کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كيهان از ارتباط ظريف با جرج سورس خبر داد

10 مرداد 1392 ساعت 8:30

گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه كيهان به نقل از رجانیوز نوشت: در حالی که روسای فراکسیون‌های اصولگرایان و رهروان مجلس توافق کردند اعضای این فراکسیون‌ها به وزرای حامی فتنه و حاشیه‌دار رای ندهند با این حال زمزمه‌هایی مبنی بر حضور برخی افراد مسئله‌دار شنیده می‌شود.


بر اساس این گزارش محمدجواد ظریف در دولت سازندگی به مدت ۱۰ سال معاون وزیر خارجه بود و سپس مجددا به نیویورک برگشت و سفیر ایران در سازمان ملل شد و از همان زمان حلقه نیویورکی‌ها مصطلح شد. در این گزارش آمده است، برنامه‌ریزی سفر خاتمی به آمریکا یک سال پس از پایان ریاست‌جمهوری وی و همچنین حضور رئیس‌جمهور اسبق ایران در مهمانی جورج سوروس در جریان این سفر از دیگر اقداماتی بود که ظریف و دوستانش انجام داده‌اند.

كيهان در ادامه نوشته است: جنجالی‌ترین اتفاق در سفر خاتمی به نیویورک دیدار او با جرج سوروس بود. کیان تاجبخش از جمله افرادی است که در این دیدار حضور داشته است.این گزارش می‌افزاید: برخی مقامات درباره آن دیدار گفته بودند که سوروس در همین هفته و در یک مراسم خصوصی صرف شام در بوستون، درباره معامله بزرگ (هسته‌ای) با محمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق ایران گفت‌وگو کرد. یک ایرانی که در آن مراسم شام حضور داشت، گفت: خاتمی به ما گفت که آمریکا باید مذاکره با ایران را آغاز کند. او افزود که ایران مسلما خواهان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، اما نه به عنوان یک پیش‌شرط برای مذاکرات است.

به نوشته كيهان، یک دیپلمات غربی که با ظریف تعاملاتی داشته گفت: «ظریف آمریکا را به خوبی‌ می‌شناسد به رغم تمام سرخوردگی‌های مربوط به گذشته، کسی است که هنوز فردی شناخته شده (مورد اعتماد) در واشنگتن است.» همچنین دنیس راس، دیپلمات صهیونیست آمریکایی که در دولت اوباما نیز تا سال ۲۰۱۱ به عنوان مشاور امور خاورمیانه کار می‌کرد می‌گوید: ظریف پیش از این نشان داده است که مصمم به برقراری رابطه با غرب است. انتخاب او نشانه علاقه به برقراری رابطه با غرب است. هر چند که این انتخاب زمانی به صورت واقعی معنی‌دار می‌شود که ایران در رویکرد هسته‌ای تغییری ایجاد کند.


کد مطلب: 14215

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14215/كيهان-ارتباط-ظريف-جرج-سورس-خبر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir