به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۴۲۶۴۶

پرونده نبود اما رأی صادر شده بود!

گروه سياسي: محمود صادقی، نماینده مردم تهران در گفت و گو با روزنامه شرق جزئیات تازه‌ای از دیدار نمایندگان مجلس با خانواده شاکیان سعید طوسی گفته است. ظاهرا ۱۵ نماینده مجلس با پدر دو تن از شاکیان سعید طوسی ملاقات داشته اند و درخواست پیگیری این پرونده را کرده اند.
 
‌چه زمانی حضوری با خانواده‌ها دیدار داشتید؟
دو هفته پیش. خانواده‌ها تماس گرفتند که دادگاه کیفری تجدیدنظر رأی صادر کرده. حیران و متعجب بودند. پیگیری کردیم و دیدیم که پرونده در شعبه نبود اما جالب اینکه رأی صادر شده بود.
 
‌در دیدار حضوری چه افرادی از خانواده شاکیان حاضر شده بودند و چه گفت‌وشنودی در گرفت؟
دو هفته پیش دو پدر از خانواده شاکیان در کمیسیون اصل ٩٠ حضور یافتند و با ارائه تجدیدنظر خواستار رسیدگی دقیق به پرونده شدند.
 
‌انتظار خانواده‌ها از شما چه بود؟
خیلی از خانواده‌ها  از روی شرم و حیا آشکارا پیگیری نکردند. به همین خاطر هم فقط دو خانواده پیگیر مسئله بودند.
 
‌در این مدت با آقای سعید طوسی دیدار و گفت‌وگو داشتید؟
نه ضرورتی نداشته و با ایشان بحثی نداشتم.
 
‌واکنش خانواده‌ها پس از پیگیری‌های اخیر شما چه بوده؟
گویی صدای‌شان شنیده شده است. من به‌عنوان نماینده وقتی در جلسه‌ای با اینها نشسته‌ام و وعده پیگیری داده‌ام، خودم را مسئول می‌دانم و تا پایان این روند و مسیر را پیگیری خواهم کرد.
 
‌چرا این خانواده‌ها سراغ محمود صادقی آمدند؟
اتفاقا آنها تنها سراغ من نیامدند. آنها به ‌جز من- و البته هم‌زمان با مکاتبه با من- به ١٥ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای دیگر هم نامه نوشته‌اند و شرح ماوقع داده‌اند. شاید همکاران دیگر درگیر امور حوزه انتخابیه‌ یا سایر مشکلات و درگیری‌ها هستند؛ اما پیگیری این پرونده و نکات آن برای من مهم بوده و هست. وقتی از بین ١٥ نماینده هیچ نماینده‌ای این مسئله را جدی نگرفته و برای چنین موضوعی وقت ندارند؛ یعنی وظیفه من سنگین‌تر از پیش است. نماینده باید به نماینده‌بودنش فکر کند و اینکه وقتی تک‌تک مردم پای صندوق رأی رفته‌اند و او را امین خود دانسته‌اند، امین‌شان باشد. فرصت نیست به چیز دیگری فکر کنم.
 
‌فکر می‌کنید سرنوشت این پرونده چه شود؟
امیدوارم ما نمایندگان قوی‌تر از پیش دنبال تصویب لایحه حمایت از کودکان در مجلس باشیم تا خانواده‌های درگیر چنین پرونده‌هایی کمتر در معرض فرسایش باشند.