به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۴۲۵۶۰

اسکان مسافران در راه مانده جاده هزار

گروه جامعه: رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: چندین راننده و خانوار گرفتار در برف و کولاک جاده هراز در پایگاه های امداد جاده ای این جمعیت اسکان یافتند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جمشید نیکزاد افزود: از عصر شنبه تاکنون عوامل هلال احمر آمل برای حدود ۵۰ خودرو که گرفتار برف شده بودند، زنجیر چرخ بستند و چهارخانوار نیز در پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر پلور اسکان یافتند. وی با بیان اینکه جاده هراز از عصرشنبه به علت بارش شدید برف بسته شده است، گفت: با این وجود و با کمک بخشدار لاریجان و اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای لاریجان، تونل امام زاده هاشم بازگشایی شد و بیش از 200خودرو گرفتار شده در برف به علت بسته شدن جاده هراز در حال تخلیه از این جاده به سمت تهران هستند. رییس جمعیت هلال احمرآمل افزود: عوامل این جمعیت در پایگاه های امداد ونجات جاده ای " کهرود، پلور و نیز شهر رینه بخش لاریجان و درمسیر ارتباطی جاده هراز برای امدادرسانی به حادثه دیدگان جاده ای در آماده باش کامل هستند. بارش شدید برف در بخشهای کوهستانی وجنگلی لاریجان وامامزاده عبداله ادامه دارد.
..............................................
تصویری از یخ زدگی و وضعیت نامناسب پل های عابر پیاده شهر تهران را مشاهده می‌کنید.
...........................................
کارشناش هواشناسی از تداوم بارش برف و کاهش دما در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
مرتضی ضرابی درباره آخرین تحولات هواشناسی کشور گفت: سامانه بارشی که از چهارشنبه گذشته درباره فعالیت آن صحبت کرده بودیم امروز برای 15 استان کشور بارش برف را به ارمغان آورد. وی افزود: این سامانه در حال حرکت به سمت شرق کشور است که به تدریج بارش ها در شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و در شمال غرب دامنه های زاگرس موج بارش ها کاهش می یابد. ضرابی ادامه داد: فعالیت های سامانه بارشی در استان های گیلان، مازندران، گلستان، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش هایی از خراسان جنوبی از امروز آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: وزش باد شدید پدیده غالب در جنوب شرق و شمال شرقی کشور است که در این مناطق منجر به بروز کولاک برف می شود و هوای سرد تا روز چهارشنبه ماندگار خواهد بود. کارشناس هواشناسی گفت: آب های دریای خزر مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج به 2 تا 3 متر می رسد. ضرابی درباره شرایط آب و هوایی تهران افزود: بارش برف در تهران تا امروز عصر ادامه خواهد داشت و دمای هوای امشب به 6 درجه زیر صفرخواهد رسید.