به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۴۲۶۴۳

خواسته‌های سینماگران از شهردار تهران

گروه فرهنگی: جمعی از سینماگران عصر دیروز با شهردار تهران دیدار و مطالبات خود را مطرح کردند.
به گزارش صبا، منوچهر شاهسواری؛ مدیرعامل خانه سینما به همراه جمعی از سینماگران در دیدار با شهردار تهران مطالبات خود را مطرح می‌کنند. در این مراسم که در موزه سینما  برگزار شد، هنرمندانی چون: بیژن امکانیان، فریبا کوثری، جهانگیر کوثری، فریدون جیرانی، حسین فرح بخش، غلامرضا موسوی، منوچهر شهسواری، ابوالحسن داوودی، احمد امینی، منوچهر محمدی، علی شادکم، بهرام عظیمی، نویدمحمودی، هارون یشایایی، فاطمه معتمد آریا، محمد حیدری، علی جلیلوند جمال ساداتیان، چنگیز جلیلوند، مجید مظفری و ... حضور داشتند.
 
معتمدآریا:به فکر شعارهای بی‌محتوای شهر باشید 
خواسته‌های سینماگران در دیدار با شهردار تهران
در ابتدای مراسم منوچهر شهسواری پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به شهردار تهران گفت: در این موزه جمع شده ایم تا آنچه بین ما سینمادارن و شما مسئولین است حرف بزنیم . همه ی ما با مخاطب سر و کار داریم.   هرکسی که از لحاظ نظری سینما را نخواهد اقتدار کشور را نخواسته است. اصل اولی که امروز ما را در کنار هم قرار بدهد، جذب مخاطب است. سینما با شهر ارتباط مستقیم و قابل فهمی دارد، اگر در شهری سینما  نداشته باشد، نمی توانیم بگوییم آن شهر پیشرفت داشته است. سبنما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

در ادامه فرهاد توحیدی از شهردار تهران خواست تا به حفظ بناهای تاریخی تهران بپردازند، زیرا این بافت از نظر اقتصادی به سینماداران کمک می کند. سپس مجید مظفری و آتیلا پسیانی نیز درباره مشکلات هنرمندان سینما با احمد نجفی گفت و گو کردند.در بخشی از این مراسم، فریدون جیرانی هم به بیان مشکلات پرداخت و گفت: تلویزیون ما با شهر مدرن فاصله زیادی دارد. در این رسانه سعی می شود تا بیشتر شهر سنتی را نشان بدهد. این نکته باعث می شود تا مخاطب فاصله زیادی را بین جامعه و رسانه اش ببیند.

خواسته‌های سینماگران در دیدار با شهردار تهران
بعد از جیرانی، نوبت به فاطمه معتمد آریا رسید. معتمدآریا گفت: من بچه یک آتش نشان هستم. به من از بچه گی یاد دادند چطور فداکاری کنم. آقای نجفی شما پدر این شهر هستید. شما به دیگران یاد می دهید که چطور در مسائل فرهنگی دخالت نکنند. شما باید درباره شعارهای بی محتوا که در سطح شهر زده می شود فکری کنید. سینما نماد فرهنگ هر کشور است . هرکدام از اهالی سینما برای فرهنگ کشور تلاش کرده اند.شهردار تهران پس از شنیدن مشکلات سینماگران توضیح داد : ما باهم نقاط مشترک زیادی داریم. یکی از این اشتراکات شهری است که در آن زندگی می کنیم ،نقطه اشتراک دوم این است که همه ما می دانیم هر شهر یک جسمی دارد. ما به کالبد تهران کمتر توجه کرده ایم. ابزار اعتلای این شهر فرهنگ و هنر است. دربین هنرها سینما جایگاه ویژه ای دارد. سینما می تواند به شهر روح تازه بدهد. باید کاری کنیم مردم در شهر احساس آرامش کنند. بین مردم و شهرداری و هنر یک ارتباط مستقیم وجود دارد. عموم شهروندها به سینما نیاز دارند و مدیریت شهری به هنرمندان نیاز دارد. با تمام حرف های شما موافق هستم و باید این تعامل بیشتر شود. شهرداری تهران هرگونه کمکی از لحاظ فنی و سخت افزاری را در اختیار سینماداران می گذارد.نجفی افزود: حرفی که خانم معتمد آریا زد را کاملا قبول دارم. شهرداری باید از هنرهای شهری و فرهنگ دفاع کند. شهرداری تهران باید به دفاع هنرمندان بایستد.