به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۴۲۷۳۴

مقام برتر دانشگاه شهید بهشتی در مسابقات ملی پل فولادی

گروه جامعه: هشتمین کنفرانس ملی سازه و فولاد برگزار گردید و طی آن از برندگان مسابقات ملی پل فولادی نیز تقدیر شد.
مقام برتر دانشگاه شهید بهشتی در مسابقات ملی پل فولادی
ششمین دوره مسابقات ملی پل فولادی بعنوان یکی از برنامه های هشتمین کنفرانس ملی فولاد که توسط انجمن رسمی سازه های فولادی ایران دی ماه امسال برگزار شده بود با برتری دانشگاه های سمنان و قم بعنوان تیم نخست مشترکا و تیم دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی تهران بعنوان تیم دوم به پایان رسید.

در همین ارتباط دکتر امیر ساعدی داریان استاد مشاور انجمن علمی دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار ما درباره این مسابقات عنوان کرد :« امروزه در سطح جهانی تلاش می شود که دانشجویان همزمان با کسب علم در حوزه درسی خود، با جنبه های عملی و اجرایی رشته خویش نیز آشنا شده و کسب مهارت نمایند. در راستای این مهم مسابقات مختلفی در سطح جهانی برگزار می شود که از آن جمله مسابقات پل فولادی می باشد.»

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه اظهار داشت:« هدف این مسابقه آن است که دانشجویان مهندسی عمران با استفاده از مفاهیم پایه و تئوری مهندسی سازه‌ای پل شکل بسازند که از لحاظ عملکرد و هزینه بهینه باشد. این مسابقه، آگاهی دانشجویان را نسبت به ویژگی‌های مصالح، مقاومت، کارایی، ساخت، نصب، ایمنی، مدیریت پروژه و هزینه سازه بالا برده و آن‌ها را برای رویارویی با دنیای واقعی مهندسی آماده می‌کند.»

ساعدی داریان افزود: « برای شرکت در این مسابقه دانشجویان بایستی یک پل با ابعاد 1.5 متر عرض و 5 متر طول را طراحی نموده و در کارگاه های مخصوص بسازند. نکته جالب انکه کل اتصالات سازه پیچ ومهره ای بوده و باید در زمان یک ساعت توسط دانشجویان در زمان مسابقه سرهم شود. سازه تحت بار یک تن قرار می گیرد، هر نمونه ای که ضمن تحمل بار وارده کمترین جابه جایی ها را نیز داشته باشد برنده خواهد بود.»

گفتنی است در این مسابقات ۱۲ تیم از دانشگاه های مختلف کشور شرکت کردند و تیم های برتر در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد. تیم دانشگاه شهید بهشتی نیز زیر نظر انجمن علمی عمران تحت هدایت دکتر امیر ساعدی داریان در این مسابقات شرکت کرد که این تیم متشکل از محمدرضا طیبی، فاطمه شبیریان ، امیرمحمد جولانی ، پارمیس پروین ، بردیا غضنفری ،  سمانه ابراهیمی ، محمد عزیزی بودند و آقای دکتر محمد جواد حمیدیا راهنمایی دانشجویان را برعهده داشتند.