به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۱۴۲۵۴
مردم پاسخ خوبی به گروه‌های انحصارطلب داخلی داده‌اند

عارف: در کابینه نيستم اما به دولت روحانی کمک می‌کنم

گروه سياسي: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش اظهارات گروهی که قبل از آغاز به کابینه دولت یازدهم، بعضی اعضای آن را متهم به مسائل مختلف می‌کنند، مانند اتهاماتی که به وزیر علوم پیشنهادی دولت آینده زده شده است، گفت: اینگونه رفتارها، بداخلاقی‌هایی است که مردم به آن جواب داده‌اند.حضور مردم و پیامی که مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اینگونه اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است و باید امروز اجازه بدهیم تا دولت جدید براساس سیاست‌های خود تشکیل شود و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.
عارف: در کابینه نيستم اما به دولت روحانی کمک می‌کنم
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی امید، دكتر محمدرضا عارف که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این کابینه بسته شده است، اظهار کرد: آقای روحانی وزرای خود را انتخاب کرده است و کار از مرحله پیشنهاد گذشته است. وی درباره کابینه آقای روحانی با بیان اینکه انتخاب وزرا از اختیارات رئیس جمهور است، اظهار کرد: رئیس جمهور باید کابینه‌ای منسجم، ‌هماهنگ و قوی را معرفی کند که قطعا همین گونه خواهد بود. عارف در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب این کابینه فشارهایی که از سوی برخی از جناح‌ها وارد می‌شد؛ تاثیرگذار بوده است یا نه گفت: به صورت دقیق در جریان این مساله نیستم.

وی با بیان اینکه چندین مذاکره با آقای روحانی داشته‌ام، درباره نقش خود در دولت یازدهم گفت: انشاالله به وی کمک خواهم کرد اما در کابینه حضور ندارم. عارف در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات گروهی که قبل از آغاز به کابینه دولت یازدهم، بعضی اعضای آن را متهم به مسائل مختلف می‌کنند، مانند اتهاماتی که به وزیر علوم پیشنهادی دولت آینده زده شده است، گفت: اینگونه رفتارها، بداخلاقی‌هایی است که مردم به آن جواب داده‌اند.

به گفته وی، حضور مردم و پیامی که مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اینگونه اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است و باید امروز اجازه بدهیم تا دولت جدید براساس سیاست‌های خود تشکیل شود و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند. عارف همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا باید رییس جمهور با تمامی احزاب همکاری داشته باشد یا نه تصریح کرد: ‌وی رئیس جمهور کل کشور است و ما باید درقالب همه گروه‌ها و احزاب سیاسی در کنار یکدیگر رفاقت‌وار به کشور خدمت کنیم.

وی با مثبت تلقی کردن کابینه آقای روحانی تصریح کرد: ‌باید نگاه مثبتی به آینده داشت تا دولت قوی داشته باشیم. معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر ضرورت همکاری مردم و نخبگان با دولت روحانی گفت: همه باید دولت را کمک کنیم تا بتواند به مطالبات مردم و وعده‌هایی که داده است عمل کند. همواره مطالبات مردم منطقی بوده است منتها در این مطالبات باید به امکانات موجود توجه کرد، بدان معنا که
باید مثبت نگاه کنیم. باید به آینده امید داشت تا دولت منسجم قوی روی کار آید تا مشکلات را حل کند
با توجه به امکانات به مطالبات پاسخ داد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ارزیابی از مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: آنها می‌خواهند به ایران فشار وارد کنند ولی دنیا فهمیده است که ما تسلیم فشار نخواهیم شد.

عارف ادامه داد: امیدواریم با فضای خوب ایجاد شده، اثر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم تا آرامش در داخل کشور ایجاد شود و بعد از آن تلاش شود که تحریم‌ها از بین برود. وی در پاسخ به این پرسش که "آیا این کابینه را مثبت می‌بینید؟" اظهار کرد: باید مثبت نگاه کنیم. باید به آینده امید داشت تا دولت منسجم قوی روی کار آید تا مشکلات را حل کند. عارف در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط وی که در ماه‌های اخیر مطرح شده است، گفت: این کار تقریبا در حال انجام است. وقتی بنده خدمت اقشار مختلف می‌رسیدم و تشکیل حزب را مطرح می‌کردم همه آنها تشکیل این حزب را به عنوان یک مطالبه برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور می‌دانستند. در حال حاضر مشغول بررسی تاسیس حزب فراگیر هستیم و هر زمان که به جمع‌بندی برسیم آن را نهایی خواهیم کرد.

عارف در همین زمینه افزود: عجله‌ای برای تاسیس حزب نداریم و می‌خواهیم اگر حزبی تاسیس شد کاری ماندگار و تاثیرگذار باشد. نمی‌خواهیم با تاسیس حزب به تعداد احزابی که در کشور هستند اضافه شود. وی در پاسخ به این سوال که اگر شما حزب فراگیر را تشکیل دهید از وزرای دولت‌های قبلی و بخصوص دولت‌های نهم و دهم استفاده خواهید کرد، گفت: اگر قاعدتا حزبی تشکیل شود، افراد در آن عضو می‌شوند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی در آن عضو شود. از همه جریانها و نخبگان برای تشکیل این حزب استفاده می‌کنیم و از حضور وزرای دولت‌های قبلی نیز استقبال خواهیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی توسط محمود احمدی‌نژاد اشاره و تاکید کرد، بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد. وی همچنین درباره انگیزه برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت من هم شهروندی از ملت بزرگ ایران اسلامی هستم و مانند همه مردم وظیفه خود می دانم که انقلاب و مردم را در این روز بزرگ همراهی کنم. عارف افزود: وظیفه همه ماست که از آرمانهای اسلام،ایران و انقلابمان به خصوص درباره دفاع از ملت مظلوم فلسطین ادامه دهیم و به آنها برای احقاق حقوق از دست رفته شان کمک کنیم.

۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۳۴
فقط ریاست بر مجلس 10

امیدوارم با تشکیل جبهه قوی برای مبارزه انتخاباتی مجلس دهم آماده شن. (102173)
بچه آبادان
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۴۲
بر لبت هزار نغمه عشق در نگاهت هزار نور امید
در خزان زرد رنگ زمان نوبهار را داده‌ای تو نوید
چشم به دست تو دوخته وطن دستی که پینه ز خستگی دارد
دستت اگرچه خسته است اما هنوز توان همبستگی دارد
کشتی به موج افتاده وطن عارفا تو را ناخدا خواهد
برای سرودن شعر آزادی وطن تو را همصدا خواهد
به شب اگرچه جا ماندیم گرچه آسمان تاریک است
بگو دوباره به شب زدگان اندکی صبر سحر نزدیک است (102324)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۰۷
من هميشه قسمت آخر مصرع آخر مي شنيدم ، ولي تا حالا كاملشو نديده بودم مي شه بگيد اين شعر زيبا از كيه ؟ متشكرم. (102357)
رحیم
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۲۰
این شعر سروده رضا جلالی از شعرای کرمان است که در وصف محمدرضا عارف بیان شده. (102467)
رحیم
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۲۴
ضمناً اگه اشتباه نکنم اون قسمت آخرش که میگه اندکی صبر سحر نزدیک است، وام گرفته شده از یکی از اشعار سهراب سپهری باشه (102469)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۵۲
این شعر رو آقای رضا جلالی شاعر جوان کرمانی برای دکتر عارف سرودن ولی اون قسمتی رو که شما بهش اشاره کردید(اندکی صبر سحر نزدیک است ) تضمینی از شعر سهراب سپهری است که خیلی از شاعران دیگه هم اون رو تضمین کردند (102487)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۳:۵۱
رضا جلالی...شاعر جوان کرمانی. (102586)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۰۰
وزیر معدن و گردشگردی فقط :) (102454)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۴۳
اگه رد صلاحیت نشه!! (102483)
صابر
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۴۱
فک کنید عارف دانشگاه شریفو ول کنه بره دانشگاه احمدی نژاد تدریس کنه! (102183)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۳۱
واي پشتم لرزيد تورو خدا اين حرفها چيه ميزنيد؟ (102315)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۴۴
شاید خیلی از ماها دوست داشته باشیم اقای دکتر عارف معاون اول بشه اما عقل و منطق می گه اقای عارف حزب تشکیل بده و برای ریاست مجلس تلاش کنه
دکتر عارف دوست داریم
زنده باد اصلاحتا (102185)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۰:۱۸
هدف خاتمی و عارف و بقیه ماها که به روحانی رای دادند مقام نبود که حل مشکلات مردمه، پول یه دوره درمان هرسپتن که در بعضی سرطانها مصرف داره با شاهکارهای احمدی نژاد مدتهاست 200 میلیون تومان شده! مملکت تحریمه و جنگ طلبآن اسراییل و آمریکا و حتی همین عربستان 24 ساعته دارن دنیا و اوباما رو تحریک به حمله به ایران میکنن، اینایی که هنوز روحانی نیومده منفی بافی میکنن یا متوجه وضع خطرناک مردم و مملکت نیستن ویا شایدم از همون گروهای تندرویی باشن که به دروغ خودشون طرفدار عارف جا میزنن تا روحانی رو خراب کنن، مطمئن باشید اگه جلیلی برنده شده بود الان دلار حدود 5000 تومان بود و نتانیاهو و جنگ طلبها کارشون آسون شده بود (102427)
ارین
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۵۱
اصلاحات به پیش برای مجلس اینده، درود بر عارف، ما پیروزیم و بیشمار (102195)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۶:۵۹
جدا عاشقش شدم
مرد با تدبیر به ایشان میگویند
فقط پیام ایشان را درباره روز قدس که ٢ روز پیش صادر شد بخونید و تفاوت ایشان را با آقای خاتمی متوجه شوید (102211)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۸:۲۹
ایشان هیچ تفاوتی با سید محبوب ما ندارد هر دو محبوب دل ها هستند تفرقه ننداز
زنده باد خاتمی
درود بر عارف
همه و همه از روحانی حمایت می کنیم (102312)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۱۳
هزاران مثبت به نظر شما. خاتمي محبوب دل همه اصلاح طلباست و با اين كارا از دل ما نمي ره. (102366)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۱۲
جالبه شما قبلا نظرات به شدت مخالف و افراطي مي داديد ، الان داريد عين منافق عمل مي كنيد يعني از در دوستي مياين و تعريف مي كنيد از عارف و بعدش خاتمي خراب مي كنيد ( هم در اين نظرتون معلومه هم در نظري كه چند تا پايين تر داديد) ، ولي بدونيد كه خاتمي ي دونس و با كاراي شما از دل اصلاح طلبا نمي ره ، بجاي اين كارا بريد دلايل شكست انتخاباتيتونو تحليل كنيد. (102364)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۵۲
چه جالب
یعنی اگر هر کی استرالیا پیغام بده من هستم و منافقم و دورو یعنی همیشه نسبت به همه مثل اینجوری قضاوت میکنید
یک جوری حرف بزن که با منطق جور دربیاد
پاشو بیا اینجا ببین چقدر ایرانی مثل شما اینجا ریخته
یادت باشه منافق انیست که برای دفاع از خود دیگران را محکوم میکند
در ضمن بنده با ارادتی که نسبت به آقای دکتر روحانی از قبل داشته ام و با توجه به خط فکری معتدل ایشان امیدوارم ایشان مرا جزو یکی از دوستداران خود قبول نمایند و به این ارادت افتخار مینمایم
لذا شکستی در کار نمیبینم (102410)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۰:۲۶
من چندين ماهه كه اين سايتو و اخباراشو دنبال مي كنم و فقط يك نفر از استراليا بود چون خط فكريش ثابت بود در تمام نظراتش ، ولي ي مدتي هست كه اون فرد با اون خط فكري تبديل شده به كسي كه مي خواد تفرقه بين اصلاح طلبا بندازه .
البته با اين جوابتون كه فرموديد چقد ايراني "ريخته" نشون مي ده شما همون فرد هستيد ، مي تونستيد از كلمات مودبانه تري مثل ايراني هاي ديگري " زندگي مي كنند" استفاده كنيد. مگر اينكه نگاه شما به انسان ها اين باشه كه اونا "ريختن " . (102436)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۰:۲۸
ايراني مثل شما اينجا "ريخته" ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! (102437)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۲۴
بله دقیقا و عامدانه از این کلمه استفاده نمودم, اگر امکانش بود و میآمدید اینجا و میدید که این هموطنان عزیز با آبروی من و شما به عنوان یک ایرانی چه میکنند شما هم همین حس را نسبت به آنان پیدا میکردید
دوست عزیز
حیف که همه چیز سیاسی شده و دروغ کم کم به سلول های ما در حال نفوذ ورخنه است, اگر میآمدید اینجا و رفتار های هموطنان پناهنده را میدیدید آنوقت شرمتان میامد از خودتان
لازم است که متذکر شوم غالب افرادی که اینجا آمده اند در ایران از مشکلی خاصی رنج نمیبردند و فقط بواسطه اینکه دوست و یا هم محله ای آنها آمده آنها هم آمده اند (102468)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۲:۱۴
منظور ایشان احمد خاتمی است نه سید بزرگوارمان کمی دقت کنید. (102568)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۱۴
آقا يا خانم محترم ، بهتر يادآوري شه براتون كه آقاي عارف طبق درخواست آقاي خاتمي انصراف داد ، پس دست از اين كارا بردار. (102370)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۰۷
دقيقا ، سخن آقاي عارف همون سخن آقاي خاتمي است ، ما اصلاح طلبا فرقي قائل نيستيم. (102460)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۰۱
اقای عارف عزیز تاکید کردند بر ضرورت همکاری مردم و نخبگان با دولت روحانی گفت: همه باید دولت را کمک کنیم تا بتواند به مطالبات مردم و وعده‌هایی که داده است عمل کند. (102214)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۰۱
خاتمی چرا نیومد راهپیمائی ؟ (102217)
هومن
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۲۹
میومد که فحش نثارش کنن دوستان افراطی ؟! (102394)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۰:۲۱
به نظرت اینها مردم نیستند؟ (102430)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۰۶
اون ٤ ميليون راي جليلي كه افراطيون بودند هم جز مردم هستند ولي وقتي دست به توهين مي زنند ، اونوقت نمي شه فقط با گفتن اينكه اينا هم مردم هستند كارشونو تاييد كرد. مردم تو انتخابات نشون دادند هدفشون اصلاح وضع موجود و جلوگيري از توهين به شخصيت هاي نظام است. (102459)
جوان
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۱۵
جناب عارف بسیار بزرگوار و عارفانه عمل کردی (102232)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۲۹
خیلی مردی عارف
نامردها باید جلوت سجده کنند (102248)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۱:۵۰
دیگه لوقوز نخون سجده مخصوص خداست بگو خوب انقورت همنیا خودتو برای اون دنیا تو امپاس ننداز (102549)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۷:۵۱
فقط مجلس را شديدا نياز داريم انشالا كه اقاي دكتر عارف خيز بلند و موفقيت اميزي واسه تصاحب كرسي هاي پارلمان بردارد و حزب بزرگ و موفق وي به زودي تاسيس و شروع به فعاليت كند ما حاميان اصلاحات از عارف حمايت ميكنيم (102275)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۰۲
پیر شدیم جوانی مان از دست رفت عمر تباه شد از بس گفتیم نگاه مثبت به آینده و از این حرف ها... پس ما ایرنی ها کی زنده گی باید بکنیم هان؟ (102354)
مازيار
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۲۴
عارف و اصلاح طلبان اراده كنند 90 درصد مجلس آينده ازان آنهاست. (102387)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۳۸
باسلام درود برصبر واستقامت,درود بر علم اگاهی،درود بر یکدلی,درود برزمان شناسی،درود بر قناعت،درود بر استقامت،درود بر ایران،درود بر کویر ساده وپاک درود بر عارف . (102401)
جسین
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۱۹:۴۱
به عنوان یه اصولگرا که به جلیلی رای دادم موقع خروج آقای عارف ایشون رو دیدم که بین مردم بدون محافظ عبور میکرد رفتم خدمتشون و سلام کردم ایشون هم محکم با من مصاحفه کرد خیلی مردمی هستن و در جایی که مسولان قرار می گیرند نرفت خدا موفقشون کنه (102403)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۱:۴۹
من به عنوان اصولگرا که به جلیلی رای دادم در بین اصلاحات عاشق عارف هستم (102548)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۲۷
آقای عارف لطفا به رسانه هایی که ادعای نزدیکی به شما را دارند بگویید دست از تخریب بردارند (مثل همین بهارنیوز) (102473)
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۱:۵۱
سخت و مقاوم هستیم حامی عارف هستیم . اصلاحات دوست داریم (102486)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۲:۰۲
عارف ، رييس مجلس شوراي اسلامي دوره ي دهم مي شود؛ به حول و قوه الهي و با كمك شما مردم عزيز. تو رو خدا دوازده سال مجلس جناح راست رو تمام كنيد و نذاريد شانزده سال بشه (102491)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۱ ۲۳:۲۴
درود برمرد باسعه صدر عرصه سیاست که خودرا فداکرد تا جنبش اصلاح طلبی امروز باشد وبه امید اینکه تدبیر روحانی بتواند ایثارعارف را تکمیل کند و مخالفان جسور را منکوب ومردم بویِه 19میلیون طرفداررا خوشاحل تر وچرخ نظام را بالنده تر کند. (102517)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۱:۳۱
درود (102543)
حمیدرضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۰۲:۱۶
فقط یه مرد واقعی میتونست کاری که عارف کرد رو انجام بده.
این اصولگراها که با خودشونم ... (102569)