به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۴۱۹۹۵
آخرین محصولات دنیای فناوری در آمریکا؛

در نمایشگاه CES 2018 چه گذشت؟

گره علمی: برترین محصولات فناورانه بزرگترین نمایشگاه فناوری دنیا را با هم مرور می‌کنیم.
در نمایشگاه CES 2018 چه گذشت؟
به گزارش ایسنا، نمایشگاه CES2018 روز دوشنبه 8 ژانویه(18 دی) در لاس‌وگاس آمریکا برای معرفی آخرین محصولات دنیای فناوری آغاز به کار کرد.عمده کار این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی است. این نمایشگاه هر ساله اوایل ژانویه شروع به کار می‌کند. محل کنونی این نمایشگاه در لاس‌وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.نمایشگاه CES بازید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد.نمایشگاه بین‌المللی CES انجمنی جهانی برای افرادی است که می‌خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند.این نمایشگاه هر ساله در لاس‌وگاس برگزار می‌شود که بیش از 40 سال است به عنوان مکانی تایید شده به مبتکران و فناوری‌های موفق خدمت می‌کند. این سکوی جهانی معرف و پذیرای ابتکارات نسل‌های آینده در بازار خواهد بود.شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، از آن به عنوان ویترین خود بهره می‌برند که از این میان می‌توان به تولیدکنندگان، طراحان، تامین‌کنندگان بخش سخت‌افزاری فناوری، سیستم انتقال فناوری اطلاعات و فراتر از آن به فراهمایی‌های 250 جلسه‌ای همراه با 150 هزار شرکت‌کننده از 140 کشور مختلف جهان اشاره کرد.از آنجایی‌ که این گردهمایی نماینده صنعت 280 میلیارد دلاری تجهیزات الکترونیکی در آمریکاست و توسط انجمن تجهیزات الکترونیکی مصرفی و انجمن تجاری فناوری، تولید و پشتیبانی می‌شود، توانسته توجه سران تجاری و ایده پردازان پیش‌کسوت را جلب کند.امسال نمایشگاه پذیرای 317 شرکت فناوری از سراسر جهان بود و محصولات مختلف فناورانه را از جدیدترین گوشی‌های هوشمند گرفته تا گجت‌های مختلف، تکنولوژی‌های پوشیدنی، تلویزیون‌ها و غیره با آخرین تکنولوژی روز دنیا که اغلب آنها در ماههای آتی عرضه خواهند شد، معرفی کرد.این نمایشگاه دیروز، 12 ژانویه(22 دی) پایان یافت.اکنون به معرفی و مرور برترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه می‌پردازیم تا ببینیم تکنولوژی در سال 2018 چه غافلگیری‌هایی برایمان دارد.

دیوار سامسونگ
CES همیشه جایگاه رونمایی از جدیدترین تلویزیون‌ها بوده است و امسال نیز سامسونگ از تلویزیون 146 اینچی خود موسوم به "دیوار"(Wall) رونمایی کرد.این تلویزیون ماژولار 146 اینچی عملا بدون قاب است و به این معنی است که شما می‌توانید چندین نمونه از این تلویزیون را به هم متصل کنید."دیوار" برای فضاهای عمومی و تجاری ساخته شده است و از تکنولوژی جدید MicroLED بهره می‌برد که دارای چراغ‌های LED فوق العاده کوچک برای بهبود روشنایی، کنتراست، وسعت و حجم رنگ می‌باشد.سامسونگ در مورد قیمت "دیوار" اظهار نظر نکرده است. ساخت "دیوار" نشان می‌دهد که سازندگان تلویزیون آماده هستند تا در سال 2018 دست به ساخت صفحه نمایش‌های بزرگتر و بهتری از همیشه بزنند.

تلویزیونی که لوله می‌شود
شرکت ال‌جی نیز از اولین نمایشگر 65 اینچی OLED با کیفیت نمایش 4K و مهم‌تر از همه با قابلیت تا شدن رونمایی کرد. این تلویزیون را می‌توان لوله کرد و در جعبه پایینش قرار داد.البته این نمایشگر یک نسخه اولیه است و مشخص نیست چه زمانی به تولید انبوه برسد و روانه بازار شود.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro
با توجه به اقبال مردم به فناوری واقعیت مجازی و پیشرفت این فناوری، شرکت اچ.تی.سی از جدیدترین هدست VR خود رونمایی کرد.این هدست تصاویری با وضوح، کیفیت و گرافیک بالاتری می‌سازد و از هدفون‌های یکپارچه بهره می‌برد.

نمایشگر هوشمند ال‌جی
نمایشگر هوشمند ال‌جی موسوم به "Smart Display" اولین دستیار هوشمندی است که در کمک به انسان تنها به صوت اکتفا نمی‌کند، بلکه به صورت تصویری نیز ارتباط برقرار می‌کند.قیمت نسخه 8 اینچی این محصول 199.99 دلار و 249.99 دلار برای نسخه 10 اینچی خواهد بود.

تجربه واقعیت افزوده بدون هدست
تصور این که در مکان‌های عمومی نظیر موزه‌ها بتوان موجودات و اشیا را به صورت زنده و در حال حرکت دید، هیجان انگیز است، اما در این مکان‌ها به دلیل ازدحام جمعیت نمی‌توان از هدست استفاده کرد.اکنون دستگاهی با دو نمایشگر موسوم به "DeepFrame One" ساخته شده که امکان تجربه واقعیت افزوده را بدون هدست به شما می‌دهد.این سخت‌افزار به این زودی روانه بازار نخواهد شد و قطعا دهها هزار دلار قیمت آن خواهد بود.
خودرویی که فکر راننده را می‌خواند
شرکت خودروسازی نیسان در حال توسعه یک فناوری موسوم به "مغز به خودرو" است که خواهد توانست قصد شما برای نحوه راندن خودرو و گاز دادن را پیش‌بینی کند.فناوری "مغز به خودرو" می‌تواند امواج مغز را خوانده و بفهمد که راننده قصد انجام چه کاری را دارد.

لباس هوشمند برای بیماران مبتلا به زوال عقل
شرکت "زنوما"(Xenoma) برای افراد مبتلا به دمانس لباس هوشمندی طراحی کرده که می‌تواند علائم حرکتی و استرس را بدون نیاز به حسگرهای بزرگ و حجیم تشخیص دهد.سنسورهای پارچه‌ای هم در پیراهن و هم در شلوار جاسازی شده‌اند که در سراسر لباس قرار دارند. مدارها برای اجرا در امتداد باسن و پاها برای تشخیص حرکت طراحی شده‌اند، به طوری که حرکت فرد را کاملا تشخیص می‌دهند.در عین حال تکنولوژی به کار گرفته شده در پیراهن طوری طراحی شده است تا بر علایم حیاتی مثل تنفس نظارت کند، در حالی که یک جفت اضافی از پورت‌ها در ستون فقرات می‌تواند در صورت نیاز به دستگاه نوار قلب متصل شوند.بالای سینه یک دیسک پلاستیکی قرار دارد که دارای باتری، واحد بلوتوث و شتاب سنج و ژیروسکوپ است.

هدفون ترجمه همزمان 37 زبانه
یک هدفون مترجم بی‌سیم فوق‌العاده در نمایشگاه CES معرفی شد که قابلیت ترجمه همزمان را به 37 زبان زنده دنیا دارد.هدفون‌های "Clik +" محصول شرکت "Mymanu" از یک اپلیکیشن برای ترجمه استفاده می‌کند. این وسیله در نمایشگاه با موفقیت آزمایش شد.

تماشای همزمان چند فیلم در یک نمایشگر
"میراویز"(MirraViz) شرکتی است که بیرون شهر فریمانت کالیفرنیا قرار دارد و تخصص آن در تولید نوع بسیار خاصی از نمایشگر پروژکتوری است که امکان تماشای ویدئوهای گوناگون را به طور همزمان فراهم می‌سازد.دیدن ویدئوهای گوناگون به معنای تماشای "تصویر در تصویر" نیست بلکه آنچه می‌بینید به محل نشستن شما بستگی دارد.به لحاظ تئوری نمایشگر شرکت "میراویز" به کارت‌های بازی دارای تصاویر ترکیبی دوران کودکی مان شبیه است.تفاوت این نمایشگر با نمایشگرهای دیگر اینست که وجود میلیون‌ها عنصر تصویری در پنل این نمایشگر به این معنی است که در تعداد ویدئوهایی که می‌توان به طور همزمان در آن نمایش داد، هیچ محدودیتی وجود ندارد. در نهایت، تعداد تصاویر به تعداد پروژکتورهایی که می‌توانید در اطراف پنل جا دهید، بستگی دارد.

اولین تاکسی پرنده به پرواز درآمد
"ولوکوپتر"(Volocopter) نام اولین تاکسی پرنده دنیا با 18 ملخه، ساخت اینتل است که روی صحنه نمایشگاه CES به پرواز درآمد.این تاکسی پرنده آزمایش‌های پروازی با سرنشین را در آلمان و آزمایش‌های بدون سرنشین را بر فراز دوبی، شهری که امیدوار است تا در آینده نزدیک صاحب سیستم تاکسی پرنده خودران شود، انجام داده است.
مدیرعامل اینتل فاش کرد که "ولوکوپتر" ماه گذشته در آزمایش پروازی در آلمان، اولین مسافر خود را جابجا کرده است.

تحقق رویای "خانه هوشمند" تا سال 2020
سامسونگ اپلیکیشینی موسوم به "SmartThings" ارائه کرده است که بسیاری از وسایل هوشمند خانه را توسط دستیار هوشمند صوتی "بیکسبی" به هم متصل می‌کند.از این پس حیطه کاری "بیکسبی" پیشرفت بسیاری می‌کند و به جای اینکه تنها در گوشی‌های هوشمند این شرکت فعالیت کند، در همه دستگاه‌های هوشمند از تلویزیون گرفته تا یخچال و فریزر فعالیت خواهد کرد و به دستورات صوتی پاسخ خواهند داد و درخواست‌های شما را حتی قبل از اینکه چیزی بخواهید، می‌فهمد.برنامه "SmartThings" سامسونگ، که بسیاری از برنامه‌های اینترنت اشیا(IoT) را به یک پلتفرم متصل می‌کند، به زودی در بهار امسال راه‌اندازی می‌شود. این سیستم همچنین شامل اتصال با سیستم هوشمند اتومبیل "هارمن"، پیوستن به ماشین هوشمند و خانه هوشمند است.

معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه 1 ترابایتی دنیا
شرکت "سن‌دیسک" از نمونه اولیه کوچکترین حافظه یک ترابایتی دنیا با قابلیت سازگاری با پورت USB-C رونمایی کرد.
قاب موبایلی که یک "پهپاد سلفی" است
"سلفلی" یک پهپاد است که درون قاب موبایل قرار گرفته و دارای یک دوربین است که می‌توان آن را با جدا کردن از موبایل به پرواز درآورد تا با استفاده از چندین سنسور شرکت "سونی" با سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند و پخش زنده انجام دهد و با کیفیت 1080p عکس‌برداری کند.این قاب کمی کمتر از نیم اینچ ضخامت دارد و با دستگاه‌های اپل و اندرویدی جدید سازگاری دارد."سلفلی" در بهار 2018 با قیمت 130 دلار و یک پایه شارژ جداگانه به قیمت 30 دلار در دسترس خواهد بود.

دستیار هوشمندی که کالری غذا را می‌شمرد
شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 از افزودن ویژگی جدید به دستیار هوشمند دستگاه‌های خود موسوم به "بیکسبی" خبر داد که غذاها را می‌شناسد و کالری موجود در آنها را حساب می‌کند.سامسونگ اعلام کرد که می‌خواهد دستیار مجازی خود را بر روی تقریبا همه محصولاتی که می سازد، نصب کند.این سیستم همچنین داده‌های غذایی را در پروفایل شخصی کاربر در اپلیکیشن "سلامت سامسونگ"( Samsung Health) برای کمک به مردم در محاسبه و نظارت بر کالری‌هایی که دریافت می‌کنند و می‌سوزانند، ذخیره می‌کند.

گوشی هوشمندی که ویدیو پروژکتور دارد
شرکت WMS در جریان نمایشگاه فناوری CES ۲۰۱۸ از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد که مجهز به ویدیو پروژکتور داخلی بوده و می تواند با استفاده از آن ویدیو و تصاویر را پخش کند.ویدیو پروژکتور درونی این گوشی هوشمند توانایی پخش تصاویر در کیفیت ۷۲۰p را در حداکثر اندازه ۱۰۰ اینچ فراهم می‌کند.نکته حائز اهمیت این گوشی هوشمند جایگذاری مناسب این ویدیو پروژکتور است به گونه ای هرگز چنین بخشی در گوشی قابل مشاهده نیست و بسیار ناملموس ساخته شده است.