به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۴۲۵۵۸

بارش برف تهران و البرز تا ظهر امروز

گروه عکس: محمدعلي ابطحی با این تصویر نوشت: نهمين ساعتي كه در جاده قم با صدها ماشين ايستاده‌ايم. يك متر تكان نخورده‌ايم. نه خبري از باز شدن راه هست و نه كمكي.
گیرکردن ابطحی در جاده تهران - قم ( عکس)
در همين حال، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: هنوز آمار دقیقی از آسیب‌دیدگان ناشی از برف و در راه ماندن مسافران عبوری از محورهای استان البرز وجود ندارد. ناصر چرخساز خاطرنشان کرد:کلیه لاین‌های عبور و مرور استان البرز با مشکل ترافیک مواجه است. چرخساز افزود: به مردم توصیه می‌شود از هرگونه ورود به اتوبان برای حرکت به سمت تهران و یا ورود به کرج خودداری کنند.

عصر امروز بارش برف قطع مي‌شود
مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بارش در استان‌های تهران و البرز تا ظهر امروز ادامه دارد و از بعدازظهر به تدریج از حجم بارش کاسته می‌شود و بارش به پایان می‌رسد. احد وظیفه اظهار کرد: فردا برای استان‌های تهران و البرز بارش پیش‌بینی نمی‌شود. وی تاکید کرد: بعد از پایان بارش به دلیل برودت هوا، امکان سرمازدگی درختان وجود دارد بنابراین بهتر است شهروندان و نهادهای مربوطه نسبت به تکاندن برف از روی درختان اقدام کنند. وظیفه در ادامه اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی فعال در نیمه شمالی و غربی کشورطی امروز ضمن حرکت به سمت شرق از میزان بارش‌های آن در شمال غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از غرب،سواحل دریای خزر،استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرزشرق و شمال شرق را در بر می‌گیرد.

 وی افزود:‌ در این روز در برخی مناطق و جاده‌های کوهستانی شمال، شمال شرق و دامنه‌های البرز بارش برف و همراه با باد شدید موجب کولاک و کاهش دید می‌شود همچنین شاهد وزش باد شدید در نیمه شرقی و نیمه شمالی کشور خواهیم بود که در برخی مناطق جنوب شرق پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. در روز دوشنبه (۹ بهمن) در برخی از مناطق نیمه شرقی کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود که به ترتیب تا اواخر وقت همین روز از میزان ابرها کاسته می شود.

وظیفه در ادامه گفت: کاهش محسوس دما تا روز دوشنبه و ماندگار هوای سرد تا روز چهارشنبه ( ۱۱ بهمن) پیش‌بینی می‌شود.امروز دریای خزر و امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد مواج هست. در روز سه شنبه (۱۰ بهمن) نیز با گذر امواج کوتاه تراز میانی جوی از نیمه شمالی کشور شاهد افزایش ابر ، وزش باد و بارش پراکنده در پاره‌ای از این مناطق خواهیم بود این موج اواسط روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود. وی درباره وضعیت جوی زنجان گفت: آسمان این شهر امروز ابری همراه با کاهش دما با بارش پراکنده و کاهش ابر است و بیشینه دما منفی ۳ وکمینه آن منفی ۵ خواهد بود.