به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۴۲۶۷۷

تنبيه بدني دانش‌آموز قهرمان تكواندو

گروه حوادث: دانش آموز سيزده ساله كه داراي عناوين برتر آسيايي و كشوري در رشته تكواندو است در مدرسه مورد تنبيه بدني معلمش قرار گرفت و از ناحيه صورت مجروح شد. اين در حالي است كه معلم معتقد است مورد توهين قرار گرفته و قصد مجروح كردن دانش آموز خود را نداشته است.
ظهر 12 آذر امسال، علي‌اكبر با صورت زخمي از مدرسه اش در شهرك والفجر تهران به خانه برگشت. خواهرش به محض ديدن او، متوجه شرايط ويژه پيش آمده شد و برادرش را به بيمارستان رساند.

پزشكان خون روي صورت علي‌اكبر را پاك كردند و ابرويش را بخيه زدند. مادر اين پسر سيزده ساله با بيان اينكه فرزندش در جلسه امتحان مورد تنبيه بدني معلم علوم قرار گرفته بود، گفت: «علي‌اكبر از دانش آموزان ممتاز كلاس هشتم است و آن روز امتحان علوم داشت. پسرم يك لحظه سرش را برگردانده تا از دوستش خودكار بگيرد اما معلم تصور كرده حرف نامربوطي بين آنها رد و بدل شده است براي همين به پسرم اعتراض كرده و گفته آن‌جا چه مي‌گويي؟ مرا مسخره مي‌كني؟ پسرم تا آمده بگويد قصدش گرفتن خودكار بوده، معلم 62 ساله، دسته كليدش را به سمت او پرتاب كرد.

كليدها به صورت پسرم خورده و خون سرازير شده است. علي‌اكبر همراه مبصر كلاس به دستشويي مدرسه رفته و چشمش را شسته اما خونريزي ادامه داشت. مديران مدرسه هم بدون اين‌كه به ما خبر بدهند، تنها او را به خانه فرستادند.»

وي با بيان اينكه با تماس دخترش از ماجرا باخبر شد و خودش را به بيمارستان رساند، افزود: «دسته كليد به ابروي سمت راست صورت علي‌اكبر خورده بود اما پزشكان گفتند نزديك بود چشم پسرت كور شود. آن‌ها چهار تا بخيه زدند و كارهاي ترخيص علي‌اكبر را انجام دادند. همان‌موقع معلم علوم به بيمارستان آمد. از او پرسيدم چرا به سمت پسرم كليد پرتاب كردي؟ گفت از سر دلسوزي اين كار را كردم! مي‌خواستم كليد را به شكمش بزنم اما به صورتش خورد. پرسيدم نگفتي ممكن است نابينا شود؟ با خنده جواب داد معذرت مي خواهم و همه هزينه‌هاي بيمارستان را پرداخت مي‌كنم.»

هزينه درمان علي‌اكبر 500 هزار تومان شد اما خانواده آن را پرداخت كرد. مادر وي با تاكيد بر اين‌كه در دادسرا از معلم شكايت كرده است، بيان كرد: «مدير و معلم علوم از پسرم خواسته بودند به ما بگويد خودش زمين خورده و اين اتفاق برايش افتاده و وعده داده بودند که در عوض نمره امتحانش را 20 مي دهند. در حالي‌كه پسرم جز دانش آموزان ممتاز مدرسه است و نیازی به ارفاق ندارد. چند وقت پيش هم در مسابقات تكواندوي نوجوانان آسيا در تايلند، مقام سوم را كسب كرد. در كشور هم رتبه آورده است.»

اين در حالي است كه معلم علوم با تاييد پرتاب دسته كليد، اتفاق رخ داده را كوچك دانست و گفت: «روز قبل از حادثه مشغول تدريس بودم كه متوجه شدم علي‌اكبر اداي مرا درمي آورد. روز حادثه هم اين اتفاق افتاد و من در يك لحظه كنترلم را از دست دادم و عصباني شدم. مي‌خواستم كليد را به سمت شكمش پرتاب كنم اما سرش را پايين آورد و به چشمش خورد.» وي ادعاي مادر علي‌اكبر مبني بر "دادن نمره 20 در ازاي مخفي كردن ماجرا از خانواده" را رد كرد و افزود: «من به هيچ عنوان اين حرف را به علي‌اكبر نزدم. او در دو امتحان پاياني نمرات خوبي نگرفته بود و جز دانش آموزان ممتاز كلاس من هم نيست. زمان حادثه از طرف اين دانش آموز مورد توهين قرار گرفتم و كنترلم را از دست دادم. البته همان موقع با پدرش تماس گرفتم و دلجويي كردم. اين اتفاق آنقدر بزرگ نبود كه بخواهند شكايت كنند. قرار هم نبود اين كار را انجام دهند.»

مادر علي‌اكبر در توليدي پوشاك كار مي كند و همسرش راننده نيسان است. او با بيان اينكه معلم 62 ساله هنوز در مدرسه درس مي‌دهد، گفت: «الان بيشتر از يك ماه از حادثه مي‌گذرد اما هنوز جاي بخيه ها روي صورت پسرم مانده. معلم هم دوباره به او گفته خودت باعث شدي كليد را به سمتت پرتاب كنم! پسرم ديگر سر كلاس حرفي نمي‌زند و در پرسش و پاسخ ها هم شركت نمي‌كند.»

وي افزود: «وقتي علي‌اكبر در مسابقات مقام آورد، يكي ديگر از معلمان همين مدرسه به او گفت فكر كردي كار بزرگي انجام داده‌اي؟ چهار تا جفتك انداخته‌اي ديگر! اين حرف باعث شده بود علي‌اكبر از تكواندو بدش بيايد و ديگر اين ورزش را ادامه ندهد. چرا بايد چنين اتفاقاتي در مدرسه بيفتد؟ من حتي به آموزش و پرورش منطقه هم رفتم اما آن‌ها گفتند شما حاشيه‌سازي مي‌كنيد و ما چيزي روي صورت پسرتان نمي‌بينيم!» به گفته وي، علي‌اكبر يك‌بار براي بررسي ميزان صدمات به پزشكي قانوني منتقل و پرونده‌اي براي تحقيق درباره حادثه در دادسراي تهران تشكيل شده است./ گزارش: يزدان مرادي
تنبيه بدني دانش‌آموز قهرمان تكواندو در مدرسه
تنبيه بدني دانش‌آموز قهرمان تكواندو در مدرسه