به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۴۲۱۰۲

کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد

گروه فناوری: دیجی کالامگ - خشایار شاهسون: در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸، شرکت کیا با دومین نماینده‌ی خود بین علاقمندان و خبرنگاران حاضر شد. این خودرو مدل ۲۰۱۹ کیا سراتو با طراحی استینگر (Stinger Tinged) است.
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد

کیا ابتدا با شاسی‌بلند تمام عیار خود یعنی کیا تلوراید در نمایشگاه دیترویت حاضر شد. حالا نوبت به محصول پرطرفدار این شرکت کره‌ای یعنی سراتو می‌رسد. کیا سراتو در بازار ایران و بسیاری از کشورها با نام کیا فورته در بازار آمریکا و K3 در کره‌ی جنوبی به فروش می‌رود.

سراتو یک محصول تقریبا جدید از شرکت خودروسازی کیا است که اولین نسل آن در سال ۲۰۰۸ تولید شد. این همان نسلی است که امروز سایپا به عنوان سراتو سایپایی در آپشن و قیمت‌های مختلف به بازار ایران عرضه می‌کند. دومین نسل سراتو یا همان کیا فورته از سال ۲۰۱۲ جایگزین نسل اول شد. این خودرو با تغییرات رادیکالی همراه بوده تا شاهد چهره‌ی مدرن و پخته‌تری نسبت به نسل قبلی باشیم. حالا در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت، کیا با جدیدترین مدل سراتو در مراسم حاضر شده است.
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد 
 

در نمای جلو شاهد قرار گرفتن چراغ‌های زاویه‌دار و نسبتا کشیده به سمت جلوپنجره‌ی باریک هستیم. زیر چراغ‌های اصلی، چراغ‌های مه‌شکن قرار دارد تا با دریچه هوای سپر هماهنگی مثال‌زدنی را برای فورته مهیا کرده باشد. نمای پشتی سراتو به چراغ‌های چهارگوش کشیده و متصل به هم مزین شده تا یادآور زبان طراحی بعضی از ماشین‌های ژاپنی برای متشریان باشد. کیا از چراغ‌های تمام LED در محصول خود استفاده کرده است. هم‌چنین در کابین شاهد قرار گرفتن یک صفحه نمایش ۸ اینچ مجهز به سیستم اینفوتینمنت هستیم تا کاربران بتوانند از طریق اندروید اتو یا کارپلی به مالتی مدیای سراتو وصل شوند.
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد 
 
کیا سراتو ۲۰۱۹ رسما رونمایی شد 
 
برخلاف مدل فعلی کیا سراتو که به یک گیربکس ۶ سرعته‌ی خودکار مجهز شده، سراتو مدل ۲۰۱۹ از یک جعبه‌دنده‌ی جدید CVT بهره می‌برد. کیا در این محصول خود از یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر استفاده کرده تا بتواند حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتون‌متر را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. طول سراتو جدید نسبت به مدل قبلی، ۸۱ میلی‌متر زیادتر شده تا جا پای سرنشینان و صندوق عقب کمی بیشتر شود.