به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۱۴۲۰۱
گزارش سایت اینترنتی از مردی که فوتبال ایران را از تاریکی خارج کرد

دایی، تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ ایران

گروه ورزشی: یک پایگاه اینترنتی از سرمربی کنونی تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یکی از اسطوره‌های فوتبال جهان نام برد.
دایی، تاثیرگذارترین بازیکن تاریخ ایران
سایت اسپورتس‌‌کیدا گزارشی از مهاجم، کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی ایران منتشرکرد. این سایت در ابتدا عنوان کرد فوتبال در سا‌ل‌های اخیر به طور خیره‌کننده‌ای جهش داشته و پیشرفت کرده که همین امر باعث تسخیر بازار‌های جدید شده و در سایه مشارکت و افزایش همکاری‌های باشگاه‌ها، حتی بازیکنان کم نام و نشانی به چهره‌های معروف در سطح جهان بدل شده اند. برخلاف سال‌های دور که بازیکنان در گمنامی به سر می‌بردند، اکنون بازیکنان در نقاط مختلف جهان می‌توانند با داشتن عزم و اراده‌ای قوی از موانع سخت عبور کرده تا خود را بیش از پیش در سطح بین‌المللی مطرح کرده تا جایی که حتی به اسطوره‌‌ها تبدیل شوند. در ادامه این گزارش عنوان شده علی دایی، یکی از همین چهر‌ه‌ها است. او کسی است که مدرک مهندسی از دانشگاه اخذ کرده و کار خود را به عنوان بازیکن از تیم شهر زادگاه خویش آغاز کرده و تا آنجا پیش رفته که برای بزرگترین تیم‌های آلمانی بازی کرد و سرانجام کسوت مربیگری به تن کرد و مسئولیت هدایت تیم را پذیرفت. این سایت در ادامه عنوان می‌کند؛ علی دایی بی‌شک تاثیرگذارترین بازیکن در فوتبال ایران بوده ضمن آنکه به تنهایی فوتبال ایران را از تاریکی خارج کرد.

*شروع بازی برای تیم شهر زادگاه

در بخشی دیگر از این گزارش در مورد گذشته دایی چنین گزارش شده است: دایی ابتدا برای تیم شهر خود یعنی «استقلال اردبیل» بازی کرد و بعد به باشگاه تاکسی‌رانی رفت. در تهران او سپس یک تیم دیگر به اسم بانک تجارت را برای بازی انتخاب کرد و در سال‌های پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، او قابلیت های خود را مطرح کرد. او ۱۹ روز پس از آنکه برای نخستین مرتبه به تیم ملی ایران دعوت شد، توانست اولین گل ملی خود را در اولین بازی ملی به ثمر رساند و پس از آن هیچگاه دست از گلزنی در رده باشگاهی و ملی برنداشت. این سایت در بخش پایانی همچنین عنوان کرد:‌دایی تا جایی پیش رفت که ۱۰۹ گل در ۱۴۸ بازی ملی برای ایران به ثمر رساند. او رکورد بیشترین تعداد گل زده ملی را که در گذشته در دست فرانس پوشکاش مجاری بود، شکست. این رکورد او وقتی دانسته شود که زمان نخستین دعوت‌اش به تیم ملی ۲۴ سال داشت، ارزشمند‌تر می‌شود.او اکنون تنها بازیکن جهان است که بیش از صد گل ملی به ثمر رسانده است.

سایت مذکور همچنین گل‌های که دایی در زمان دوران جوانی به ثمر رساند،‌ را اینگونه تفکیک کرده است:

دیدارهای دوستانه:‌ ۲۹ بازی، ۱۳ گل زده
دیدارهای مقدماتی جام‌ جهانی: ۵۱ بازی، ۳۶ گل زده
دیدارهای جام جهانی: ۵ بازی، بدون گل زده
دیدارهای جام ملت‌‌های آسیا: ۱۶ بازی، ۱۴ گل زده
دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا: ۱۸ بازی، ۲۳ گل زده
دیدارهای بازی‌های آسیایی: ۹ بازی، ۹ گل زده
دیدارهای غرب آسیا:‌۴ بازی ،‌۵ گل زده
تورنمنت‌های دیگر:‌۱۷ بازی، ۹ گل زده

مجموع: ۱۴۹ بازی ملی با ۱۰۹ گل زده

۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۱۹:۴۳
دایی افتخار ایرانه
یه ذره فقط تنده :دی (100980)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۴۲
یک ذره به وجدانت مراجعه کن
بعد هم حیا کن (101159)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۵۴
دایی اسطوره ما نیست ...

فقط علی کریمی ....... (101032)
مرتضی عب
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۳۸
در تمام کشورها از شخصیتهایی که به کشورشان نام آور بوده اند،تقدیر وتشکر میشود ولی متاسفانه درکشور مااز افرادی همچون دایی تشکر که نمیشود،بلکه در برنامه هایی همچون خنده بازار مسخره میشوند....واقعا ملتی قدر نشناس هستیم (101060)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۵۸
خنده بازار هم زیادی هست برای ایشون! (101073)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۱:۵۹
شما از کجا میدونی با شخصیتهایی مثل کلینزمن ، بکن باور ، پله و....... شوخی نمیشود . یکی از مشکلات ما جهل به مسائل است که انهم به خاطر نداشتن ارتباط با کشورهای دیگست که باعث خیلی از سوء تفاهمات میشود . نمونش هم اینکه قطبی به یک داور یا کمک داور گفت crazy که اصلا معنی بدی نمیده و همه شهیدش کردند . (101075)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۲۳:۵۴
شاید اقای دایی همانند بسیاری از ورزشکاران دیگر تا حدی موفق بوده باشند، اما بدلیل روابط خاص خارج از متن و حواشی های خود ساخته این قشر، هیچگاه این محبوبیت ها ماندگار نیستند... دوست داریم کسانی را به عنوان اسطوره دوست داشته باشیم و به انها تکیه کنیم... ولی گاهی حرف ها و حرکاتی از انها سر میزند که در شان یک الگو نیست... (101139)
معراج عسکری
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۰۲
دایی یه دونس کسی که خدا هم دوسش داره اینو تاریخ انتقادات بش میگه که تو اوج انتقادات خبر خوبی دربارش رو خبرگزاریها و رسانه ها میاد (101144)
Sajjad
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۴۲
من همشهری داییم.. . اما از وقتی که عکسش با آقا زنجانی بیرون اومد ..
دلخورم ازش (101158)
اهر
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۰:۵۷
البته آقای دایی به نظر آن سایت تاثیرگذارترین است پوشکاش مجاری در اروپا و در جام جهانی و به کشورهای معتبر دنیا (آلمان ، ایتلیا ، هلند ، بزیل و ... ) گل زده است ، اگر بخواهیم جوانمردانه قضاوت کنیم دایی بیشتر گلهایش را به نپال و مالدیو و ... زده ، اگر گلزن قهاری بود در دو دوره جام جهانی که حضور داشت گل می زد در شش بازی حتی یک گل هم نزد . (101170)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۱:۲۰
باید بهش افتخار کرد. قدر بهترین هامون رو بدونیم (101180)
MAX
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۳:۰۷
VERY NICE (101216)
ناصر-ر
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۰۴:۲۷
دایی از افتخارات فوتبال ایران و آسیاست در این شکی نیست ،این را فراموش نکنیم ملتی که به قهرمانان و افتخارآفرینان خود در تمامی زمینه ها ارزش قائل نباشد و از آن قدردانی ننماید در نهایت محکوم به شکست است چرا که دیگر انگیزه ای برای افراد آن جامعه برای افتخارآفرینی باقی نمی ماند، پس هر کس به نوبه خود باید به قهرمانان احترام بگذارد که دایی یکی از آنان است. (101239)