به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۴۲۸۵۶

شکایت امر به معروف و نهی منکر از «جادوگر»!

گروه ورزشي: علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی حال حاضر تیم سپیدرود رشت از شکایت ستاد امر‌ به معروف و نهی از منکر شهر اصفهان از خود خبر داد!
شکایت  امر به معروف و نهی منکر از «جادوگر»!
این ستاره سابق فوتبال آسيا علت این شکایت را دو پست اینستاگرامی خود اعلام کرده است. وی در یکی از این مطالب عکسی از «مقبره کوروش» و در دیگری عکس احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، دو بازیکنی که بخاطر بازی تیم باشگاهی خود در مقابل یک تیم اسرائیلی مواخذه شده بودند، منتشر کرده بود.
 
علی کریمی با اشاره غیر مستقیم به نام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، این فدراسیون را عامل شکایت از خود خوانده و نوشت: "دوستان عزيز ، ستاد امر به معروف و نهى از منكر اصفهان(اصفهان) از من بابت اين پستهايى كه ميبينين شكايت كرده!!!!؟خواستم عارض شم خدمت دوستان تاج كه من هيچ جا نميرم و شما ميتونين حكم جلب منو بگيرين ، يه پى ام بدين من خودم ميام ، خودمو معرفى ميكنم، شما زحمت نكشين، خسته ميشين يا شما حكم جلب من و ميگيرين يا من اعاده حيثيت ميكنم و تا اخرش ميرم"»

همچنين، فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت ستاد امر به معروف و نهای از منکر اصفهان از علی کریمی به درخواست این فدراسیون نبوده است. این فدراسیون در ادامه پست‌های اینستاگرامی وی را «توهین‌آمیز» و «قابل پیگیری» خواند! در این بیانیه آمده است: «شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان، پیرو خواست و یا با اطلاع فدراسیون فوتبال نبوده است؛ اما پست‌های آقای کریمی همگی قابل پیگیری است که اگر این روال توهین‌آمیز تغییر نکند، فدراسیون فوتبال، مطابق قوانین جاری کشور اقدام خواهد کرد. اگر آقای علی کریمی و یا هر یک از اهالی محترم فوتبال، به دنبال رسیدن به پاسخی هستند، باید پرسش خود را محترمانه مطرح کنند و البته فدراسیون فوتبال خود را مکلف می‌داند پرسش‌های محترمانه اهالی فوتبال را در همه زمینه‌ها پاسخ بدهد.»

«جادوگر» فوتبال ایران با اشاره به اینکه تا آخر این داستان خواهد رفت می‌گوید که یا «حکم جلب» وی را می‌گیرند و یا از خود «اعاده حیثیت» می‌کند. کریمی در پست اینستاگرامی که آنرا دلیل شکایت از خود می‌داند با انتشار عکس مقبره کوروش نوشته است: «يك مقبره ساده ز سنگ ساخته است. بر گنبد و سيم و زر نپرداخته است.» علی کریمی که خود در باشگاه‌های خارجی نظیر بایرن مونیخ، شالکه ۰۴ و الاهلی بازی کرده است، تابستان گذشته همزمان با واکنش شدید مسئولان ورزش ایران نسبت به همراهی دو بازیکن ایرانی تیم یانیونیوس یونان در بازی مقابل تیم مکابی اسرائیل با حمایت از احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، گفته بود که آنها تنها به تعهد خود نسبت به باشگاه عمل کرده‌اند.

شکایت عجیب
سیدمحسن امامی فر -روزنامه‌نگار نوشت: اگر حمایت از مسعود شجاعی، انتشار تصویر مقبره کوروش و انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال( تاج با اصالت اصفهانی)  از مصادیق منکر می باشند، تنها راه نهی از منکر برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان شکایت از علی کریمی است؟ هر چقدر وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در "قانون" را زیر و بالا کردم، به راهکاری مبنی بر "شکایت کردن" جهت نهی از منکر یا امر به معروف دست نیافتم! هرچه بود برخورد نرم و فرهنگی بود نه شکایت و برخوردهای سخت. این هم از عجایب روزگار ماست.

شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۱۱:۲۲
شما استاد تحریف هستید
این بابا فقط عکس نذاشته که کنایه زده به گنبد طلای حضرت امام رضا علیه السلام و دیگر معصومان علیهم السلام (357997)
میثم
Germany
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۹
درود بر همه کسانی که آزادگی را فریاد می کنند،
آقای علی کریمی آنچه باعث می شود در دل مردم جا بگیری، صحبت کردن از زبان مردم می باشد.
کسانی که از زبان قدرت صحبت می کنند نیز در صدد تغییر باشند، زیرا وعده خداوند با صالحین است (357998)
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۱۲:۲۳
کارت درسته علی اقا (357999)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۶
با نبود ادب و نزاکت در همه امور اجتماعی بسیار مخالفم، و بخصوص از همه ورزشکاران درخواست مبلغ فرهنگ خوب در دوران بی فرهنگی باشیم لطفا.با سپاس (358000)
رضا-اسفراین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۱۸:۵۳
خیلی جالبه برای شکایت از علی کریمی از طرفه امر به معروف و نهی از منکر تیتر زدید و مطالب نوشتید
ولی از کار علی کریمی که میکروفن 90 رو پرت کرد و به برنامه مردمی نود توهین کرد.چیزه خاصی ننوشتید. (358003)