به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۴۲۷۷۳

«جگرخوری» بقايی بعد از دادگاه

گروه سیاسی_رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: اولين جلسه دادگاه تجديدنظر حميد بقايي، معاون اجرائي محمود احمدي‌نژاد، روز گذشته در شعبه ۶۸ دادگاه تجديدنظر به رياست قاضي مسعودي‌مقام، در دو نوبت برگزار شد. هشتم بهمن، وکيل بقايي درباره برگزاري اين دادگاه به‌صورت علني يا غيرعلني به ايسنا گفته بود: «به ما گفته‌ شده که دادگاه غيرعلني نيست».مهران عبدالله‌پور، درباره اتهامات موکلش گفته بود: «عناوين اتهامي بيشتر جنبه مالي دارد؛ البته درباره مصوبات دولت دهم نيز هست. يک فقره اتهام نيز بعد از آزادي موکل از بازداشت موقت، مطرح شده که درباره اظهارات آقاي بقايي در رابطه با مسئولان دستگاه قضائي است. با توجه به اينکه پرونده هزاران صفحه دارد و مطالعه دقيق آن حداقل صد ساعت طول مي‌کشد، اين فرصت مهيا نبوده تا بتوانم آن را مطالعه کنم».
دعوت به شرکت در دادگاه
«دولت بهار»، سايت و کانال نزديک به محمود احمدي‌نژاد از روز جمعه با اعلام اينکه اين دادگاه علني برگزار مي‌شود، از رسانه‌ها و مردم دعوت مي‌کرد ساعت هشت صبح به شعبه ٦٨ بيايند، اما روز گذشته در کانال خود مدعي شدند با اينکه اعلام شد دادگاه تجديدنظر حميد بقايي و حبيب‌الله جزء خراساني، ذي‌حساب نهاد رياست‌جمهوري دولت دهم، علني است، به هيچ‌يک از خبرنگاران و همراهان، اجازه حضور در دادگاه داده نشد! البته عکس‌هايي هم که از روبه‌روي دادگاه منتشر شد نشان مي‌داد استقبال چنداني از دعوت احمدي‌نژادي‌ها نشده است. در وقت تنفس جلسه، حميد بقايي در گفت‌وگو با خبرنگاري که فيلم آن در کانال دولت بهار منتشر شد، گفت: «در اين جلسه درباره کليات صحبت شد. قرار است جلسه بعدي روز سه‌شنبه برگزار ‌شود، ما درخواستمان اين بو‌د که سالن بزرگ‌تر باشد تا خبرنگاران و مردم نيز بتوانند حاضر شوند؛ چراکه جاي محيط دادگاه تنگ بود».او عنوان کرد: «کليات جلسه مربوط به اتهاماتي بود که قبلا هم مي‌گفتند مثل اينکه سپاه پاسداران به تو ارز داده و تو آنها را «هاپولي» کرده‌اي». بعد از جلسه دادگاه نيز وکيل بقايي در جمع خبرنگاران گفت: «جلسه خوبي بود و آقاي بقايي که از انسان‌هاي شريف و پاک‌دست هستند، دفاعيات بسيار خوبي عنوان داشتند و به نظرم دادگاه درمورد يکي از اتهامات مطرح‌شده نسبت به موکلم متقاعد شد».

به گزارش ايلنا، مهران عبدالله‌پور در تشريح موضوعات بررسي‌شده در اين جلسه دادگاه، افزود: «درمورد يکي از موضوعات اتهامي دفاعياتي داشتيم. موضوع اتهامي که بررسي شد، اختلاس ارزهاي منتسب به يکي از نهادهاي انقلابي است که مدعي هستند اين وجوه براي انجام کاري به آقاي بقايي داده شده است. اين ادعا واهي بوده و هيچ سند و مدرکي وجود ندارد و صرفا با شکايت شاکي صورت گرفته و بر‌همين‌اساس موکلم به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. تصورم اين است که دفاعيات ما بسيار منطقي بوده و پذيرفته مي‌شود».او همچنين درمورد روند جلسه امروز گفت: قضات شعبه ۶۸ دادگاه تجديدنظر افرادي عادل و عالم و مسلط به پرونده بودند و اميدوارم آنچه را به عدالت است، در رأي خود صادر کنند. هرچند بسيار ايراد داريم، اما راضي بوديم. خدا را شکر که اجازه دفاع را به ما مي‌دهند. جلسه امروز نسبت به دادگاه بدوي قانونمندتر رسيدگي شد».
جگرخوري در بهشت
اما داستان دادگاه تجديدنظر پرونده بقايي به اينجا ختم نشد؛ بعد از اين جلسه، کانال دولت بهار مدعي شد دو نفر از علاقه‌مندان به شرکت در جلسه دادگاه بازداشت شده‌‌اند و حميد بقايي و علي‌اکبر جوانفکر اعلام کرده‌اند تا زمان آزادي اين دو شهروند محل دادگاه تجديدنظر را ترک نمي‌کنند. ساعتي بعد، اين کانال، با انتشار فيلمي، اين‌چنين نوشت: «هر دو شهروند خانمي که براي حضور در دادگاه به‌اصطلاح علني حميد بقايي به دادگاه تجديدنظر رفتند و بازداشت شدند، با ايستادگي حميد بقايي و علي‌اکبر‌ جوانفکر آزاد شدند».بعد از آن هم، دولت بهار با انتشار چند فيلم و عکس، از ابراز محبت پيک موتوري‌هاي خيابان خيام و يک جگرفروش در خيابان بهشت به حميد بقايي خبر داد و اين‌گونه نوشت: «حميد بقايي در حال عبور از خيابان بهشت بود که صاحب جگرکي ضمن ابراز محبت، او را به صرف چند سيخ جیگر دعوت کرد. «آقا دمت گرم!»، «حميد بقايي و‌ تجربه جيگر نطلبيده بعد از دادگاه!».