به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۱۴۲۷۰۷
ادامه افزایش قیمت سکه و دلار در بازار

دولت تدبير آسوده بخواب، دلار بيدارست! دلار به ۴۷۰۰ نزديك مي‌شود!

گروه اقتصادي: بر خلاف وعده وعيدهاي رييس‌جمهور و رييس بانك مركزي مبني بر كاهش قيمت ارز در بازار، در بازار امروز - پنجشنبه - دلار و سکه به روند صعودی روز گذشته خود ادامه داده اند به طوری که دلار به ۴۶۵۰ تومان و سکه تمام به یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان رسیده است!
دولت تدبير آسوده بخواب، دلار بيدارست!  دلار به ۴۷۰۰ نزديك مي‌شود!
 
به گزارش ایسنا، دلار آمریکا پس از آنکه چندی روز کاهش قیمت داشت از روز گذشته دوباره افزایشی شد و امروز به این روند ادامه داده است. در میان سایر ارزها یورو بیشترین افزایش را داشته است و یوان چین تنها ارزی است که کاهش قیمت پیدا کرده است. همچنین دلار مبادله‌ای ۳۶۹۵ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.
بازار سکه هم امروز با روند صعودی قیمت همراه شده است. سکه تمام در ادامه افزایش قیمت روز قبل امروز با ۲۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان رسیده است. سایر اقلام سکه نیز با مقداری افزایش قیمت روبرو شده اند. امروز بازار طلای داخلی هم افزایش قیمت پیدا کرده‌ است و این در حالی است که اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی ۳ دلار کاهش پیدا کرده است.
نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴۶ هزار تومان ۱۶۴۰ تومان افزایش
مثقال طلا ۶۳۲ هزار تومان ۷۰۰۰ تومان افزایش
اونس طلا در بازار جهانی ۱۳۳۹ دلار  ۳ دلار کاهش
نوع سکه    
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان ۲۰ هزار تومان افزایش
نیم سکه ۷۳۴ هزار تومان ۳۰۰۰ تومان افزایش
ربع سکه ۴۳۹ هزار تومان ۵۰۰۰ تومان افزایش
سکه گرمی ۲۹۱ هزار تومان ۲۰۰۰ تومان افزایش
نوع ارز    
دلار آمریکا ۴۶۵۰ تومان ۵۰ تومان افزایش
یورو ۵۸۷۱ تومان ۵۶ تومان افزایش
پوند انگلستان ۶۷۱۷ تومان ۳۷ تومان افزایش
لیر ترکیه ۱۳۰۲ تومان ۲۲ تومان افزایش
یوان چین ۷۶۳ تومان ۲ تومان کاهش
درهم امارات ۱۲۹۷ تومان ۱۲ تومان افزایش
 
جلال پور: بازار دلار شبیه بمب ساعتی شده است
در همين حال، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: وضعیت بازار دلار شبیه به یک بمب ساعتی شده است که هر چه زمان می‌گذرد قدرت تخریبش بیشتر می‌شود. مطمئنا عواملی از جمله واسطه‌گری‌ها هم در بازار تاثیرگذار است اما علت اصلی نیست و در واقع سیاست‌های خومان در حدود چهار سال گذشته باعث این اتفاقات شده است.محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ دولت روال درست و طبیعی را در مورد بازار ارز پیش نمی‌برد. این عدم روال درست برای نرخ دلار و مصنوعی نگه داشتن آن باعث بروز اتفاقات اخیر در بازار ارز می‌شود.
 
وی درباره اینکه گفته می‌شود دولت برای جبران کسری بودجه و تامین برخی هزینه‌ها نرخ دلار را بالا می‌برد؟ گفت: امسال هم مشکل کمبود بودجه برای دولت پیش آمده است و صحبت از ۳۰ هزار میلیارد تومان کمبود در بودجه است. اگر دولت چنین سیاستی را اتخاذ کرده است برای گذر از جریان هزینه‌های پایان سال است و دولت در یک شرایط عادی و طبیعی این کار را انجام نمی‌دهد. رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:‌ دلیل اینکه دولت مجبور به چنین کاری می‌شود این است که اجازه نداده است که شرایط طبیعی در بازار ارز پیش رود و در نهایت به وضعیتی می‌رسیم که دیگر دولت نمی‌تواند جلوی فنر ارز را بگیرد و به یکباره جهش پیدا می‌کند.

سودجویان در بالا بردن نرخ دلار نقش دارند
جلال پور همچنین درباره تاثیر برخی واسطه‌گری‌ها و دلال‌بازی‌ها در افزایش نرخ ارز گفت: اینکه گفته می‌شود سودجویان در جریان بالا بردن نرخ ارز نقش دارند، حرف درستی است و طبیعتا اینگونه است. هر بازاری باشد که در آن منفعتی وجود داشته باشد عادی است که چنین اتفاقی بیفتاد و سودجویان بهره‌ورداری کنند. این اتفاق در بازار میوه، خشکبار و سایر بازارها هم ممکن است بیفتد و فقط منحصر به بازار ارز نیست. وی اضافه کرد: وقتی قرار باشد کالایی گران شود عده‌ای به بازار هجمه می‌ دهند. این یک روند طبیعی است نمی‌توان کسی را محکوم کرد که چرا دلار خریده است، چون وقتی دلار گران می‌شود و آن فرد می‌بیند ارزش پولش در حال پایین آمدن است؛ این یک موضوع عادی است.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ۲۳:۴۱
باعث تاسف و ناامیدیسست این مدیریت اقتصادی در دولت و مملکت و... (357925)
۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۰۰:۴۸
این دولت با عدم مدیر بودن اصلاح طلبان را پایین میکشد از نهادها انتخابی ! (357932)
۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۰۰:۵۰
اصلاح طلبان روی قالیباف هم می‌توانند اجماع کنند اگر می بینند سالهاست پس از دهه ۶۰ اردو جهادی نرفتن و با مردم دیدار نکردن و از مردم فاصله گرفتند!!! (357933)
۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۰۰:۵۲
اصلاح طلبان کت و شلوار های زیبایشان را کمی خاکی کنند و همین بنیاد باران بیاید اردوهای محرومیت زدا برگزار کند

آقایان بروند به روستاها سرکشی کنند و خانه بسازند

زیباکلام تز خوبی داد در مورد دهکده امید (357934)