به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۴۲۷۵۸

اپل سامسونگ را پشت سر گذاشت

گروه فناوري: فروش گوشی‌های تولید شرکت اپل در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی از سامسونگ پیشی گرفت.
اپل سامسونگ را پشت سر گذاشت
بر اساس گزارشی که شرکت بین المللی داده‌ها منتشر کرده است تنها در سه ماه اکتبر تا دسامبر سال گذشته ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار گوشی آیفون به فروش رفته است. به این ترتیب گوشی‌های هوشمند شرکت اپل بیش از ۱۹ درصد بازار را در اختیار دارد و تقریبا از هر پنج دارنده گوشی هوشمند یک نفر از آیفون استفاده می‌کند. این در حالیست که در بازه زمانی مشابه سامسونگ ۷۴ میلیون و صد هزار گوشی هوشمند به فروش رسانده است.

بر این اساس ۱۸.۴ درصد از کل بازار تلفن‌های هوشمند در اختیار غول تکنولوژی کره‌ای است. هواوی، تولیدکننده چینی تلفن‌های همراه بیش از ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارد. دو شرکت چینی دیگر یعنی شیائومی و اوپو نیز به ترتیب ۷ و ۶.۸ درصد بازار به خود اختصاص داده‌اند. بر این اساس بر خلاف باور عمومی شرکت‌های چینی فراتر از آمریکایی‌ها و کره‌ای ها مجموعا ۲۴ درصد کل بازار را تصاحب کرده‌اند.
 
تحلیلگران شرکت بین المللی داده‌ها بر این باورند که قیمت‌های بالای گوشی‌های سامسونگ و اپل موجب تمایل خریداران به تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت چینی شده است. قیمت گوشی‌‌های گلکسی نوت ۸، پرچمدار سامسونگ در بازار آمریکا ۹۵۰ و آیفون X، پرچمدار اپل ۹۹۹ دلار است. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۴۰۳ میلیون و پانصد هزار تلفن هوشمند به فروش رفته که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی با ۶.۳ درصد کاهش روبرو بوده است.