به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۴۲۴۰۳

فوت زلزله‌زدگان بر اثر سرمازدگی

گروه جامعه: نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته چند نفر در مناطق زلزله زده به دلیل سرمازدگی فوت کردند.
شهاب نادری در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور خواستار رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای شد و گفت: قطعا با رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای فقیر، فقیرتر و غنی، غنی‌تر نخواهد شد. وی افزود: فریادهای ما نمایندگان مجلس حاصل واقعیات و مظلومیت زلزله زدگان استان کرمانشاه است چون بسیاری از مصوبات سفرها به این استان اجرایی نشده که درخواست ما ارائه دستورات لازم است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استمهال وام‌ها و اختصاص سهمیه کنکور برای زلزله زدگان گفت: لازم است هرچه سریع‌تر کانکس یا پول آن به مردم زلزله زده داده شود تا آنها در این شرایط و وضعیت سرما نباشند هرچند دیشب ما چند فرد فوتی از سرمازدگی داشتیم. نادری در تذکری دیگر گفت: سوال ما این است که چرا آقای نوبخت برای طرح بین‌المللی راه‌آهن تهران - بغداد ۶۰ میلیارد بودجه می‌گذارد اما برای طرح ساری - رشت تنها ۱۵۰ میلیارد بودجه اختصاص داده می‌شود حال که این طرح ملی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در قالب بودجه به سیاست‌های توازن‌بخشی دولت هرگونه تبعیضی جبران شود، افزود: پرداختی مستمری رزمندگان معسر به صورت ناکافی است که باعث نارضایتی شده، آن هم برای کسانی که مرزنگهدار بودند و اکنون ناتوان شده‌اند البته که آنها الگوی مقاومت هستند. نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حل مشکل گلیم و گبه کرمانشاه به عزم ملی و جدی نیاز دارد، گفت: البته در همین باره رییس قوه قضاییه برای حل این مشکل سه جلسه برگزار کرد. انتظار ما این است، که حل مکتب گلیم و گبه در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گیرد تا تبدیل به مشکل امنیتی نشود. در این باره ۲۳ هزار نفر درگیر هستند.