کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته نوزدهم لیگ برتر؛

برخورد فولادها و جدال سر و ته جدول

22 دی 1396 ساعت 12:15


گروه ورزشي: هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر با برگزاری سه دیدار همزمان آغاز شد که مهمترین نتیجه آن شکست تراکتورسازی برابر نفت تهران بود.  نوزدهمین هفته از هفدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد که نتایج زیر بدست آمد:

* استقلال خوزستان یک - پدیده مشهد صفر
گل:  وحید نامداری(۴۲)
* نفت تهران ۲ - تراکتورسازی تبریز صفر
گل ها: عیسی آل کثیر(۸۰ و ۸۸)
* پیکان تهران صفر - سپیدرود رشت صفر

ديدارهاي امروز
دومین روز از هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که استقلال باید از سد تیم یک پرسپولیسی عبور کند و سرخ‌ها در مشهد به مصاف قعرنشین می‌روند.
به گزارش مهر، روز اول از هفته نوزدهم با سه بازی به اتمام رسید و ۵ دیدار از این هفته نیز امروز انجام می شود که در یکی از حساس ترین این بازی ها، پرسپولیس تیم ابتدای جدول به مصاف سیاه جامگان تیم انتهای جدول می‌رود. در دیگر دیدارهای امروز گسترش فولاد تبریز در خانه میزبان فولاد اهواز است، دربی بزرگ اصفهان به میزبانی سپاهان انجام می‌شود، استقلال میزبان سایپا است و صنعت نفت میزبان پارس جنوبی جم است.
* گسترش فولاد - فولاد
هر دو تیم تبریزی و اهوازی روزهای خوبی را سپری می‌کنند و شرایط در این دو تیم کاملا ایده‌آل است. تا قبل از این هفته فولاد اهواز در رده دوم جدول و گسترش فولاد تبریز در رده هشتم جدول قرار دارند. پورموسوی در این بازی فرشاد سالاروند بازیکن جدیدش را هم در اختیار دارد.
خریدهای نیم فصلی برای این تیم خوب بودند و حسن بیت سعید روزهای خوبی را همراه با فولاد سپری می‌کند و پورموسوی امیدوار است که سالاروند هم همچون بیت سعید شرایط خوبی را در این تیم تجربه کند. آرش افشین و علی اصغر عاشوری دو بازیکن مصدوم فولاد هم به شرایط بازی رسیده‌اند و بعید نیست از آنها در این بازی استفاده شود. اما به جای این دو امیر زلیکانی و عبدالله ناصری به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیم فولاد نیستند.
احمد عبدالله زاده که در روزهای گذشته صحبت از حضور او در یک تیم یونانی هم بود از لیست هجده نفره فولاد خط خورد تا این بازیکن ملی پوش همچنان در تفکرات پورموسوی جایی نداشته باشد. فرشاد سالاروند، مجتبی حق دوست و صابر حردانی بازیکنان جدید تیم فولاد هم برای این بازی آماده بازی هستند تا خیال پورموسوی بابت پر کردن خلاء بازیکنان غایبش راحت باشد.
* سیاه جامگان - پرسپولیس
این دیدار را باید تقابل تیم های بالا و پایین جدول دانست. یکه تاز بلامنازع لیگ برتر شاید به روی کاغذ در مشهد کار سختی پیش رو نداشته باشد، اما نگاه به عملکرد سیاه جامگان در زمان سرمربیگری رضا عنایتی نشان می دهد که شاگردان برانکو برای کسب سه امتیاز کامل این بازی کار چندان ساده‌ای ندارند. سیاه جامگان اخیرا یک مهاجم گرجستانی به اسم «نیکولوزی ساباندز» در اختیار گرفته که این بازیکن به دیدار مقابل پرسپولیس می‌رسد. 
باتوجه به پیروزی روز گذشته تیم‌های نفت و استقلال خوزستان و مساوی سپیدرود، سیاه جامگان برای جدا شدن از قعر جدول کار خیلی سختی دارد. آنها باید بتوانند پرسپولیس را با تفاضل ۳ گل ببرند تا تنها یک پله در جدول صعود کنند که این امری بسیار بعید است. از آنجایی که فاصله امتیازی پرسپولیس هم در صدر جدول با نزدیک ترین تعقیب کننده‌اش ۹ امتیاز است، احتمال این که جایگاه دو تیم در جدول در پایان بازی تغییر کند تقریبا وجود ندارد.
این بازی را می توان تقابل قوی ترین و ضعیف ترین خطوط حمله لیگ برتر هم دانست. پرسپولیس با ۳۰ گل بهترین خط حمله لیگ را دارد و خط حمله سیاه جامگان با تنها ۱۲ گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ است. 
* سپاهان - ذوب آهن
گرچه امروز استقلال در تهران و پرسپولیس در مشهد به میدان می‌رود، اما بی‌تردید یکی از حساس ترین بازی‌های این هفته را در اصفهان شاهد خواهیم بود. جایی که دو تیم همشهری به مصاف هم می روند.
دیدار رفت دو تیم به میزبانی ذوب آهن و با برتری سپاهان به پایان رسید و حالا سپاهان قرار است از همشهری‌اش میزبانی کند. شرایط جدولی ذوب آهن به مراتب بهتر از سپاهان است. این تیم که یک سهمیه بادآورده آسیایی هم به دست آورد تا قبل از این دیدار در جایگاه هفتم و حریفش در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارند.
باتوجه به پیروزی‌های روز گذشته نفت و استقلال خوزستان حالا سپاهان بیشتر از گذشته احساس خطر می‌کند. چه بسا اگر آنها در این بازی برنده از زمین خارج نشوند در هفته‌های آینده رسما به جرگه تیم های انتهای جدولی بپیوندند. 
از نکات جالب توجه این بازی حضور دو دروازه بان ملی پوش در درون دروازه دو تیم است. جایی که رشید مظاهری دروازه‌بان تیم ملی ایران و ابراهیم عالمه دروازه بان تیم ملی سوریه در ترکیب ذوب آهن و سپاهان حضور دارند. 
مرتضی تبریزی و جلال علی‌محمدی هر یک با ۷ گل زده بهترین گلزنان دو تیم هستند و در این بازی برای عبور از هم در جدول گلزنان رقابت دارند. سپاهان یک مهاجم خطرناک دیگر به اسم ساسان انصاری دارد که با ۶ گل زده در جدول گلزنان حضور دارد. 
* استقلال -  سایپا
اولین تقابل شفر و علی دایی می تواند در نوع خود جذاب باشد. تیم شفر تحت تاثیر رکوردگیری در گل نخوردن قرار دارد. آنها با ۷۸۸ دقیقه گل نخوردن این شانس را دارند که این دقایق را در این بازی طولانی تر هم بکنند. شفر برای این بازی روی نام سجاد شهباززاده قلم قرمز کشید و او را از لیست هجده نفره خارج کرد تا نشان او هنوز نتوانسته اعتمادش را جلب نماید. 
استقلال برای این بازی سرور جباروف بهترین بازیکن و  گلزنش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. استقلالی‌ها در تبریز هم نشان دادند بدون جباروف چرخ بازیسازی شان لنگ می زند و باید دید شفر جای خالی هافبک طراح و گلزنش را چطور پر می کند. 
یکی از دغدغه‌های شفر بعد از رهایی پژمان منتظری از بند آسیب دیدگی جانمایی چند بازیکن ملی پوش در ترکیب تیمش در سال منتهی به جام جهانی است. سید مجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، امید نورافکن و میلاد زکی پور کار شفر را برای انتخاب ترکیب اصلی سخت کرده‌اند. به خصوص که او به جز این ها در خط میانی اش نفراتی مثل اسماعیلی، جباروف، شجاعیان و کریمی را هم دارد و گذشتن از هر یک از این بازیکنان در ترکیب اصلی کار ساده ای نیست.
استقلالی ها باتوجه به مساوی روز گذشته پیکان جایگاه چهارم را از دست داده اند. اما با یک مساوی می‌توانند آن را پس بگیرند. هرچند به نظر می‌رسد آبی پوشان دنبال پیروزی و ایجاد فاصله امتیازی با پیکان در جدول و نزدیک شدن به تیم پارس جنوبی جم هستند.
سایپا در جدول همسایه استقلال است و همه شرایط جدولی که برای آبی ها هست، برای این تیم هم صدق می کند. علی دایی روی گلزنی محمد عباس زاده و مهدی ترابی در این بازی هم حساب می کند. این دو روی هم ۱۰ گل برای سایپا زده‌اند و این نشان می دهد که سایپا خط حمله خطرناکی دارد. هرچند عباس زاده قصد جدایی از سایپا و پیوستن به تیم لیگ یکی نساجی را دارد، اما بهرحال او امروز مقابل استقلال بازی خواهد کرد و این یعنی زنگ خطر برای خط دفاعی قدرتمند آبی پوشان.
* صنعت نفت - پارس جنوبی
پارس جنوبی ابتدا صدر و سپس رتبه دوم جدول را از دست داد و حالا حتی برای حفظ رتبه سوم جدول هم احساس خطر می کند. استقلال هفته به هفته به این تیم نزدیک شده و حالا منتظر لغزش شاگردان تارتار برای چنگ اندازی به رده سوم جدول است. البته قطعا پارس جنوبی در پایان این هفته از رتبه سوم سقوط نخواهد کرد، اما نتیجه نگرفتن در این بازی خارج از خانه کارشان را باری حفظ جایگاه در هفته‌های آتی سخت می‌کند.
پارس جنوبی با ۲۴ گل زده خط حمله خوبی را دارد و آلوز نانگ و امید سینک از بهترین بازیکنان و بهترین گلزنان این تیم هستند. هرچند این تیم اخیرا با نانگ به مشکل خورده و حتی زمزمه‌های جدایی این بازیکن از پارس جنوبی هم شنیده می‌شود. 
روند حرکتی صنعت نفت در این فصل کاملا سینوسی بوده و آنها هرگز روند ثابتی در این فصل نداشتند. اما شاگردان کمالوند معمولا در خانه خود نتیجه می گیرند و کمتر پیش می‌آید که در این بازی‌ها برنده از زمین خارج نشوند. عمده زور تیم صنعت نفت به بازیکنان خارجی این تیم باز می‌گردد. کرار جاسم، شیمبا، آگستو سزار و مگنو باتیستا بهترین گلزنان و گلسازان تیم صنعت نفت هستند که در این بازی هم می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
صنعت نفت ممکن است با یک پیروزی حتی تا رده ششم جدول هم صعود کند. پارس جنوبی جم نیز در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند شانس بازگشت به رتبه دوم جدول را داشته باشد. منوط به این که فولاد در تبریز مقابل گسترش فولاد امتیاز از دست بدهد. 
برنامه بازی‌های باقی مانده هفته نوزدهم لیگ برتر به این شرح است:
جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶
* فولاد مبارکه سپاهان - ذوب آهن اصفهان–  - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵
داور: اشکان خورشیدی کمکها: محمدرضا ابوالفضلی – فرزاد بهرامی – امید سعید فر  ناظر:محمود رفیعی 
* استقلال تهران - سایپا تهران- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶:۳۵
داور: موعود بنیادی کمکها: آرمان اسعدی – محمدرضا مدیرروستا – وحید صالحی  ناظر: اسماعیل صفیری
* صنعت نفت آبادان -پارس جنوبی جم - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷
داور: بیژن حیدری کمکها: علی میرزابیگی – محمدرسول ذورقی – شاهو اصلانی ناظر: حسین عسگری
* گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۴:۳۰
داور: محمد ملکی کمکها: یعقوب حجتی – محمد عطایی – سعاد وفاپیشه  ناظر: مسعود عنایت
* سیاه جامگان مشهد - پرسپولیس – ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت ۱۴:۳۰
داور: پیام حیدری – سعید علی نژادیان – امیررضا آشور ماهانی – حسین زیاری  ناظر: فریدون اصفهانیان
 
 


کد مطلب: 141915

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/141915/برخورد-فولادها-جدال-سر-ته-جدول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir