به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۴۱۷۷۰
همه مسئولان قابل نقد هستند؛ معصوم نداریم

روحانی: مردم به حق می‌گویند ما را ببینید

گروه اقتصادی: رییس جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند، اگر بر روی حرف اولشان تأکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود . مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی شود و ما خواهان راه‌حل هستیم.
روحانی: مردم به حق می‌گویند ما را ببینید
حجت الاسلام حسن روحانی اظهارداشت: همه جای دنیا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید. رییس جمهور در این دیدار با بیان اینکه مدیران وزارت اقتصاد سختکوش و در مسیر درست حرکت می کنند،از زحمات وزیر سابق دکتر طیب نیا و همکاران ایشان تشکر کرد و گفت: دکتر کرباسیان دانش و تجربه را توام با هم دارد. روحانی خاطر نشان کرد: امروز وظیفه همه ما این است که به کشور، فرهنگ، دین، آیین، انقلاب، تاریخ و نسل‌های آینده خدمت کنیم و می‌توان گفت که پایه‌گذار کشور برای نسل‌های آینده هستیم.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به حوادث روزهای اخیر اظهارداشت: در این حوادث یک موضوع اساسی وجود داشت که با کمال تأسف در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها آن موضوع دیده نشده و بیشتر به دنبال مسایل جزیی و فرعی بودند و معتقدم توجه به آن موضوع اساسی می‌تواند، آرامش و امنیت بلندمدت باثبات و تأثیرگذاری در کشورمان بوجود آورد. روحانی تصریح کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم، فاصله ما  مسوولان با نسل جوان است. امروز آنطوری که ما فکر می‌کنیم، با آنچه که جوانان فکر می‌کنند، متفاوت است. امروز نگاه جوانان به دنیا و زندگی با نگاه ما فرق می‌کند و این اشکال اساسی است که بایستی آن را حل و فصل کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه نمی توان سبک زندگی خود را به نسل های آینده تحمیل کرد، افزود: اشکال این است که ما می‌خواهیم دو نسل بعد از ما، آنطور که ما می‌پسندیم زندگی کنند، در حالی که نمی‌توان برای آنها تعیین تکلیف کرده و یک نوع سبک زندگی برایشان مشخص کرده و گفت که مسیر همین است که ما می‌گوییم. روحانی گفت: نسل جوان ما یک حرف بیشتر ندارد و آن که می‌گوید من هم می‌فهمم و حرف دارم و باید به حرف من گوش کنید. مردم هم صراحتاً اعلام می‌کنند که حرف دارند و باید به حرف مردم گوش داده و بالاتر از آن به آن عمل کنیم و اگر اکثریت کشور با نسل جوان است به معنای آن است که باید به نظر اکثریت عمل کنیم. البته در اینکه در یک اجتماع و تظاهراتی عده‌ای سوء استفاده کنند یک موضوع طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد که برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده‌ها می کنند.

رییس جمهور با اشاره به شرایط ویژه کشورمان در منطقه و جهان و اهداف دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران، گفت: کشورمان از جایگاه تأثیرگذاری در منطقه و جهان برخوردار بوده و با دشمنان سرسختی نیز مواجه هستیم. امروز عده‌ای در منطقه در کنار رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورمان دشمنی می‌کنند. البته آمریکا از قبل انقلاب با ملت ایران دشمنی داشته است و از رژیم دیکتاتور در آن دوران حمایت می‌کرد و همه بخش‌های ایران حتی صدا و سیما در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت لذا طبیعی است که وقتی ملت ایران آنها را از مهم‌ترین و حساس‌ترین کشور دنیا بیرون راندند، ناراحت و عصبانی باشند و بخواهند که کشورمان آرامش نداشته باشد. روحانی با اشاره به اشتباهات دولت جدید آمریکا در مواجهه  با ملت ایران، اظهار داشت: دولت جدید آمریکا در راه‌های اشتباهی که برای مقابله با ملت ایران انتخاب کرده مدام سرش به سنگ می‌خورد و در روزهای اخیر حیثیت سیاسی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از بین رفت. این کشور از عضویت دائم خود در شورای امنیت سوء استفاده کرده و تقاضای تشکیل جلسه می‌دهد و در آن کشورهای جهان به آمریکا تو دهنی زدند.

رییس جمهور تصریح کرد: ملت فهیم ایران با هوشیاری از مسیری که بعضی‌ها می‌خواستند برای کشور پیش بیاورند، عبور کردند. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند و معتقد است که همه باید نقد بشوند، گفت: هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص)هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد. اگر نقد توأم با امید، اراده و راه‌حل درست باشد، بسیار مفید و سازنده است.

روحانی با بیان اینکه فرهنگ انتظار به معنی اعتراض به بی عدالتی ها و امید به گشایش امور است ، خاطر نشان کرد: مذهب شیعه همانطور که مرحوم شریعتی نیز به آن اشاره کرده است، مذهب نقد و اعتراض است. وقتی ما شیعیان می‌گوییم در انتظار نوری هستیم که عدالت را در سراسر گیتی بگستراند به معنای آن است که در عدالت و رسیدن به نقطه مطلوب اشکالی وجود دارد لذا در اینکه در روایات آمده افضل اعمال انتظار فرج است بدین معناست که هم باید به فکر امید به آینده و هم گشایش در امور باشیم ضمن اینکه بدون انتظار به آینده بهتر، کار و تلاش معنا ندارد. رییس جمهور با تأکید بر اینکه مردم باید بتوانند از تمام مسئولین کشور انتقاد کنند، گفت: انتقاد حق مردم است، چرا که صاحب کشور هستند و تمام افتخار ما مسئولین این است که نماینده مردم هستیم و امانتدار امور کشور از سوی مردم می‌باشیم لذا مردم حق دارند که در کارهای ما نظارت کرده و انتقاد کنند.

 روحانی نقد را بسیار مفید و سازنده و نفی را بسیار بد و مخرب توصیف کرد و گفت: نباید کسی را نفی کرد و باید توجه داشت که نفی وضع موجود خطرناک اما نقد وضع موجود سازنده است. رییس جمهور با بیان اینکه حوادث چند روز گذشته تجربه‌ای برای مردم و نسل جوان و کسانی بود که زندگی بهتر می‌خواهند، اظهارداشت: بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند، اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند، اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد. مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد، چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و این توهین به مردم است.

روحانی افزود: مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار بگیرد. رییس جمهور تصریح کرد: همه باید در یک جا به این تصمیم برسیم که مردم همه کاره کشور هستند و بی‌تردید اگر این موضوع را با جان و دل و عمل خود قبول کنیم، تمام مسایل حل و فصل خواهد شد. روحانی خاطر نشان کرد: در حوادثی که پیش می‌آید بایستی ضرر و نفع آن محاسبه شود. اینکه حوادث اخیر از نظر اقتصادی، کسب و کار، سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور چه تأثیری داشته ، باید مورد محاسبه قرار بگیرد و لازم است همه اینها به مردم توضیح داده شود.

رییس جمهور ضرورت ارایه گزارش از سوی مسئولین به مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: نمایندگان شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسئولین دستگاه‌های اجرایی بایستی با مردم سخن گفته و حرف آنها را بشنوند و باید ساعات زیادی برای گوش دادن و حرف زدن با مردم اختصاص یافته و در مقابل حرف و انتقاد آنها را بشنوند، اگر چنین باشد بی‌تردید پیشرفت زیادی در اداره امور ایجاد خواهد شد.  روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید با شفافیت کامل در جریان امور قرار بگیرند، گفت: باید کارهایی که در طول دولت یازدهم تا امروز در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده و اینکه امروز کشورهای جهان به ایران اعتماد دارند به مردم گفته شود.

رییس جمهور ضرورت توجه به فرهنگ و فرهنگ‌سازی را در پیشبرد امور کشور حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال رفع مشکل بیمه بانک‌ها، بازار سرمایه و مالیات هستید، ابتدا باید فرهنگ لازم در این زمینه شکل گیرد. اگر مردم متوجه باشند که مالیات جزء ضروریات زندگی است و با پرداخت آن مشکل جامعه و بخشی از مردم حل می‌شود، بدون تردید راحت‌تر مالیات می‌پردازند و در چنین جامعه‌ای شاهد امنیت، رفاه و آرامش بیشتری خواهیم بود. روحانی با بیان اینکه مهمترین رکن اقتصاد بازتوزیع درست درآمدهایی مثل مالیات و زکات است،  افزود: معتقدم بخشی از مالیات باید در بودجه باشد و بخشی از آن در همان جامعه بازتوزیع شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به لایجه بودجه سال 1397اشاره کرد و گفت: در این بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی کردیم که فقر مطلق را از بین ببریم و  اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارایه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند. دولت صدها ساعت جلسه و کار کارشناسی انجام داده و تبصره‌هایی برای رفع مشکلات کشور تنظیم کرده است. روحانی تصریح کرد: دولت برای اشتغال جوانان و رفع بیکاری 300 هزار میلیارد تومان برای 5 سال پیش رو طراحی کرده است اما این تصمیم که حاصل کار کارشناسی است با یک رأی باید از بین برود؟

رییس جمهور با اشاره به سابقه 20 ساله نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به امور نمایندگی مجلس اشراف کامل دارم و رشته تخصصی‌ام نیز حقوق و قانون اساسی است. طبق قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رییس جمهور است. البته قبول داریم که مجلس هم باید نظراتی در این حوزه داشته باشد، اما نه اینکه اصل بودجه را زیر سوال ببرد. امروز برای آینده و رفع بیکاری و فقر و معضلات جامعه اهمیت دارد که به صحنه آمده و سخن بگوییم. عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند، اگر بر روی حرف اولشان تأکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود . مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی شود و ما خواهان راه‌حل هستیم.

 روحانی با اشاره به اهمیت تبصره‌های 14، 18 و 19 به عنوان تبصره های اصلی بودجه سال آتی، گفت:  اگر این تبصره ها مورد توجه قرار نگیرد ، اهداف دولت اجرایی نخواهد شد و در واقع دیگر لایحه بودجه دولت نیست. رییس جمهور در ادامه لزوم شفافیت و نظارت مردم بر مسئولین را مورد تأکید قرار داد و گفت: همچنان که دولت باید در اتاق شیشه‌ای باشد مجلس شورای اسلامی و دیگران هم باید در اتاق شیشه‌ای قرار بگیرند و تصمیماتی که اتخاذ می‌گردد بایستی به طور شفاف به مردم، توضیح داده شود و مردم باید قضاوت کنند.  روحانی افزود: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم گردش آزاد اطلاعات است اما عده‌ای از فضای مجازی خوششان نمی‌آید. یک عده می‌گویند که مردم فقط باید به صدا و سیما نگاه کنند البته معتقدیم که صدا و سیما باید صدای ملت را منعکس کند نه صدای جناح خاصی را کند.

رییس جمهور گفت: مردم از صدا و سیما هم استفاده می‌کنند اما نباید عده‌ای بخواهند که شبکه‌های مجازی که به خاطر شرایط خاص چند روزی مسدود شده برای همیشه مسدود باشد. با این کار بیش از صد هزار نفر شغل خود را در یک هفته اخیر از دست داده‌اند و ما باید به فکر زندگی و راحتی مردم باشیم.  روحانی با بیان اینکه با استفاده از فضای مجازی امور زندگی مردم تسهیل شده است، خاطر نشان کرد: البته هر چیز خوبی در کنار خود بدی هایی هم دارد اما نمی‌شود گفت که به طور مثال بخاطر خطراتی که اتومبیل و موتور سیکلت دارد کارخانه تولید این محصولات به طور کامل تعطیل شود.

رییس جمهور افزود: فضای مجازی همانند فضای حقیقی است و باید در کنار در زمینه فرهنگ‌سازی و استحکام خانواده اندیشه کرد و نمی‌گوییم که دولت مسئولیتی در این زمینه ندارد اما پذیرفتنی هم نیست که بخاطر یک خطا کل یک مجموعه را به تعطیلی کشاند و ما باید به فکر منافع، زندگی و آینده مردم  باشیم.  روحانی در ادامه با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه اقتصاد وجود داشته است، گفت: اینکه رشد اقتصادی در سال90 و  91 جمعاً حدود منفی 10 بوده، اما در سال 95 به رشد مثبت 12 درصد می‌رسد و تورم 45 درصد آن دوران اکنون یک رقمی شده و در آن دوران حدود 6 – 7 سال اشتغال خالص صفر بوده و این میزان اکنون به 700 هزار رسیده است و همچنین درآمد ارزی در سال 90 که 165 میلیارد دلار بوده در سال 94، 77 میلیارد دلار می‌شود، فراز و نشیب‌هایی است که برای مردم و سرمایه‌گذاران می‌تواند گیج‌کننده باشد.

رییس جمهور افزود: با توجه به فراز و نشیب‌های موجود در حوزه اقتصاد ، مردم باید به خوبی بدانند که کشور در چه شرایطی بوده و از چه وضعیتی در حال عبور است و اوضاع منطقه و بازار جهانی چگونه است. ضمن اینکه در نوسانات اقتصادی بسیار مهم است که چه تصمیماتی اتخاذ می‌گردد.  روحانی توجه به درستی و یا نادرستی مسیر اقتصادی کشور در 4.5 سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر چه اشکالاتی ممکن است در مسیر تحولات اقتصادی کشور وجود داشته باشد، اما با توجه به رشد شاخص‌های اقتصادی باید به مردم توضیح داده شود که مسیر درستی در حوزه اقتصاد طی شده است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در بودجه 97 که بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است، کاملاً مشخص کردیم که اگر قرار است اصلاح قیمتی داشته باشیم، صرفاً برای اشتغال هزینه خواهد شد و آن را در سایت گذاشته و به مردم گزارش خواهیم داد. اگر مجلس همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد، باید تصمیماتی که گرفته شده را ادامه دهیم و معتقدم در سال 97 با بودجه‌ای که تقدیم مجلس شده اقدامات خوبی را در مسیر بهتر شدن زندگی مردم، شاهد خواهیم بود.  روحانی خطاب به مردم گفت: مردم بدانند برای اینکه زندگی بهتر داشته باشیم باید فضای کشور آرام باشد و ناآرامی این فضا را بهم می‌زند. در آرامش و امنیت است که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند سود قابل قبولی از سرمایه‌گذاری را برای خود محاسبه کنند و در این مسیر لازم است سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده و راه‌های ارایه مجوز سرمایه‌گذاری کوتاه‌تر شود.

رییس جمهور لزوم اتصال بانک‌ها به بازار سرمایه را مورد تأکید قرار داد و گفت: بانک‌ها باید مشتریان خود را راهنمایی کرده و بهترین راه را برای سرمایه گذاری به آنها پیشنهاد دهند و بایستی ارتباط تنگاتنگی با بازار سرمایه برقرار نمایند و در این مسیر لازم است اصلاحاتی در سیستم خود انجام دهند. روحانی افزود: بانک‌ها نقش اساسی در رشد اقتصادی ایفا می‌کنند، اما با برخی اقدامات خود را گرفتار و بدهکار بانک مرکزی کرده‌اند و بعضاً سرمایه‌های خود را به اموال غیرمولد، تبدیل می‌کنند که با این کار در حقیقت سرمایه‌های خود را منجمد کردند و با چنین اقداماتی مشخص است که نمی دانند که چگونه از پول و سرمایه‌ای که در اختیارشان است استفاده کنند. بانکها سرمایه ها را برای کمک به اقتصاد آزاد کنند.

رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه بیمه و مالیات باید اقدامات بزرگی صورت گیرد، گفت: اولاً اینکه همه باید مالیات بپردازند و هیچ استثنایی را نمی‌توان پذیرفت که چطور فلان آستان یا دستگاه مالیات نمی‌پردازد. همه باید مالیات بدهند، حتی آنهایی که طبق قانون برای چند سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، ‌باید مالیات‌شان مشخص شود اما دریافت نکنند ولی مهم است که میزان مالیات آنها محاسبه شود. مالیات باید فرهنگ عمومی شود ، حتی اگر حداقلی باشد. روحانی افزود: مالیات باید گسترش یابد، اما بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فشاری هم به مالیات‌دهندگان وارد نشود ضمن اینکه بایستی از کسانی که با درآمد و ضرر ناگهانی مواجه می‌شوند، مالیات عادلانه‌ای گرفته شود لذا سیستم مالیاتی کشور بایستی در هر شرایطی، شرایط آن زمان را در نظر بگیرد.

رییس جمهور توسعه فرهنگ بیمه را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر در حوادثی مانند زلزله، خشکسالی، سیل، مردم دچار مشکل می‌شوند، بهترین راه‌حل، بیمه است. فرهنگ بیمه باید توسعه یابد تا زندگی مردم از حوادث کمتر آسیب ببیند و بیمه‌ها هم باید تلاش کنند، هزینه‌هایشان کاهش داده و سود معقولی را برای خود در نظر بگیرند. امروز باید بیمه خصوصی را تشویق و شرایط رقابتی بین آنها ایجاد کرد تا مردم بتوانند، انتخاب‌های متعددی داشته باشند. بیمه بهترین شیوه جبران خسارت است و باید توسعه داده شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: کشور خوب و پرنعمت با مردمان بسیار خوبی داریم و از تاریخ بسیار درخشان و فرهنگ و دین متعالی برخوردار هستیم و انقلاب خوبی نیز داشته و داریم. امروز همه باید به میدان بیاییم و به مردم کمک کنیم. مردم مشکلات مطالبات و نیازمندی‌هایی دارند، باید به آنها حق بدهیم و به حرف‌هایشان گوش داده و تمام امور را برایشان گزارش و توضیح دهیم. از خزانه کشور به هر دستگاهی که پولی داده می‌شود، بایستی روی سایت منتشر کند تا مردم نظارت کنند که آیا از آن پول در چه مسیری استفاده شده است.

رییس جمهور تصریح کرد: با شفافیت، فساد از بین می‌رود و رقابت سالم و امید بوجود می‌آید و بسیاری از نقدها و اعتراضات مردم از بین می‌رود. لذا باید دست به دست هم داده و متحدتر باشیم و در شرایط حساس کنونی منافع ملی را در نظر بگیریم. در این شرایط حساس حزب و جناح اولویت ندارد، بلکه ملت ایران، نظام، انقلاب، آرامش و امنیت اولویت اصلی است و امروز بایستی بیشتر از همیشه به فکر مردم باشیم. وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد  ، رییس بیمه مرکزی و روسای سازمانهای "خصوصی سازی" ، "امور مالیاتی" ، "سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی" و "بورس و اوراق بهادار" نیز پیش از سخنان رییس جمهور، گزارش هایی را از اقدامات و برنامه های خود ارائه کردند.

شب
United Arab Emirates
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۶:۰۱
یاشا انسان یاشا.رای ام حلالت باد . (357345)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۷:۵۸
دکتر روحانی همچون سید اصلاحات سخن گفته و همچون اصولگرای معتدل عمل میکند (357356)
سهيل وفايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۸:۴۲
ازشون ممنونم كه حداقل ١٠٪‏ حرفهاي مردم زدن و پاي امريكا و اسراييل وسط نكشيدن پشتش قايم شن ولي حقيقت اينكه با سياستهاي كلي نظام سرمايه گذازي خارجي تاثيرگذار شبيه شوخيه حالا چه تو ناارامي چه تو ارامش
نمونش هم همين پنج سال اخيره (357358)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۱۹:۱۶
بازم حرف! آقای محترم بودجه نهادهای زائد، حوزه، صدا و سیما و ... که در لایحه بودجه موجب تمسخر شده است کاهش دهید نیازی به افزایش قیمت ندارید. مزاحمین توریسم را کنار بزنید میلیونها دلار ارز آوری و صدها هزار شغل ایجار خواهد شد. (357360)
۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۲۱:۳۲
آقای روحانی اگر واقعا قصدشنیدن صدای مردم راداری لطفا یک ماه راباحقوق یک معلم زندگی کن.ضمنا مردم هم هرطورشده واردتلگرام می شوند.شماهم خیالت راحت نباشد که همه چیزبه خیر و خوشی تمام شد.زیرخاکسترآتش بزرگی روشن است.شماقیمت بنزین و...رادرایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه می کنید.یک بار هم مردانگی به خرج دهیدودستمزدها راهم مقایسه کنید.امکانات زندگی راهم مقایسه کنید‌.شمامردم راچی فرض کرده اید؟بدانیدمردم بیداروراهشان راپیداکرده اندودرهرشرایطی جواب شماراخواهندداد. (357367)