخانه استان چینگهای در غرب چین است و پس از حرکت به سمت شرق به دریای چین شرقی می‌ریزد.
برچسب ها: نفتکش درياي چين