کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازتاب خارجي رفع فیلتر تلگرام

24 دی 1396 ساعت 10:15

گروه اقتصادی: واشنگتن پست نوشت: تلگرام با 40 میلیون کاربر فعال در ایران مجددا هم روی اینترنت خانگی و هم موبایل در دسترس عموم قرار گرفت.


به گزارش خبرآنلاین، رسانه‌های خارجی که نسبت به فیلترشدن اپلیکیشن پاول دوروف حساسیت نشان داده بودند، خبر از رفع فیلتر آن دادند از جمله واشنگتن پست که از رفع فیلتر تلگرام پس از گذشت 2 هفته از ناآرامی‌ها نوشت. به نوشته این رسانه مقامات ایران به دلیل توسعه ناآرامی توسط تلگرام دستور فیلتر آن را صادر کرده بودند.خبرنگار آسوشیتدپرس پس از گفت و گو با کاربران ایرانی در شهرهای شیراز، اصفهان، بندرعباس، رشت و ارومیه این خبر را تایید کرد.
به نوشته واشنگتن پست هفته گذشته اینستاگرام رفع فیلتر شده بود اما تلگرام همچنان از دسترس خارج بود.اما بر خلاف پوشش خبری وسیع درباره فیلتر تلگرام توسط رسانه‌های خارجی، خبر رفع فیلتر چندان بازتاب وسیع نداشت.دیلی میل، رسانه زردنویس انگلیسی نیز نوشت: دسترسی 40 میلیون کاربر ایرانی تلگرام دوباره از سر گرفته شد.سی‌بی‌سی کانادا نیز به نقل از ایرنا نوشت: منابع آگاه تایید کردند که تلگرام رفع فیلتر شده است. به نوشته این رسانه، بسیاری از ایرانیان پس از فیلتر شدن تلگرام با استفاده وی پی ان و ابزار فیلترشکن، محدودیت دسترسی به تلگرام را دور زدند. مقامات ایرانی نیز تایید کردند که صدها هزار شغل به دلیل این محدودیت، به خطر افتاده است.ای بی سی نیوز و رویترز نیز نوشتند: با کاهش ناآرامی‌ها در ایران تلگرام رفع فیلتر شد.


کد مطلب: 142004

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/142004/بازتاب-خارجي-رفع-فیلتر-تلگرام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir