کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتصاب رييس براي دانشگاهي كه هنوز مجوز نگرفته است!

افزایش چهار برابری عطاری‌های تهران!

11 مرداد 1392 ساعت 15:01

گروه جامعه: معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عطاری‌های پایتخت در مدت ۵ سال ۴ برابر شده است، از ضرورت ارائه آموزش به صاحبان عطاری‌ها خبر داد.


به گزارش بهارنيوز، اظهارات اين مقام مسئول در حاليست كه برخي از كارشناسان، علت اين امر (افزايش روز افزون عطاري‌ها) را ناشي از گراني و كاهش شديد قدرت خريد در تامين نيازهاي پزشكي و همچنين وضعيت نابسامان دارو در كشور قلمداد مي‌كنند. دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه عطاری‌های پایتخت در مدت ۵ سال ۴ برابر شده است، از ضرورت ارائه آموزش به صاحبان عطاری‌ها خبر داد و اظهارداشت: در سال ۸۶ فقط ۷۰۰ عطاری در تهران وجود داشت ولی براساس آمارها در حال حاضر بیش از ۳ هزار عطاری فقط در تهران راه انداری شده است. وی در پاسخ به این پرسش که تعداد عطاری‌های موجود در کشور چه تعداد است، بیان داشت: اطلاعی از تعداد کل عطاری موجود در کشور را نداریم زیرا مسئول ارائه مجوز برای راه‌اندازی عطاری با ما نیست. خدادوست در زمینه چگونگی تاسیس دانشگاه طب سنتی نیز تصریح کرد: موافقت ارائه مجوز برای تاسیس این دانشگاه صورت پذیرفته است و وزیر بهداشت نیز رئیس این دانشگاه را منصوب کرده است تا وی بتواند برای راه اندازی نخستین دانشگاه طب سنتی ایران اقدام کند!
اظهارات عجيب اين مقام مسئول، حاوي اين واقعيت است كه وزير بهداشت، براي دانشگاهي كه هنوز حتي مجوز آن صادر نشده رييس تعيين كرده كه در نوع خود جالب است!

خدادوست در تشریح چگونگی ارائه خدمات توسط پزشکان عمومی در حوزه طب سنتی با متخصصان طب سنتی نیز خاطرنشان کرد: برای همه این گروه‌ها تعاریف جداگانه‌ای صورت پذیرفته است مبنی بر اینکه یک پزشک عمومی که این دوره‌ها را گذرانیده چقدر و به چه صورت در حوزه طب سنتی اقدام کند و متخصصان طب سنتی نیز ارائه خدمات آنان کاملاً روشن است و برای ما مهم این است بستر ارائه خدمات حوزه سلامت به خصوص در قشر پزشکان عمومی از نظر دانش طب سنتی افزایش یابد زیرا این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت مردم و بیماران داشته باشد.


کد مطلب: 14251

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14251/افزایش-چهار-برابری-عطاری-های-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir