کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زیباکلام: فعلا دزدنبودن کفایت می‌کند!

27 دی 1396 ساعت 2:03


‍ گروه سیاسی: صادق زیباکلام  درباره افشاگری اخیر محمدعلی نجفی در مورد حجم وسیع تخلفات صورت گرفته در دوره شهرداری قالیباف گفت:  یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، معضلات و بدبختی‌های جمهوری اسلامی ایران این است که در آن پاسخگویی وجود ندارد و این تنها در خصوص آقای قالیباف صدق نمی‌کند.

وی در گفتگو با سایت رویداد۲۴به تعدادی از ویژگی‌های شهردار سابق اشاره کرد و گفت: 12 سال پیش که محمدباقر قالیباف به‌عنوان شهردار تهران وارد ساختمان بهشت شد، پرسنل آن نزدیک به 35 هزار نفر بود این رقم پس از تحویل شهرداری تهران به محمدعلی نجفی نزدیک به 80 هزار نفر شد که در ماه‌های آخر با آن‌ها قرارداد رسمی نوشتند تا کنار گذاشته نشوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: قالیباف نزدیک به سه یا چهار هزار نفر را به‌عنوان مبلغ مذهبی یا مداح به استخدام مترو درآورد که در ایستگاه‌ها مسائل شرعی را برای مردم توضیح دهند. این در حالی است که اگر کسی با مترو یک‌بار مسافرت کرده باشد، به‌خوبی می‌داند مترو سواران به دلیل ازدحام تنها به فکر فرار از آن هستند، بنابراین آخرین جایی که نیاز به تبلیغ دینی در آن حس می‌شود، مترو است.

زیباکلام در این رابطه تأکید کرد: زمانی که قالیباف به شهرداری وارد شد میزان بدهی آن کم بود، اما پس از خروج او نزدیک به 75 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همچنین لیست حقوقی شهرداری تهران ماهیانه 550 میلیارد تومان است، درحالی‌که برای بودجه سالیانه محیط‌زیست کشور حدود 300 میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود. شهرداری تهران حتی میلیاردها تومان از بودجه شهر تهران را صرف راهپیمایی اربعین کرده است.

وی در این خصوص یادآور شد: مشکل اساسی این است که بخش‌های انتصابی نظام به‌هیچ‌وجه پاسخگو نیستند و تنها پاسخگویی در بخش انتخابی وجود دارد. به عبارتی دیگر آقای قالیباف به این دلیل موفق شد این کارها را انجام دهد که انتصاب شورایی بود که اعضای آن با 70 یا 80 یا 100 هزار رأی به آن ورود پیداکرده بودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: آقای قالیباف، مهندس چمران یا اعضای شورای شهر در این رابطه مقصر نیستند، بلکه تقصیر به گردن افرادی مانند زیباکلام‌ها است که در انتخابات شرکت نکردند و شورای شهر را تقدیم اصولگراهایی کردند که کمترین فایده را داشتند. امروز به‌جرات می‌توان گفت مهم‌ترین وجه مثبت شرکت در انتخابات اردیبهشت‌ماه این بود که متوجه شدیم چه فجایعی درنتیجه مدیریت اصولگراها بر شهرداری و شورای شهر وارد آمده است؛ بنابراین مادام که پاسخگویی در جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد این مسئله به تکرار درخواهد آمد.

زیباکلام دراین‌باره که اکنون‌که افراد انتخاب‌شده بارأی مردم بر سرکار آمدند، زمان رسیدگی قانونی کارهای افرادی که در پشت نقاب انقلابی گری و ارزشی بودن پنهان‌شده بودند، فرانرسیده، تأکید کرد: قطعاً زمان این مسئله فرارسیده است، اما رسیدگی‌کننده باید مجلس باشد که متأسفانه شاهد هستیم شورای نگهبان با نظارت استصوابی اجازه نمی‌دهد افرادی که درد مردم و کشور را دارند وارد آن شوند و به‌صورت قطره‌چکانی تعدادی با این ویژگی را مجوز ورود به خانه ملت می‌دهد، بنابراین هیچ چاره‌ای جز تقویت بخش‌هایی از نظام که بارأی مردم تقویت می‌شوند را نداریم.

وی درباره نقش قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه نهاد انتصابی است که از آن هیچ انتظاری نمی‌توان داشت. زمانی که پلاسکو آتش گرفت در ابتدا قوه قضائیه مطرح کرد که مالکان ساختمان مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. چند ساعت بعد متوجه شد که بنیاد مستضعفان مالک است، دیگر هیچ اشاره‌ای به آن نکرد و در کل قضیه به فراموشی سپرده شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره که کسانی که با نقاب انقلابی‎گری و ارزشی جلو می‌روند، می‌توانند به‌نظام و اسلام ضربه وارد کنند، مطرح کرد: زمانی مردم برای رأی به انقلابی‌ها و ارزشی‌ها صف می‌بستند. لیستی به نام ائتلاف شکل‌گرفته بود که از حزب جمهوری اسلامی، روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، انجمن اسلامی دانشجویی و موتلفه و مردم هم به اعتبار اینکه آن‌ها متدین هستند که واقعاً هم بودند، رأی خود را به همین نام داخل صندوق می‌انداختند.

زیباکلام همچنین گفت: متأسفانه در ایرانِ امروز، به‌قدری فساد زیاد شده که دیگر انقلابی و ارزشی بودن ملاک تمایز مسوولان نیست و تنها دزد نبودن به‌عنوان یک ویژگی کفایت می‌کند. دلیل آن این است که کارنامه‌ مسوولان به شکلی است که هرروز خبرهای خوبی از آن به بیرون درز پیدا نمی‌کند که این عامل خود سبب ریزش اعتماد عمومی از دین و مذهب و نظام می‌شود.


کد مطلب: 142110

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/142110/زیباکلام-فعلا-دزدنبودن-کفایت-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir