به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۴۱۸۷۵

آغاز اقدامات لازم برای تنظیم بازار شب عید

گروه اقتصادی: سخنگوی دولت از دستور ویژه رئیس جمهور به وزارت خانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید و مقابله با گرانی‌های احتمالی خبرداد.
آغاز اقدامات لازم برای تنظیم بازار شب عید
محمد باقرنوبخت در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پيش ازاين تنظيم بازار يکي از وظايف مهم و موثر وزارت بازرگاني بوده که با منحل شدن اين وزارت خانه عملا موضوع تنظيم بازار مغفول مانده است. لذا ز آغاز به کار دولت جديد، لايحه اي به مجلس ارائه داده ايم تا وزارت بازرگاني دوباره احياء شود. بااين حال تازماني که اين اتفاق عملي شود، رئيس جمهور ماموريت ويژه اي به دو وزارت خانه صمت و جهادکشاورزي داده تا بازار شب عيد را تنظيم کنند.
 
رئيس سازمان برنامه و بودجه ذخيره سازي ميوه و مايحتاج مردم در ايام عيد را ازمهمترين اقدامات انجام گرفته عنوان کرد و افزود: سازمان برنامه و بودجه نيز مکلف شده تا بودجه لازم جهت ذخيره سازي مايحتاج مردم به حد کفايت رادر اختيار اين دو وزارت خانه قراردهد. وي با بيان اينکه اقدامات لازم براي تنظيم بازار شب عيدو ومقابله با گراني هاي احتمالي ازهم اکنون آغاز شده است گفت: همه تلاش ما اين است تا بازاربه نحوي مديريت شود تا هم توليدکنندگان و فروشندگان و هم مصرف کنندگان و مشتريان راضي باشند واميدواريم امسال عيد، مردم روزهاي خوبي با قيمت هاي مناسب را پشت سر بگذارند.

نوبخت درباره مهمترين مباحث مطرح شده در جلسه امروز هيئت دولت هم گفت: عمده مباحث مطرح شده در اين جلسه درباره خدمات بيمه ايثارگران بود. وي با اشاره به اينکه بيمه پايه و تکميلي ايثارگران تجميع شده است گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا دستگاه ها و نهادهاي دولتي به نحو شايسته اي درباره بيمه ايثارگران شاغل و يا بازنشسته خود اقدام کنند تا اين افراد نيز ازخدمات بيمه اي برخوردارشوند.