به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۴۲۲۵۲
در لایحه بودجه سال۹۷ بودجه شورای‌ نگهبان ۱۰۵ میلیارد تومان است

كدخدایی:‌بودجه شورای‌ نگهبان خیلی کمتر از پول توجیبی برخی از مسئولان است!

گروه سیاسی: در حالیكه در لایحه بودجه سال۹۷ بودجه شورای‌ نگهبان ۱۰۵ میلیارد تومان است، عباسعلی کدخدایی،سخنگوی این شورا مدعی شد: کل بودجه شورای‌نگهبان خیلی کمتر از پول توجیبی برخی از مسئولان است!
سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: آقایان باید با انصاف این موضوع را نگاه کنند، بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی برخی مسئولین کمتر است.
عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورتی که مجلس در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت تغییرات زیادی را به وجود آورد، شورای نگهبان نسبت به آن ایراد می‌گیرد یا خیر؟ گفت: اگر تغییرات در حد متعارف باشد شورای نگهبان ایرادی نمی‌گیرد ولی اگر خارج از آن باشد ایراد خواهیم گرفت. خبرنگاری از سخنگوی شورای نگهبان پرسید برخی رسانه‌ها سخنانی مبنی بر چند برابر شدن بودجه شورای نگهبان عنوان می‌کنند و از این موضوع انتقاد می‌کنند، در این باره توضیح دهید که خدایی گفت: بودجه شورای نگهبان مانند بودجه هر دستگاهی در لایحه بودجه پیش‌بینی و در مجلس تصویب می‌شود و توسط دیوان محاسبات بازبینی می‌شود. البته چند دیوان محاسبات بالقوه در شورای نگهبان داریم در واقع برخی علما در هزینه‌های شورای نگهبان ورود و نظارت می‌کنند اما در خصوص بودجه شورای نگهبان باید گفت بودجه سال 96 تا سال 97، هفت درصد پیش‌بینی شده که افزایش پیدا کند. وی افزود: دوستان می‌دانند بودجه‌ای که تصویب می‌شود بخشی از آن تخصیص داده نمی‌شود و از آن میزان تخصیص داده شده مقداری پرداخت نمی‌شود، اما ما گلایه می‌کنیم چرا دوستان در برخی مسائل انصاف را رعایت نمی‌کنند. بی‌جهت یک فرد ضد انقلاب در بیرون حرف می‌زند و می‌بینیم دوستان تکرار می‌کنند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ردیف بودجه شورای نگهبان مانند مابقی سازمان‌ها در چند بخش خلاصه می‌شود، یکی پاسداری از احکام اسلام و همان موضوع نظارت بر قانون، بحث دیگر حوزه‌های انتخاباتی و امر نظارت که هر ساله این دو موضوع در خصوص بودجه مطرح است و در سال‌هایی که انتخابات داریم بودجه مربوط به برگزاری انتخابات در نظر گرفته می‌شود و بودجه مربوط به نظارت در انتخابات برای مثال انتخابات 96 جداگانه پرداخت می‌شود. برخی می‌گویند بودجه نظارت بر انتخابات یک رقم 50 میلیاردی است، اما امسال که انتخابات نداریم شورای نگهبان چرا باید بودجه آن را دریافت کند. امسال در خصوص این موضوع بودجه‌ای در نظر گرفته نشده چون شورای نگهبان قرار نیست انتخاباتی را برگزار کند.

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۲
همین که همه مجبور شده اند در باره بودجه نهاد متبوعشان توضیح دهند از برکات شفاف سازی دولت آقای روحانی است. این که بودجه نهادی از پول توجیبی کسی کمتر باشد به معنای آن نیست که بودجه آن نهاد زیاد نیست؛ بلکه به معنای آن است که آن پول توجیبی خیلی زیاد است. (357672)